2020-03-22, 00:36
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Folk i den här tråden kommer inte förstå något förrän deras bostäder sjunkit 70% i värde, svenska pensionssystemet har avvecklats eftersom det inte finns några pengar i fonderna, och vi inte har råd med allmän skola eller sjukvård längre.

Läs det här, och förstå att vi måste hålla ut i minst 5-10 veckor till, även om hela landet, i värsta fall måste släckas ner om några veckor:

Citat:
It first struck me how different it was when I saw my first coronavirus patient go bad. I was like, Holy shit, this is not the flu. Watching this relatively young guy, gasping for air, pink frothy secretions coming out of his tube and out of his mouth. The ventilator should have been doing the work of breathing but he was still gasping for air, moving his mouth, moving his body, struggling. We had to restrain him. With all the coronavirus patients, we’ve had to restrain them. They really hyperventilate, really struggle to breathe. When you’re in that mindstate of struggling to breathe and delirious with fever, you don’t know when someone is trying to help you, so you’ll try to rip the breathing tube out because you feel it is choking you, but you are drowning.

“When someone has an infection, I’m used to seeing the normal colors you’d associate with it: greens and yellows. The coronavirus patients with ARDS have been having a lot of secretions that are actually pink because they’re filled with blood cells that are leaking into their airways. They are essentially drowning in their own blood and fluids because their lungs are so full. So we’re constantly having to suction out the secretions every time we go into their rooms.”

I do not want to catch this.

Jävligare än spanskan, eftersom vi försöker hålla liv i de stackas satarna!

Kan vi, snälla, börja tala om de ekonomiska konsekvenserna om 5 till 10 veckor, då vi, i bästa fall, nått flockimmunitet?
Senast redigerad av Ola Schubert 2020-03-22 kl. 00:41.
Citera
2020-03-22, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Jag har inte varit sjuk sedan 2005. Tempen alltid 3.4-3.7 sedan 2005.
Alltså ingen förkylning sedan länge. 2005? Då hade jag lunginflamation med högt feber och antibiotika hela sommaren.

Borde jag vara oroad? Tror det är nåt fel på mig då jag aldrig blir det minsta förkyld.

Ja det bör du, flera läkare har konstaterat att:

Ju bättre immunförsvar du har, desto starkare insjuknad du i covid.
Citera
2020-03-22, 00:37
Medlem
pampussas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast spanska sjukans ursprung kom ju från USA.

Det finnes tre teorier om hvor viruset kom fra, i amerikanske militære øvingsleirer, i europeiske militærleirer hvor fugler, griser og mennesker levde tett innpå hverandre eller at viruset ble bragt til Europa av kinesere som gravde skyttergraver.

https://sml.snl.no/spanskesyken
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Har du ens läst artikeln?

Det är en ihopklippt artikel från olika källor hur det kan se ut, klippt så det verkar vara en o samma person, som beskriver olika scenarion till en händelse.

Sidan är dessutom sedan 2015 flaggas för att sprida desinformation.

Sprida desinformation= sprida misshagliga fakta för den globalistiska överheten...

Jag har själv läst artikeln och kan inte finna något av det som du försöker pådyvla övriga i tråden.

Snacka om desinformation från din sida...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Finns det någon sida som redovisar hur många tester varje land gör dagligen? Min gissning är att det skiljer sig ganska så kraftigt mellan länderna.

14300 fall testade i Sverige fram till 17/3

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/aktuellt-epidemiologiskt-lage/
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Jag tycker det är bra att det faller. Det skulle ha fallit redan 2008. Det enda som kan rädda oss i längden är att det faller. Men det måste falla SÅ PASS HÅRT att de inte kan stötta upp skiten återigen.

Ni borde verkligen läsa på om BESTÅENDE SKADOR. Ni kanske inte dör men hur jävla kul är det att få nedsatt lungfunktion? Och övriga kroppen vet man inte heller nåt om. Det man vet är att viruset attackerar HELA KROPPEN.

