2020-03-22, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Du får gärna fortsätta svälja allt som sägs med hull och hår så därför förstår jag att du inte bryr dig om att användaren jag citerar basunerar ut domedagsinlägg som är direkt felaktiga...

Det är inte 5.5 miljoner människor i Wuhan som dött i Covid19 exempelvis
Att påståendet "om två veckor, då jävlar dör vi allihopa" har använts redan i 10 dagar - borde man inte minksa antalet dagar allt eftersom...

För mig är det ganska logiskt att ifrågasätta saker som ovan. Första gången jag och en drös till här ifrågasatte hans påpekande så lät användaren helt sonika bli att besvara dem.

För ditt svar så tänk på uppmaningen som finns.
Annat OT är:
Oneliners/enbart smileys/+1.

Förresten hur backar du upp ditt påstående om att jag sväljer allt med hull och hår? Har följt den här tråden sedan januari och är inte direkt en användare som sväljer allt med hull och hår.
Citera
2020-03-22, 12:44
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nej.

Jag lyssnade precis till det och det är en felöversättning. Han säger att de räknar alla dödsfall som dött av eller med covid-19. Alltså om covid varit orsaken eller om covid förvärrat någon underliggande åkomma som resulterat i dödsfallet är inte uppdelat. Hoppas min förklaring är begriplig?

Ja.Tack.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Vårda språket tack. Ser så otrevligt ut.

Lite artighet skadar inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Men Spanien drabbades efter oss. Och trots det är dom en katastrof som Italien, medans vi med våra slappa restriktioner bara har haft 20 döda hittills. Holland hade 30 bara igår, likaså Belgien.
Vi har 20 dödsoffer på kanske 120 000 smittade.

Gör din egna analys på det underlaget.

vad ser du på för siffror när du säger att spanien drabbades efter oss ?

Eftersom du nämner antal döda så kan nämnas att spanien fick sitt första 3 mars, sverige 11 mars
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Dödsfall som ej har bekräftad smitta räknas bara som dödsfall, som hinner inte testa om corona fanns med i bilden.

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-italy-homes-insigh/uncounted-among-coronavirus-victims-deaths-sweep-through-italys-nursing-homes-idUSKBN2152V0
Helt fel. Alla dödsfall som Italien registrerar har covid-19. Det man säger är att de inte delar upp dem i de som dog av viruset eller med viruset. Vad är det folk inte begriper?!? De döda har alla corona men några dog AV det medan andra dog MED det.

Hjälp!
Citera
2020-03-22, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Tänk om regeringen kunde gå ut och säga ut svenska folket att ta ut sin semester, säg 2-3 veckor före och efter påsk och samtidigt beordra (inte uppmana!) alla att hålla sig hemma under den tiden.
För de måste väl va bättre att använda sin semester och ledighet för isolering istället för att avskedas.
Nog skulle väl ekonomin skonas något på de också samtidigt som vi kan strypa smittan.
Eller tänker jag fel?
Fungerar för de flesta. Problemet är alla moderna pigor och drängar med timanställning och noll besparingar
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Tänk om regeringen kunde gå ut och säga ut svenska folket att ta ut sin semester, säg 2-3 veckor före och efter påsk och samtidigt beordra (inte uppmana!) alla att hålla sig hemma under den tiden.
För de måste väl va bättre att använda sin semester och ledighet för isolering istället för att avskedas.
Nog skulle väl ekonomin skonas något på de också samtidigt som vi kan strypa smittan.
Eller tänker jag fel?

Faktiskt ett ganska bra förslag. Jag räknar ändå med att få en sång/läsa/diskussions/se på film semester i augusti. Men å andra sidan: har vi nått en global flockimmunitet tills dess så blir det jävlar anamma rajtan tajtan!
Citera
Medlem
ettanollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/bollettino/Infografica_21marzo%20ENG.pdf

Annan statistik än den här eller? Ingen under 30 har dött. 1,1 % av alla som dött är under 50.

Hittar inte exakt nu: https://news.sky.com/story/coronavirus-italian-doctors-warn-covid-19-can-make-young-people-seriously-ill-11961000
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
I tv4's klipp från igår säger chefen för civilförsvaret i Italien Angelo Borreli ordagrant (enligt översättningen):
"Tyvärr kan vi idag konstatera ytterliggare 793 dödsfall. Jag vill än en gång påminna om att vi räknar alla dödsfall och inte urskiljer dem som dött av coronaviruset."

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12533887

Tolka det som tolkas vill.

Det är en felöversättning!

Jag lyssnade precis till det och det är en felöversättning. Han säger att de räknar alla dödsfall som dött av eller med covid-19. Alltså om covid varit orsaken eller om covid förvärrat någon underliggande åkomma som resulterat i dödsfallet är inte uppdelat. Hoppas min förklaring är begriplig?
Citera
2020-03-22, 12:46
Medlem
fernebos avatar
Nu är det klart. I samarbete med försvaret så ska Region Stockholm göra om Stockholmsmässan till ett stort fältsjukhus:

Citat:
På förmiddagen den 22 mars togs beslut att Region Stockholm i samarbete med Försvarsmakten bygger upp ett komplett sjukhus inklusive intensivvårdsplatser vid Stockholmsmässan i Älvsjö. Arbetet med uppbyggnaden påbörjas under söndagen.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/03/externt-sjukhus-inklusive-intensivvard-byggs-upp-i-samarbete-med-forsvarsmakten/

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
2020-03-22, 12:46
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det är en felöversättning!

Absolut. Tack för klargörandet!
Citera
2020-03-22, 12:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vore bra om någon som kan italienska kunde lyssna till vad han säger i klippet. För om det han säger stämmer ändrar det ju ganska mycket i statistiken iallafall i Italien.
Ja, jag har precis gjort det.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in