2020-03-22, 00:42
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Du har ett bra immunförsvar och det ska du vara tacksam för inte orolig.

Juuu. Men då kan jag smitta många andra om jag inte själv märker det?
Men å andra sidan har vi bara 10 fall här omkring så risken är liten.

Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Då kommer du få reda på det i efterhand.
Håll dig borta från riskgrupperna i vilket fall.

Jo. Jag jobbar hemma.
Citera
2020-03-22, 00:42
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Är jätteledsen att behöva säga det, men Sydkoreas antal döda tickar på exponentiellt med ca 5% per dag.

Jag är inte jätteledsen att kunna referera till de data jag länkade. Sydkorea har sen första mars haft som mest 7 per dödsfall på en dag, enligt denna serie:

4 7 4 3 7 1 5 2 3 7 0 6 1 5 3 0 6 3 7 3.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/south-korea/

Citat:
Det samma gäller det andra "mönsterlandet" Japan, vars dödstal tickar på med 5% precis som Sydkorea.

Japan hade idag endast ett (1) dödsfall och har totalt 36.

Citat:
Min teori:
- I ostasiatiska länder, som är på tå för att stoppa viruset kan man nå ner mot 5% per dag.
- Europa/USA under lockdown: Spridning 10-15% per dag.
- Europa/USA utan lockdown: Spridning 25% per dag.

Förstår inte ens vad du menar med 5 % per dag. Sydkorea har ingen procentuell ökning över ens hela 20 dagar, sen 1 mars!
Citera
2020-03-22, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Det är alltid något men inte riktigt vad jag syftade på. Mer något i still med
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Men som även uppdatera dagligen eller någorlunda ofta hur många tester varje land gör.
https://ourworldindata.org/coronavirus-testing-source-data
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenAndraGrannen
Den ökar inte i Sydkorea, Taiwan och Singapore t.ex. Av dom är Sydkorea sämst och alla grafer visar bra saker förutom antalet döda som är linjär. T.ex. antalet nya, antalet aktiva.

Sydkorea skulle ha överkapacitet i testning nu eller inom några veckor.

Möjligtvis därför Löfven ringde.
Inte heller minskar den.
Mycket oroväckande utveckling, men har legat ganska stabilt sen den tionde med runt hundra dagliga fall på 15000 testade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HrP
Ja, det hade jag också gärna sett.
https://ourworldindata.org/coronavirus-testing-source-data
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaveriksson
Jag har läst artikeln och den är daterad igår. År 2015 visste ingen vad Coronavirus är för något. Det är du som skapar desinformation. Leve det fria internet!

Ja, den är daterad igår. Men läser du vidare, så ser du att de själva skrivit att det är ett ihopklippt av flera olika utsagor.

Och titta på deras tidigare artiklar.... Ödlemän?
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Artikeln är inte datummärkt, men den måste ha en tid på nacken.

Felet ligger på dem som har släppt fram honom i rampljuset. En sån där ska hålla sig i bakgrunden, och balanseras upp med andra (och kunnigare) experter. Det är politikernas roll att tala till folket och leda det.

Obehagligt att han fått så många följare, det är nåt sektliknande över dem. Har han karisma, eller är folks behov av en ledare så starkt så att man tar vad som helst?
Det var just precis dessa tidiga uttalanden av honom som gjorde att jag kände mig trygg.

Nu känner jag mig mycket orolig och ledsen. Tack och lov har jag sedan flera veckor tillbaka varit relativt försiktig, jag tvättar t om mina händer i så varmt vatten som jag uthärdar. Inte långt ifrån skållhett! 🤷🏼‍♀️😆😐
Citera
Medlem
Det känns inte helt logiskt att asien skulle vara mindre drabbade än europa, med tanke på hur de lever i asien.
Citera
2020-03-22, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Undrar vad Kersin Hessius, chef för tredje AP-fondenvill göra? Hon gastar och skriker att ekonomin kommer krascha och att det kommer en monumental arbetslöshet i kölvattnet av alla nedstängningar. För att inte tala om våra pensioner, de nuvarande och framtida, kommer att försvinna.

"Hela världen måste tillbaka och upp på fötter". Men hon fick ingen fråga om hur det ska gå till och vad som kommer att hända om folk går tillbaka till sina jobb.

Hon bodde tydligen i en 20 miljoners lägenhet.Hennes främsta bekymmer är nog att hon är rädd att hennes fina lägenhet ska dippa i pris !
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for viktig informasjon!
Desinformation?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Det har inte funnits lika många tjocka människor i Sverige på 80-90-talet jämfört med idag. Dagens ungdomar rör på sig mindre än 80-90-talets ungdomar har gjort. Så det är lite olika. Många som utövar sport har uppnått fysiska framsteg, men det kan nog inte sägas om dagens unga population i allmänhet.

Beredd att hålla med här. Dagens unga (under 25) sitter väl i regel bara hemma och spelar in TikTok? Eller?

Sport är ingenting dom ens reflekterar över att man kan ägna sig åt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Sprida desinformation= sprida misshagliga fakta för den globalistiska överheten...

Jag har själv läst artikeln och kan inte finna något av det som du försöker pådyvla övriga i tråden.

Snacka om desinformation från din sida...

Det står ju i klartext att det är ett ihopklippt alster för att beskriva hur det kan se ut, från olika håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in