2020-03-22, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Är det alltså så det fungerar ? Kan det förklara varför de unga kinesisk läkarna dog?

Kineserna har utrotat smittan enligt egen utsago, har du andra uppgifter på detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggkaka
Hur menar du med att Sverige inte presenterar siffror?

Dåligt formulerat, menar att folk inte testas om dom inte är i riskgruppen.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Om slutstadiet av corona är kvävning så borde de lära ut i TV hur trakeometi eller vad det heter går till. Ska gå att trycka hål i halsen med kulspetspenna . Om inte alla får plats på lasarettet får man försöka bota sig själv så gott det går om det blir panik med andning

Kvävningen sitter längst ner i lungorna, så det hjälper inte tyvärr.
Citera
2020-03-22, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Jag tror inte kompetenta data science-folk kommer att jobba i en organisation för läkare, tyvärr. Jag är rädd dom inte kan simulera. Jag vill gärna se FHM presentera något bevis på motsatsen, någon graf med något dom har simulerat, men det har dom aldrig gjort. Dom har möjlighet kl 14 alla dagar i veckan.

Jag har läst en hel del av deras publikationer genom åren och någon brist på sådan kompetens kan jag inte se. De har säkerligen olika simuleringar gjorda vid det här laget. Det är vad jag tror. Du får tro vad du vill som sagt.
Citera
2020-03-22, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Kvävningen sitter längst ner i lungorna, så det hjälper inte tyvärr.

Här är en väldigt bra video som visar varför patienter dör av SARS-COV-2/Covid-19.
https://www.youtube.com/watch?v=okg7uq_HrhQ
Citera
2020-03-22, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag blir lite fundersam, vad händer nu med utsläppsrätter och sånt trams, blir de värdelösa nu när många av företagen står stilla? De är ju säkerligen bokförda som en tillgång, kommer de att bidra till raset?

Vi har ju miljöskatter på kärnkraftsel, hur motiverar man det nu när man har ett överskott av el och företagen står still? Koldioxidhalten måste ju ha sjunkit något enormt i atmosfären?

Kan man ens räkna hem en Tesla nu, med dessa låga bränslepriserna?

Ett uttalande av Greta vore bra nu, gärna ett där hon prisar corona, för att i nästa sekund se corona slita en del av den svenska befolkningen i småbitar.

Jag noterade att bensinpriset var nere på 12:50 isch, det var ju för väl.
Ja, man visste ju att miljömupparna skulle komma fram ur medieskuggan förr eller senare, jag får lite dålig smak i munnen, Erika sjönk ännu längre ner, kanske försöker hon be Gudinnan Greta om ursäkt, efter att ha oförlåtligt kallat henne vänsterextrem.

Är Bensinen nere på 12,50! Blir att tanka fullt på måndag. har inte kört bilen på 3 veckor, så jag har inte haft koll på priset.
Citera
2020-03-22, 02:19
Medlem
CEBZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Jag klarar mig 6 månader utan att behöva gå utanför huset.
Du som köpt allt toapapper alltså.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Är det alltså så det fungerar ? Kan det förklara varför de unga kinesisk läkarna dog?

Ja det är samma sak med de Italienska läkarna oxå. De är extra utsatta på sjukhus helt enkelt, råkar de ta ett andetag i den miljön i "virusdimman" utan mask är det sannolikt kört.

Viruset har en kumulativ effekt, ju fler du får i dig innan ditt immunförsvar hunnit börja kapsla in och slå tillbaka, ju sannolikare är det att du får en överreaktion och ditt immunförsvar är till sist vad som tar död på dig.
Citera
Medlem
FairStuffs avatar
Ursprungligen postat av Idiotsverige
FFP2 klassning räckte för Kina, men själv använder jag FFP3 klassning.

Även en sjal eller kaffefilter är bättre än ingenting, man behöver inte stoppa alla virus, större delen räcker för att smittan ska bli mildare eller utebli.

Det är när du får en "overload" av viruspartiklar innan ditt immunförsvar hunnit "decoda" och skapat antikroppar som du dör.

Gamlas immunförsvar är så långsamma på detta så viruset hinner växa till sig mer innan immunförsvaret reagerar, medans barn har det bästa (snabbare) aktiva immunförsvaret.

Ja, enligt det jag läst så jobbade han som ögonläkare och hade då haft en patient som JOBBADE på marknaden i Wuhan, så den personen lär ha haft rejält med smitta.

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-51403795

Ot: När han insåg att han var smittad så tog han själv beslut att gå i karantän på ett rum och skrev sedan till sin Fru ...

Starkt .R.I.P
Senast redigerad av FairStuff 2020-03-22 kl. 02:21.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Jag klarar mig 6 månader utan att behöva gå utanför huset.

Ok, det förklarar den närmast perversa hamstringen av toapapper, givet att fler tänker som dig.
Citera
Medlem
JudisktOckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 504umMadLad
Det är väl inte konstigt att viruset kommer från Kina när de behandlar sin mat på det här viset.

https://twitter.com/Today__China/status/1240134289943126016?s=20

inte konstigt att Gud är förgrymmad på dem.
Citera
2020-03-22, 02:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Tycker det är fel att hoppas något sådant, även om jag förstår din undertryckta hämnd.

Personligen önskade jag att fler och fler insåg att inget EU eller någon annan storebror finns här för att rädda oss nu utan vad vi gör är avgörande för utvecklingen och att se fd. riksbanskchefer som kärringjävlar sitta och gråta över den ekonomiska utvecklingen får mig inte annat än att förstå att det finns så jävla många människor som inte bryr sig om det minsta om resten av sitt egna folk än att de går så milt som möjligt ut ur denna kris.

Äckligt är vad det är och jag är något så otroligt besviken på det svenska samhället. Samtidigt vet jag inge det kanske vore bättre att stryka med än att behöva se alla ens värsta farhågor besannas.

Det tycker jag med, tänkte bara det för en nanosekund, sen var det borta - men jag hann posta mitt inlägg i affekt. Men en viss ilska finns det.

Det enda vi som medborgare kan göra är att göra vår plikt, stanna hemma, för Sverige - och det är inte sittande regering eller sjuklöver som fixar det, utan vi! Gör om, gör rätt! Det är inte HBTQ, feminism, genus, mångkultur eller annat dravel, men jämlikhet ska vi ha! Hur lyckades vi tugga på en sån här bajsmacka? Idiotjävlar som röstade för det här, nu kommer räkningen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in