2020-03-22, 08:49
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Som jag tidigare skrivit så bjuder vi våra kunder på handsprit i entrén i min livsmedelsbutik och vi spritar kundkorgar, dörrhandtag, kortterminaler osv. Efter att ha inventerat vårat handspritslager så är det tydligt att det inte kommer räcka till mitten av maj då vi får våran nästa leverans så jag har beställt 20 liter utav detta desinfektionsmedel. https://shop.svenskaneptun.se/produkt/ytcleaner-1-l/

Innheållsförteckning:

Nonjoniska tensider (2-Propylheptanoletoxilat)<5%

Är detta tillräckligt för att rengöra kundkorgar och dörrhandtag tro? Någon expert som vet? Jag blir inte riktigt klok på det när jag googlar.

Köp hem virkon s och blanda ut med vatten till den % lösning dom rekommenderar för coronavirus. Mycket billigare och enklare, viruset dött på 5 minuter och totalt ofarligt i utspädd lösning. Du kan även spraya butiken, dig själv osv utan att det är farligt.
Citera
2020-03-22, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det har alla som kan läsa vetat länge. Sedan är det meningslöst med intensivvård. Det tar bara lite längre tid att dö. Sveriges death rate ligger just nu på 50% förresten, sämre än Italien. Och då finns ändå läkemedel och sjukhusplatser.

Du är det sämsta vänster troll all time.

Tror du att alla smittade i Sverige är endast de som testast .

När ska du räkna in alla de får den lättare sjukdomsbilden och kurerar sig hemma själva,
den delen ser ut att vara över 70-75% .
Citera
2020-03-22, 08:51
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Ser att man fortfarande idag söndag inte har uppdaterat antal döda i Sverige. Passerar vi talet 30 idag?

Fortsätter vi följa Italiens kurva ska vi nå 28 döda idag.
Citera
2020-03-22, 08:53
Medlem
Flera mobiloperatörer i Belgien bjuder på fri surf för att underlätta i coronakrisen. Men dylika erbjudanden från svenska operatörer är inte att vänta.
https://www.dn.se/ekonomi/mobiloperatorerna-om-svenskarnas-nya-surfbeteende/
Sedan en vecka tillbaka håller stora delar av Belgien stängt, inklusive restauranger och barer. För att kunderna ska kunna hålla kontakten med nära och kära, samt ha tillgång till underhållning, har flera mobiloperatörer i landet tagit bort begränsningarna på hur mycket data som kan förbrukas.
Sverige är unikt i vissa avseenden
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Snart kommer alla svenskar hem med detta från Thailand!
Thailand har ju inte ens en fjärdedel smittade av vad Sverige har. Ett dödsoffer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Ser att man fortfarande idag söndag inte har uppdaterat antal döda i Sverige. Passerar vi talet 30 idag?

Det kommer att ligga på högre tal framöver, men eftersom de är så låga, är det mer statistiskt säkerställt att räkna per vecka, och takten per vecka kommer att öka, den senaste kring 12-14 (?), den kommande kanske 25-? nya.

Våra siffror rapporteras in under dagen, en eller ett par ggr., det blir nog några idag också, men min poäng är att de kommer i oregelbundenhet....
Citera
2020-03-22, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Thailand har ju inte ens en fjärdedel smittade av vad Sverige har. Ett dödsoffer.

??? Stämmer verkligen det? Tar värmen kål på Kinaviruset???
Citera
2020-03-22, 08:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TuckerandDale
Köp hem virkon s och blanda ut med vatten till den % lösning dom rekommenderar för coronavirus. Mycket billigare och enklare, viruset dött på 5 minuter och totalt ofarligt i utspädd lösning. Du kan även spraya butiken, dig själv osv utan att det är farligt.

Tack för tipset! Men jag beställde det desinfektionsmedlet som jag länkade igår. Jag är mest nyfiken på om det är tillräckligt.
Citera
2020-03-22, 08:55
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinexl
Det spelar ingen roll om vi kan köpa massa respiratorer, vi har inte personal att ta hand om de. Det är inte kattskit att ha person i respirator och ge uppdrag till undersköterska med bristfällig svenska att skötta den. Risken blir att fler dör än utan respirator. Vi bör köpa in 500 till men sen är det ok. Mer personal har vi inte, det blir nog svårt att bemanna de vi redan har.
En helt riktig lägesanalys och slutsats.
Citera
Medlem
Någon som hört hur afgan amnestin/gymnasielagen påverkar av detta, kommer de få förlängt några månader?
Citera
Medlem
Sluta applådera.

En av de mest bisarra bieffekterna av corona är detta förbannade kollektiva applåderande. Lägg av.

Samma människor som lugnt sett välfärden monteras ner i åratal står nu och applåderar underbetalda vårdanställda, med usla chefer och usla arbetsvilkor och usla arbetsmiljöer.

Många av de ni applåderar tjänar långt under 30 000 och behandlas vanligen som skit av fack, landsting och chefer.

Löneökningen hänger inte ens med inflationen...

Personalens idealism utnyttjas stenhårt. Man strejkar inte och låter människor dö. Man gör bara inte det.

Nu är det plötsligt hjältehype och allt som fattades var en hjärndöd facebokgrupp till.

Skit i applåderna.

Ge riktiga löner till de som räddar liv.
Citera
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Som sagt, FHM lägger fram siffror för olika scenarion och regeringen tar beslut. FHM gör ju då rekommendationer beroende på olika utfall. Men i slutändan är det regeringen som tar beslut. Detta virus är som cancer. Oavsett hur du än gör så kommer offer att ske. Då är frågan hur många offer man är villiga att ta. Det låter hemskt för vissa, men allt landar i siffror. Våra föräldrar, mor/farföräldrar, kanske vi själva kommer vara en del av dessa siffror. Men ibland måste man ta de obehagliga besluten för landets bästa. Massans behov kommer före individens.

Ja, så klart!

Men 50 % av 1000 personer är mindre än 2% av 10 Miljoner, eller hur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in