2020-03-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Och hur vet de att de hade covid-19 och inte en vanlig förkylning eller säsongsinfluensan?

Det är givetvis svårt att säga. Långt utdraget förlopp med torrhosta med väsande ljud från bröstet och feber och som sedan kommer tillbaka en tid efter att man känner sig bättre. Låter som corona enligt mig.
Citera
2020-03-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Annie är väl föräldraledig och jag slipper henne gärna.

Jaså? Hon har ynglat av sig? Då får man väl gratulera henne.
Citera
2020-03-22, 13:33
Medlem
Äh. Det e lugnt mina vänner- ut o hosta på varann på uteserveringarna nu. Här i Sverige är vi uppenbarligen skyddade av gud. Inga världskrig eller världspandemier berör oss. Vi hånskrattar högmodigt åt dylika katastrofer utan att straffas. Världen är orättvis.
Citera
Medlem
Någon som har en teori om varför det är till övervägande del män som dör? I Italien är det 70% män som dör jämfört med 30% kvinnor. Vad jag vet röker kvinnor och män i samma utsträckning i Italien. Jag är själv från ett sydeuropeiskt land och folk röker som skorstenar. Det handlar om flera paket om dagen, både män och kvinnor. Rökning är väldigt utbrett i den äldre befolkningen, skulle tippa på att 60-70% över 40 röker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Kan någon förklara varför Finland har så få dödsfall?
Finland är inte överbefolkat av skräp från MENA så Finskarna flyr inte landet på semester i samma utsträckning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Spanien
Frankrike
UK
USA
Irland

Det är samma överallt.
Vissa länder är några veckor av olika a ledbar.
Siffrorna är där. Du har 3-4 veckor på dig att förbereda dig och din familj innan skiten når fläkten.

Jag bor i Spanien där skiten redan är i fläkten. Skulle ändå inte dra några slutsatser från andra länder som skiljer sig på många punkter jämfört med Sverige.
Citera
2020-03-22, 13:34
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ålderstigen = tyngd av år, så skolan avslutades nog för mer än 70 år sedan och personen var nog redan på väg till de saligas ängder.

Att Finland har så få smittade kan nog förklaras med att de inte reser lika mycket som vissa andra länder. Var nog betydligt färre finländare i alperna än det var svenskar.

Du får inte glömma att de har en Bastu i varje hem nästan också hehe, värmen är ju bra sägs det..
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det är därför du ska undvika pizza och kebabhak nu
Inte enligt regeringen.
Dom uppmanar att alla ska köpa hämtmat för att stödja restaurangerna just nu.
Alla kan inte tänka själva tyvärr...
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Pizzan kan du käka utan problem. Ugnsvärmen tar kål på alla virus och bakterier väldigt snabbt.
Jag har koll och tar inga risker men den stora massan av invånare tänker nog inte så mycket.
Citera
Avslutad
Hur fasiken kan "FLOCKIMUNITET" ha blivit ett begrepp och en realitet på olika medier. Är ganska övertygad om att nästan ingen kände till vad ordet betydde. Här har många sugit sig till begreppet och dess betydelse och drar skeva logiska slutsatser. Hur kan man överhuvudtaget dra slutsatser av något helt okänt virus.

Nu kommer en nyhet till. Kanske det har skrivits om tidigare i tråden men vem fasen orkar att kolla när det haglar in massa olika tyckanden och sossarnas inhyrda troll spammar massa skit rent politiskt.

KRISTINASKOLAN på Lidingö stänger ned på grund av att mer än 20 stycken har blivit smittade med corona. Flera av dessa ligger och kämpar för livet, vad jag har förstått är det lärare. Många fler i skolan misstänks vara smittade och föräldrarna till eleverna får knapphändig information.

Här kan man nog gapa: KÄLLA, och förnöjt trippa vidare till att spamma forumet med att det bara är influensa.

Trovärdigheten ligger i att man kan titta i historiken och dra slutsatser genom detta! Kika gärna i morgon.

Slutligen: Det bor drygt 47.000 invånare på Lidingö - har man den spridningen på den ön kan man nog bara säga: -godnatt!
Citera
2020-03-22, 13:35
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Någon som har en teori om varför det är till övervägande del män som dör? I Italien är det 70% män som dör jämfört med 30% kvinnor. Vad jag vet röker kvinnor och män i samma utsträckning i Italien. Jag är själv från ett sydeuropeiskt land och folk röker som skorstenar. Det handlar om flera paket om dagen, både män och kvinnor. Rökning är väldigt utbrett i den äldre befolkningen, skulle tippa på att 60-70% över 40 röker.

Corona dödar främst äldre människor. Kvinnor lever längre än män rent generellt. En 80-årig gubbe har ett sämre immunförsvar än en 80-årig tant.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender

Kanske är rökning mindre könsligt betingat än förr. Men tror nog att rökning fram tills rätt nyligen varit en ganska typiskt manlig vana i ett land som t.ex Italien eller Spanien.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Du får inte glömma att de har en Bastu i varje hem nästan också hehe, värmen är ju bra sägs det..

Tror inte att det har någon inverkan i dett avseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in