Citat:
Ursprungligen postat av
DjPutte
Problemet är bara så länge han räddar det som är sitt skiter han i resten i denna kris i US så är det, Sedan bara att kontakta Nordkoreas ledare igen och säger han kan hjälpa oss igenom krisen genom samarbete visar vilket dåligt omdöme och ledarskap han visar!
Låt det gå ett tag till så kommer ekonomin gå än sämre och då kommer han faila med att ge stödpaket ekonomiskt så det gynnar hans egna intressen, Detta kommer visa sig mer och mer då hans aktie portfölj dyker och hans ekonomi sinar allt mer och mer då kommer dem desperata åtgärderna riktat mot de intressen han har!
Det är ett dilemma för honom, jag vet inte om han förstår det. Om han på något sätt tar emot ekonomiskt stöd för sina golfbanor eller för sina hotell så ser det riktigt illa ut. Det är pengar som kunde ha använts i vården på olika sätt. Det kan rädda liv.
Och just därför att han inte bryr sig om andra lever eller dör kan han bli totalt blind för hur det ser ut utifrån. Men någon rådgivare kanske törs tala om för honom att det inte är en god idé. Frågan är om han kan lyssna.
För om han får stöd för sina hotell, ska Hilton få stöd också och även andra hotellkedjor.
Trumps ekonomi kanske inte alls tål det som händer nu, men då får han ta och lära sig att leva med det. När han inte är president längre får han i alla fall en mindre summa varje år för att leva på. Så svälta behöver han inte.
Det är många bland de rikaste som kommer att förlora stora summor pengar. Kan inte säga att det på något sätt är rätt åt dem, men de kanske får mer ödmjukhet på köpet. Men säger inte att alla med mycket pengar är as på något sätt men många av dem tror nog att de är förmer än andra.
Jag är mer bekymrad av alla dessa som nu fått löfte om pengar i handen om de inte kan jobba och därför inte får någon lön och inte har någon sjukförsäkring. Jag tror inte att alla kommer att få den hjälpen tyvärr. Det är en enorm distribution som krävs för att få det att fungera. Det är mycket svårt att nå alla.