2020-03-22, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Kall eller varm näsa spelar ju mindre roll i förhållande till hur länge viruset ligger kvar i luften omkring dig.

Vidare stämmer din hypotes inte speciellt bra då varm luft rör sig uppåt, inte neråt.
Citera
2020-03-22, 09:52
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Coronaviruset som attackerar Europa är
en muterad stam från det ursprungliga viruset som upptäcktes i Kina

Spanska forskare från universitetet i Valencia och stiftelsen för främjande av hälsa och biomedicinsk forskning erhöll coronaviruset och studerade mutationerna jämfört med det ursprungliga.
Fernando González, en av forskarna från universitetet i Valencia som deltog i studien, konsulterad av El Confidencial sa: "Viruset är i kontinuerlig mutation, och det är precis vad som gör att vi kan följa dess bana i olika länder och överföringsvägar. De isolerade patienterna som vi har sekvenserat i Valencia skiljer sig åt i sex, en och nio mutationer av viruset som ursprungligen sekvenserades i Wuhan.

Den som har fler skillnader är i Brasilien med 16 mutationer. "

Coronaviruset som infekterade mer än 80 000 människor i Kina och dödade mer än 3 200, är ​​inte exakt samma som har infekterat 27 980 italienare, och inte heller den som 11 300 spanjorer kontrakterade.

När det sprider sig och går från ett land till ett annat genomgår det mutationer.

Detta bekräftades denna vecka av forskare från Valencia-universitetet och Foundation for the Promoting of Health and Biomedical Research in the Valencian Community, som erhöll de första genomerna av viruset i Spanieen.

Jag kan känna döden komma.

Har du nånn länk.... Tack..
Citera
Medlem
Nu får vi se om snubben har rätt, det har ju nått Rio nu så.. https://archive.4plebs.org/pol/thread/241674007
Citera
Bannlyst
Citat:
Jag vet det. Men den nya i Brasilien ser riktigt farligt ut. Har Brasilien stängt gränserna?
ja jösses med deras favelor och stora städer som Rio sao Paolo

kann bli en katastrof av stora matt
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Vi får det ledarskap vi förtjänar.
Vi har valt fram de som bestämmer över oss.

Resultatet blir som allra tydligast när ledarskapet är som allra viktigast. Dvs nu.

Apropå:
Vi följer ditt budskap, ajabaja afterski men sitta på café är en toppen idé.

Om vi inte förstår att ett starkt, tveklöst och tydligt ledarskap är viktigt nu, så kommer vi aldrig förstå det.

Visst är det bättre med ett begränsat anta nyktra personer som sitter antingen på en uteservering eller på ett vanligt café än ett par hundar svettiga, förkylda och berusade personer som hostar skriker och hånglar i vart fall sett ur smittosynpunkt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solo-112
Du är nog en av de första som dör i en respiratorkö i din kommun. Jag ska tänka på dig då..

Men varför ? Riskgrupperna är många och vi som är kvar (den del av arbetande) i samhället är inte allt för många.

Tänk att 1/4 del av Sveriges befolkningen är riskgrupp dvs - diabetes, gravid, gammal, överviktig, astma bla bla bla.

1/4 del är barn och ungdomar.

2/4 delar är vuxna var av 65 typ procent är arbetande. Resten är studenter eller arbetslösa.

Så möjligen har vi 2-3 miljoner som arbetar i samhället var av drygt 1
Miljon är inom sjukvård.

Att 2-3 miljoner slåss om respiratorerna är då fan så mycket bättre än 10 miljoner.

Så skulle vi som knegar fortsätta som vanligt medan resten av samhället satt isolerade och i karantän så skulle det faktiskt bli rätt bra.

Ja givetvis blir det komplicerat om nått föräldrarpar är så att ena jobbet i vården och andra i ett yrke som innebär risk för smitta och dra hem smittan men dessa familje konstellationer bör man kunna be dem som inte jobbat i vården jobba hemifrån ist.

Hur som är det inte en omöjlig tanke
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Oj då, Löfven håller tal till nationen ikväll.
Vad tror ni?

Måste ju vara skillnad på presskonferens och tal till nationen.
Nu blev man riktigt nyfiken.

Karantän av Stockholm kanske?

Ryktas om det. En trovärdig skribent skrev igår kväll här i tråden att något stort skulle hända idag och då just här i Region Stockholm.

Ett tal till nationen är vad som föregick liknande karantäner i Frankrike.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har du nånn länk.... Tack..

Han är forskare, så han behöver inte ange källa. Lita bara på honom.
Citera
2020-03-22, 09:53
Medlem
Citat:
Är du dum i huvudet?
Jag tror ingen vill se döda även om man underskattar eller ser faran. Handlar inte om rätt eller fel. Handlar om att man vill hjälpa inte skapa panik.
Självklart hoppss jag att så lite som möjligt dör, men med sveriges taktik ser jag över en miljon döda, jag är forskare.

Din dumhet bara förtydligas varje gång du öppnar munnen.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
På vilket sätt ser den ”riktigt farlig” ut?

Det kommer du snart få se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Ingenting talat för en dödlighet över 12% enligt mig, det är i extrem överkant med vedertagna siffror. Enligt mig alltså.

12% dödlighet är inte nära sanningen. Har svårt att tro att ens 12% av alla fall är så allvarliga att sjukvården någonsin får veta om dem.
Citera
2020-03-22, 09:54
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Coronaviruset som attackerar Europa är
en muterad stam från det ursprungliga viruset som upptäcktes i Kina

Spanska forskare från universitetet i Valencia och stiftelsen för främjande av hälsa och biomedicinsk forskning erhöll coronaviruset och studerade mutationerna jämfört med det ursprungliga.
Fernando González, en av forskarna från universitetet i Valencia som deltog i studien, konsulterad av El Confidencial sa: "Viruset är i kontinuerlig mutation, och det är precis vad som gör att vi kan följa dess bana i olika länder och överföringsvägar. De isolerade patienterna som vi har sekvenserat i Valencia skiljer sig åt i sex, en och nio mutationer av viruset som ursprungligen sekvenserades i Wuhan.

Den som har fler skillnader är i Brasilien med 16 mutationer. "

Coronaviruset som infekterade mer än 80 000 människor i Kina och dödade mer än 3 200, är ​​inte exakt samma som har infekterat 27 980 italienare, och inte heller den som 11 300 spanjorer kontrakterade.

När det sprider sig och går från ett land till ett annat genomgår det mutationer.

Detta bekräftades denna vecka av forskare från Valencia-universitetet och Foundation for the Promoting of Health and Biomedical Research in the Valencian Community, som erhöll de första genomerna av viruset i Spanieen.

Jag kan känna döden komma.

Ja, det har muterat något, men inte vad gäller avgörande saker som dödlighet och spridningförmåga till människor och varför skulle en muterad variant vara mer evolutionärt framgångsrik? Hela mänskligheten håller ju på att smittas av covid-19!

Men jag kan dock tänka mig att framtidens erotiska zombie-porr-filmer kommer att handla om ett virus som blir ännu mera evolutionärt framgångsrikt då smittade känner tvingande omotståndligt begär att ha sex med människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in