2020-03-22, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Själv trodde jag tvärtom. Speciellt i Indien. 1 kan ju smitta alla på 1 gata...typ 1000

Tydligen så har indien gjort ungefär lika många tester som sverige. Där kan vi ha förklaringen till varför de inte har fler fall på pappret. På ett land på nästan 1,5 miljard så är inte ca 15000 tester så mkt. Med några få undantag (så som sydkorea) så verka de asiatiska länderna ha gjort väldigt få tester. Så min misstanke är att mörkertalet är stort där, för om man inte testar så har man inga fall på pappret. Många länder där har gjort runt 1000 tester, trots att de har befolkning på över 100 miljoner, och så klagas det på att sverige gör lite tester. Vi gör enormt många tester i jämförelser med de flesta i asien, och sett till folkmängden.
Senast redigerad av Hew18 2020-03-22 kl. 01:06.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Definiera "ränner runt". Det kan ju t.ex. vara bättre att ta en promenad i friska luften än att sitta på hemmet och hosta på varandra.
Att de är så nära mig att jag kan hosta nysa de i ansiktet och då försöker man ändå hålla avstånd till de...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Någon aning varför sverige har 9 stycken som intensivrådas mellan 26-39 medans andra länder nästan bara har äldre?

Dom över 70 åker inte skidor? Dom kommer nog.
Citera
Medlem
Citat:
Någon aning varför sverige har 9 stycken som intensivrådas mellan 26-39 medans andra länder nästan bara har äldre?
Det stämmer inte. Även andra länder vårdar yngre.
Citera
2020-03-22, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatanssnok
Konspirationsteori:Kina och Ryssland släpper ut virus för att fucka upp västvärldens ekonomier?

Ryssarna har färre fall än Luxemburg trott att det bor 150 miljoner fler i Ryssland. Kina har redan tagit kontroll över viruset. Som det ser ut så är detta nu ett problem för Europa och USA.

Hur kommer corona påverka maktbalansen i världen när allt är över?

Maktbalansen kommer naturligtvis att gå över i rysk och kinesisk favör. Lätt som en plätt att förstå även för en 10-åring.
Citera
2020-03-22, 01:05
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Narkotika. Att se till att ha tillräckligt till hands. För som det ser ut nu lär det inte finnas någon palliativ vård för dem som nekas sjukvård och vården kommer att bli tvungen att prioritera bort många. Sjukt många kommer att drunkna inifrån. Tar hellre en överdos om min självisolation inte hjälper och jag blir allvarligt sjuk.

Funderar på samma sak. Själv sitter jag i frivillig hemmakarantän och funderar på att knarka pga ren leda. Tänk att ändå att få skratta sina sista dagar, det kan ju inte vara fel? Tveksamt om snuten ändå är så sugen på hembesök i det läget (varför det nu skulle ske).
Citera
Medlem
Aggkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulknave
Tusen på 1 dag har dött i Ialien, varför haka upp sig på respirator fall som ett sätt att lugna sig/ljuga för sig själv. "bara x i respirator och de är gamla phew."

Vad, specifikt, av det jag skrev föranledde detta svammel från din sida?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg

6) Då de som sagt tar ca 30 dagar att bli frisk eller dö så bör alltså den värsta perioden vara över i början på juli denna sommar.

Hej

Jag uppfattade inte riktigt ditt inlägg vad gäller nr 6. ”Då de som sagt”?!? Kan du vara vänlig och förtydliga ditt svar.
Citera
Medlem
Här är den senaste uppdaterade kartan:

21 Mars sen kväll

Jämför gärna med
21 Mars
20 Mars
19 Mars
18 Mars
17 Mars

och se utvecklingen.

Här är även "dödskartor". Observera att de är tal från förmiddagen. Uppdaterar bara dödskartan en gång om dag, runt klockan 10-11 på förmiddagen.

21 Mars
20 Mars
19 Mars
18 Mars

Provar att hitta ställen där man kan hitta regionsbaserad data (som dessutom helst uppdateras dagligen) på antal smittade i följande regioner:

Turkiet
Algeriet
Saudi-Arabien
Thailand

Letar dessutom efter en plats där man kan se fördelningen av döda i Iran på provinsnivå.

Om någon hittat något av detta hade jag uppskattat om ni tog kontakt.

Ha en fin kväll!
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:

Förklaringen kan vara skidresor

https://www.expressen.se/nyheter/tegnell-darfor-vardas-flera-unga-pa-intensiven/
https://www.dn.se/nyheter/sverige/tegnell-skidresor-kan-forklara-att-manga-yngre-drabbats-svart/
Citera
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
12% (13,2% om man skall vara autistisk) av sjuka i Italien och Spanien behöver sjukvård.
13,2% av testade är det väl?
Citera
2020-03-22, 01:06
Medlem
Är det många som tror det här är en vanlig influensa fortfarande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in