2020-03-22, 11:02
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Om så är fallet är det svårt att bedöma vad som faktiskt är Corona och inte.
Den vanliga influensan(som dödar runt 10.000 under säsongen) kommer även falla in där.

Det är skitsnack från tv4, kan inte se klippet själv men dödsfall från ej konstaterat smittade är bara vanliga dödsfall ej med i statistiken.

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-italy-homes-insigh/uncounted-among-coronavirus-victims-deaths-sweep-through-italys-nursing-homes-idUSKBN2152V0
Citera
Medlem
abo142s avatar
Stockholm är inte tomt! Folk rör sig som vanligt i köpcentrumen runtom i staden. Innerstaden är bättre men i förorterna rör sig folk normalt på restauranger, kaféer osv.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Håller helt med.
Även Kina skickar hjälp. Läste att de har skickat hjälp till över 80 länder runt om i världen.

Ja, i kriser som detta ser man vilka som tar ansvar, media och folk hatar på dom goda men älskar dom onda!
Citera
2020-03-22, 11:03
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
2 olika sorters Corona misstänker forskarna att det finns! Det har gjorts tester på Färöarna som har en liten befolkning o få smittade därför gör man olika tester. Misstänker att det finns en aggressiv och en mild variant av Corona smittan!

Källa; TV2.dk

Det har väl sagts rätt länge. Därför som Italien har en högre dödlighet än Kina. Om det nu inte bara handlar om oregistrerade smittade. Då förändras statistiken.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det är kul att man i media ständigt tar upp det här med att Kina stängde in sin befolkning och betonar det som hemskt. Alternativt framstår som relativt mycket värre.

"Så gör inte vi i väst", känns det lite som att man ska läsa in i den synen på Kinas behandling av viruset

Precis.
Och nu gör Italien detsamma.

https://www.friatider.se/till-sist-italien-stanger-arbetsplatserna
Citera
2020-03-22, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Du vet att världens största bergskeda ligger i kina till stora delar ?
Och det finns gott om skidorter dit kineser kan åka inom landet.
Kina är inget U-land snarare ett land med extrema kontraster mellan rika och fattiga
Där jet-set kineser kan rumla omkring på ex. skidorter eller badstränder och surfa på vågorna, segla och liknande.

Så visst finns det after-ski i Kina..

Även om allt detta finns får man töja på sanningen rejält om man ska påstå att det inte är ett u-land
Citera
2020-03-22, 11:04
Medlem
Aspsusas avatar
Litet nyheter från Finland: Undervisningsministern ber alla hålla sina barn hemma .

Det jag tycker är intressant, och glädjande, är att hon också uppmanar folk att hålla dagisbarnen hemma. Dagvården och förskolan får ju hålla öppet, och folk har i princip rätt att använda den.
Citera
Medlem
asterisk99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Håll 2 meter avstånd till människor och skaka inte hand. Läget kan förvärras till nästa vecka och ditt möte ställas in. Du kan även ställa in mötet redan nu på eget bevåg.

tänker att jag kommer få hosta nästa vecka och att jag blir febrig
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det är kul att man i media ständigt tar upp det här med att Kina stängde in sin befolkning och betonar det som hemskt. Alternativt framstår som relativt mycket värre.

"Så gör inte vi i väst", känns det lite som att man ska läsa in i den synen på Kinas behandling av viruset
Ekonomin kan ta skada....... resten av världen stänger. Nivån på svenska “ experter” är ett skämt.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
2 olika sorters Corona misstänker forskarna att det finns! Det har gjorts tester på Färöarna som har en liten befolkning o få smittade därför gör man olika tester. Misstänker att det finns en aggressiv och en mild variant av Corona smittan!

Källa; TV2.dk

Detta har man vetat en längre tid. Dessutom kan man ha BÅDA varianter i kroppen SAMTIDIGT.
Citera
2020-03-22, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
Har ett möte med AMS nästa vecka - ställs inte in.

troligen en otrolig nödvändighet.

Sånt där borde man kunna göra på Skype, men de kommer de förstås inte göra.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Vad tror ni Löfvens tal kväll kommer att handla om? Fler hårda förbud eller restriktioner?
Citera
Medlem
abo142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Möjligheten finns eftersom allt är förberett av tjänstemännen inom Region Stockholm. Nu är det politikerna som måste besluta. Jag tror att politikerna är riktigt skärrade just nu. Att det inte blev så många nya fall i lördags stärker "vänta och se"-linjen. Men säger Löfven "go!" så kan karantänen vara ett faktum på måndag morgon. Det finns dock olika nivåer av karantän, så vad beslutet blir till slut rent konkret vet jag inte. Det är söndag så jag kan inte tjuvlyssna heller. Jag är i varje fall lika spänd på det där talet som många andra.

Jag tror Löfven endast kommer fortsätta uppmana folk att tvätta händerna i talet ikväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in