2020-03-22, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Formeln 1-1/N är tillämpbar, vid N=3 blir 2/3 smittade innan flockimmuniteten ser till att smittan stannar av.

Dödssiffrorna är kraftigt överdrivna, men det är riktigt att begränsningar i IVA kan ge några fler, dock är jag ganska säker på att dödssiffran i vårt "typ" av samhälle, ligger under 0,1% av alla smittade. Det grundar jag på den enkla förklaringen att en 90.000 människor dör varje år, i år blir det kanske 92 eller 94.000, säsongsinfluensor har alltid tagit liv, som levt på "övertid".....

2/3 = 66% ... av 10 mill.
6.6 mill * 0.1 = 6600 döda

.... och det låter optimistiskt, de allra flesta tror att den totala dödsfrekvensen kommer att ligga långt över 0,1% innan detta är slut, särskilt i länder utan åtgärder där hälsovårdssystemet kollapsar.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Då får ju FHM och framför allt regeringen ta konsekvenserna av det. Detta är ju siffror som kommer att redovisas.
Det är svenska folket som kommer att få ta konsekvenserna. Främst sjukvårdspersonal.
I Italien har redan 17 läkare dött.
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Den här skiten smittar ju 4 ggr mer än vanlig influensa.

Kan du styrka påståendet med en vederhäftig källa?
Citera
2020-03-22, 08:56
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Svebskar måste inse hur allvarlig sjukdomen är.

Kolla på videon som berättar vad s8m händer i kroppen om du blir smittad.

https://www.instagram.com/tv/B99js75J9Kd/?igshid=1ckf171h8g8kk

Den var mycket pedagogisk och tydligt informativ, klart värd att sprida till era vänner som inte förstår så alla hjälps åt att hålla social distans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuckerandDale
Köp hem virkon s och blanda ut med vatten till den % lösning dom rekommenderar för coronavirus. Mycket billigare och enklare, viruset dött på 5 minuter och totalt ofarligt i utspädd lösning. Du kan även spraya butiken, dig själv osv utan att det är farligt.

Men varför sätter inte myndigheterna igång bums om det funkar så bra?
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driparklan
Gissar du på 12% dödlighet i snitt? Kan vara fint att skriva ut att det är en ren gissning från din sida.

Lite historik
Läser just om Spanska sjukan i Malmö sommaren 1918 då 20000 konstaterats smittade. Omkring 700 dog vilket ger ca. 3,5 % dödlighet. Invånarantalet var 110 000.
Min morfars första fru, ca 30 år gammal hjälpte till på ett sjukhus, blev smittad och dog.
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Kan det va så att Norge har nått sin peak?

Bara 3 nya fall...

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Verkar som de nordiska länderna klarar sig bättre ( so far..)

Norge har ju infört hårda regler med begränsad rörlighet för medborgarna. Om man inte träffar någon kan man inte heller sprida smitta. Men vad hjälper det när viruset inte kommer magiskt att försvinna? För att de ska funka krävs ett vaccin som alla tar. Ska de gömma sig och inte gå ut på ett år? Två år?
Citera
2020-03-22, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tack för tipset! Men jag beställde det desinfektionsmedlet som jag länkade igår. Jag är mest nyfiken på om det är tillräckligt.
Det bästa ytdesinfektionsmedlet ska tydligen vara Plus. Viktigt att det innehåller tensid.
Citera
2020-03-22, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
??? Stämmer verkligen det? Tar värmen kål på Kinaviruset???
det vet man ej men näsan om den e kall tar lättare upp Virus (har med blodcirkulationen att göra)
Citera
2020-03-22, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Hur länge tycker du att vi ska försöka styra spridningshastigheten, och hur många % av befolkningen ska vi offra (vården havererar, vilket man får ta med i beräkningen)?

Om immuniteten varar i 6 månader, hur ser framtida ekonomi då ut, om vi tänker oss att vi fortsätter på spåret "minska spridningstakten så att vården hinner med"?

Det är omöjligt att rädda ekonomin.

Antingen uppkommer gruppimmunitet genom smitta eller vaccin eller så dör vi ut. undantag om vi hittar medicin som minskar dödligheten.

Jag håller med det är ingen enkel match och jag kan inte svara på det. Men det sitter säkert flertalet experter och räknar på. Och olika länder kommer säkert på olika svar.

Det finns inte alltid ett bra svar och vem som gjorde rätt vet vi efteråt om vi lever
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Postades i tråden av någon igår, men postar den igen ifall någon missade den i går kväll.

Coronavirus:The Italian Airforce gives a Big Emotional lift to their Nation

https://www.youtube.com/watch?v=ZI881B34xR0
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Många har bara 20-30% lungkapacitet efteråt. Det går inte att jobba då det.

Hos dig verkar det bara lämnat 20-30% hjärnkapacitet kvar redan från ett lågt ingångsvärde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in