Citat:
Ursprungligen postat av
Sanningskorn
Fast detta var ingen privat diskussion du hade. Om jag skriver ett svarsinlägg till dig får vem som helst som är inloggad på forumet lämna ett svar på det. Diskussionstrådarna är inte låsta till användarna i någon sorts enskild dialog. Se Flashbacks 10 miljoner övriga inlägg så förstår du nog bättre.
Jag är inte intresserad av vad någon höna skrivit utan vad DU skrivit eftersom din vilseledning riktar sig mot en större allmänhet som varken deltar i diskussion eller ens är inloggade. Siffrorna är inte "samma jävla siffror".
Klart du får hoppa in. Men om en person skriver några siffror och jag kommenterar dessa siffror så kan du ju inte hoppa in och kräva källa av
mig.
Han hävdade att hans siffror betydde en sak, jag hävdade att de kunde betyda något annat. Det spelade i detta fall ingen roll vad siffrorna var. Varför ska jag då lägga in en källa? Det är ju dessutom de officiella siffrorna.
Du använde en siffra på dagens nysmittade. Den var exakt samma siffra som jag använde, 6557.
Om någon skriver "5 personer spelade dubbel i badminton på gården igår". När du kommenterar om fem personer verkligen kan spela dubbel så svarar du alltså "Enligt SCB:s undersökning 2020:15 så spelade fem personer dubbel i badminton igår, hur spelar man dubbel på fem?"
Min vilseledningen? Faktum är att de officiella siffrorna om nyamittade i Italien visar att ökningen minskar. Vilket är positivt för mig.