Citat:
Ursprungligen postat av
painkiler
Sverige är glesbefolkat och vi kommer kunna dra mycket erfarenhet från Sthlm området till dom delar av landet där smittspridningen släpar 2 till 4 veckor efter.
Nödbromsen som man tog till i Kina går fortfarande att dra i Sthlm och långt långt innan i andra delar av landet.
Så några 50k kommer aldrig inträffa.
Problemet med den teorin, enligt mig är att Södra Sverige är oerhört väl sammansvetsat. Stockholm, Göteborg och Malmö har alla egen samhällsspridning. Man vet redan nu att folk kommer åka kors och tvärt över sportlovet för att hälsa på släktingar och familj, egentligen kan jag inte klandra dem är "Chefen", FHM, inte sätter ner foten ordentligt. Man tassar runt lite och försöker få folk att fatta beslut själv, något som inte går när det är människor i grupp.
Jag anser faktiskt att nödbromsen är redan förbi i Stockholm. Malmö och GBG har fortfarande chansen inkl resten av landet.
Problemet kommer när Stockholm behöver skicka iväg patienter istället för att ta tuffa beslut. Då är bäddarna redan fulla i avgränsande län när det sätter igång där.