2020-03-22, 10:19
Medlem
Varför förklarar inte myndigheter och media på frågan ang. inkubationstiden?
Alltså att ex.vis skolelever kan bära smittan upp till en dryg vecka innan de visar symptom?
Citera
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Jag var först i tråden att påpeka att det enda och största problemet med denna jävla smitta är just bristen på vårdplatser i Sverige. Hade ALLA som behöver vård fått hade dödssiffran legat på väldigt låg nivå.

Hoppas för i HELVETE att sjukvården redan nu börjar prioritera bort åldringarna. Va i helvete ska en 85 åring ta upp en plats på IVA nu när det är uppenbart att många yngre är drabbade då denna våg av smittan nått yngre generationen. Källa expressen, uttalande FHM och A.T

Hopps förfaaaaan åldringarna prioriteras bort. Allt annat är oacceptabelt

Var inte orolig, dina åldringar kommer att sorteras bort. Det är det som kallas för triage. Lite senare kommer även 40-talisterna att sorteras bort.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Nu har jag iofs inte en susning om hur dessa mutationer varit, men merparten av mutationer av virus gör dem mindre dödliga, även om det omvända också förekommer.

Under hela april och maj 1918 spriddes viruset som en löpeld genom England, Frankrike, Spanien och Italien. Uppskattningsvis tre fjärdedelar av den franska militären smittades våren 1918 och så mycket som hälften av de brittiska trupperna. Men den första vågen av viruset var som corona inte särskilt dödlig, med symtom som hög feber och sjukdom som vanligtvis bara varade i tre dagar, och dödligheten var likadan säsongsinfluensa.

Rapporterade fall av spansk influensa sjönk under sommaren 1918, och i början av augusti fanns hopp om att viruset hade försvunnit. I efterhand var det bara lugnet före stormen. Någonstans i Europa uppstod en muterad stam av det spanska influensaviruset som hade makten att döda en perfekt frisk ung man eller kvinna inom 24 timmar efter att de första tecknen på infektion visades.
Citera
2020-03-22, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Om man ska utgå från både asymptomaisk och presymptomatisk smitta hade alla i hela landet gått i karantän i en månad. Helt omöjligt att skydda sig mot den typen av spridning. Då smittar ju ALLA.

Presis, det är problemet, och varför Sydkorea gör som dom gör.
Citera
2020-03-22, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Mutationerna är helt meningslösa...
Varför skriver du så? Mutationer är aldrig meningslösa, de gör viruset svårare att bekämpa om inte omöjligt. Utvecklar vi ett vaccin så kommer det vara meningslöst för viruset har redan muterat.

Det är för mycket tjafs i den här tråden. En del vill förminska, andra förstora, bättre ni håller tyst om ni inte tillför något av värde. Posta källor till er statistik och era argument. En del postar konstiga procentsatser som inte säger någonting, andra menar att Sverige behandlar smittan mycket bättre än Italien, de är inte medvetna om att Sverige ligger flera veckor efter Italien i spridning. Det här viruset kommer bli riktigt jävligt om det får fortsätta och dessutom mutera.
Citera
2020-03-22, 10:21
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Varför förklarar inte myndigheter och media på frågan ang. inkubationstiden?
Alltså att ex.vis skolelever kan bära smittan upp till en dryg vecka innan de visar symptom?

Mer än så. Ibland 14 dagar och i vissa fall 27 dagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Och ni som stöttar att man ska ut och leva som vanligt-fuck you.

Ni framstår som imbecilla.

När olika bananländer i EU klarar av en lockdown så borde väl vi.

Varför ska vi härma bananländer? Det finns en anledning till att de just är bananländer och inte Sverige.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Jag var först i tråden att påpeka att det enda och största problemet med denna jävla smitta är just bristen på vårdplatser i Sverige. Hade ALLA som behöver vård fått hade dödssiffran legat på väldigt låg nivå.

Hoppas för i HELVETE att sjukvården redan nu börjar prioritera bort åldringarna. Va i helvete ska en 85 åring ta upp en plats på IVA nu när det är uppenbart att många yngre är drabbade då denna våg av smittan nått yngre generationen. Källa expressen, uttalande FHM och A.T

Hopps förfaaaaan åldringarna prioriteras bort. Allt annat är oacceptabelt
I princip ingen som inte är mycket svårt sjuk som läggs in på IVA. Så länge de har plats så försöker man rädda de man tror man kan rädda.
En multisjuk 85 åring lär dö rätt snabbt och ge plats åt någon annan.
Rimligen borde idiotierna som sitter på café eller åker till fjällen få ett brännjärn i pannan och portas från sjukhus, oavsett ålder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Undrar när de ensamkommande och rinkeby mfl förorter trappar upp kriminaliteten?

Vi ska vara tacksamma att viruset inte började sin resa i Rinkeby med omnejd. Trångbodda storfamiljer där kidsen kommer dra hem skiten från skolan till deras inneboende mor- och farföräldrar. Det kommer bli kaoz när viruset får fäste där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Stämmer och stämmer... Allt visar att det är så. Bevis tar tid.

Du kan oavsett bli smittad. Alla har receptorer för viruset i lungorna som är lika för alla. Blodgrupp 0 saknar receptorer på blodkropparna.

Jag skulle rekommendera att göra vad du kan för att undvika smitta. Vi vet för lite om vad corona gör med kropp en i dagsläget.

Källor finns, men sök helst själv. Jag har så dålig uppkoppling här.

Jo nej fan heller att jag har planer på att självsmitta mig. Jag är inte så brydd för egen del men jag vill inte sprida skiten så andra drabbas

Intressant om blodgrupper. Sverige lär ha majoriteten av spritt viruset är italienska varianten. Inte helt bra tänker jag eftersom den mutationen verkar ganska aggressiv
Citera
2020-03-22, 10:22
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Varför ska vi härma bananländer? Det finns en anledning till att de just är bananländer och inte Sverige.
Du menar landet utan skyddsutrustning?
Citera
2020-03-22, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Tror du det skulle vara bäst att skita i försiktighetsprincipen och få en brantare kurva med allt av mänskligt lidande det innebär? Vad skulle bli bättre av det? Och hur kan man göra så mot de som jobbar i vården och som ska ta hand om de sjuka? Tror vi kan klara av både mänsklig hänsyn och att reparera skutan när vi såsmåningom klarat av stormen.
Så omsorgen om människors hälsa är begränsad till gamla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in