Ja det är för många zombieföretag och företag på slentrian i Sverige. För många företag startas därför att man inte kan få en vanlig anställning av olika skäl. Kort sagt man är inte anställningsbar. Men servera undermålig "mat" till överpris det kan man göra utan utbildning eller servicekänsla. Detsamma gäller många branscher. Taxi. Skönhetssalonger. Frisörer. Second Handbutiker, Vissa hantverkaryrken. Städfirmor. Listan kan göras lång. Det enda man kan är att ta bra betalt. Det här har funkat i 20 år nu eftersom ekonomin i princip bara gått upp. Jag trodde som du att vi skulle få en urblåsning 2008 men icke, Sverige blev knappt drabbat av finanskrisen förutom några storföretag som SAAB mfl. Men nu hoppas jag faktiskt att det dags för lite ekonomisk evolution. Terapiföretag för människor som annars skulle ha gått på sossebidrag ska rensas bort till att börja med.
Citera
2020-03-22, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
WOW, dödsfallen per dag nu i Italien är sjukt hemskt. Snart kommer det vara lika mycket här.
Fyfan, hur förbereder ni er för döden?
Vi väntar på din analys. Jag förbereder mig genom att lyssna på alla medium här. Tittar jag på nyheterna så tänker jag direkt, Flashback vet bäst, där hämtar jag all min primära vetenskapsbärande information.
Citera
Medlem
obbelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Sägs att viruset drabbar äldre värst. Hur ska man då förklara att japan som har världens äldsta befolkning verkar ha bättre motståndskraft än europeer?

Det här är ett virus som av oförklarlig anledning slår extremt mycket hårdare mot vita än mot asiater, araber, judar, indier, svarta. Kan någon förklara det?

Är det samma princip som då Europa tog gonorre till sydamerika och massvis av indianer dog för de saknade motståndskraft?

Vi tog iaf dit mässlingen och smittkoppor och åkte hem igen med syfilis. Indianerna hade ingen immunitet alls så dessa båda sjukdomar tog nästan livet av allihop. Dagens Nicaragua hade 1 miljon invånare och 82 år efter Columbus fanns bara 8000 kvar. Ergo: Heja flockimmunitet!
Citera
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Artikeln är inte datummärkt, men den måste ha en tid på nacken.

Felet ligger på dem som har släppt fram honom i rampljuset. En sån där ska hålla sig i bakgrunden, och balanseras upp med andra (och kunnigare) experter. Det är politikernas roll att tala till folket och leda det.

Obehagligt att han fått så många följare, det är nåt sektliknande över dem. Har han karisma, eller är folks behov av en ledare så starkt så att man tar vad som helst?

Det är precis vad är felet med svenska medier. Samma sak med klimathotet.
Man låter honom babbla på (Rockström) utan tuffa motfrågor.

Såg t.ex i Chanell 4 i England där man fick se 2st experter som 1 var både för en immunitet och en grovt mot det!

https://www.youtube.com/watch?v=C98FmoZVbjs

Båda har väl lite rätt...men vem ska man lyssna på?
Citera
2020-03-22, 00:39
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Nej.

Men om jag är smittad och visar inga symptom....och kan smitta vete fan hur många.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Artikeln är inte datummärkt, men den måste ha en tid på nacken.

Felet ligger på dem som har släppt fram honom i rampljuset. En sån där ska hålla sig i bakgrunden, och balanseras upp med andra (och kunnigare) experter. Det är politikernas roll att tala till folket och leda det.

Obehagligt att han fått så många följare, det är nåt sektliknande över dem. Har han karisma, eller är folks behov av en ledare så starkt så att man tar vad som helst?
Han ger dem vad de vill höra. Man kan fortsätta leva som om ingen dödlig pandemi pågår... Människor är beredda att göra OERHÖRT MYCKET för att få hålla ihop sin självbild, världsuppfattning och sina förväntningar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
Ja det bör du, flera läkare har konstaterat att:

Ju bättre immunförsvar du har, desto starkare insjuknad du i covid.

Haha precis, Det är därför bara 20-30 åriga vältränade personer dör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in