2020-03-21, 21:26
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja men barnen kan sprida smittan, det var det jag tänkte på. Föräldrar kan vara sårbara eller ha sårbara familjemedlemmar. Vad tjänar de på att lägga locket på.? Hoppas alla som varit nära denne personal sätts i karaktän, annars bryter de mot lagen nu. Många arbetsplatser skolor etc stänger ju om ett fall kommit upp. Snälla om nån journalist läser detta, få kommentar FHM.

Tror inte att journalister kan ställa vilka frågor som helst till FHM vid pressträffar.
Citera
2020-03-21, 21:27
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nä. CFR är antalet döda delat på antalet diagnostiserade.

Det där va lite lågt. Du har lite bättre logiskt tänkande än så?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Vad är positivt. 800 dog i Italien och man har fortfarande inte gjort något specifikt i Sverige än.
Ingenting är är positivt i Sverige länge. Vi kommer aldrig att bli av med dessa pandemier och många kommer man inte att kunna vaccinera sig emot.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Jag köpte lite grejer på apotea, för 63kr. Fick detta meddelande i kassan, vilket jag tycker var intressant.
"Avrunda upp till SOS Barnbyar! 7 kr för att stötta barn i Coronadrabbade områden"
Ehh, sverige är ett av de mest drabbade områdena, så menar de sverige? Och barn? Barn är ju de minst drabbade av viruset, det är ju de äldre som är drabbade av viruset.

Var det inte de som har låtsas-barnhem i Filippinerna? Barnen är bara där om media kommer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Och jag hoppas ni foliehattar är dem som får leva på gatan och svälta först av den depression ni är påväg att skapa, som är 1000 gånger värre än viruset.

Men visst lär virus-situationen bli bra mkt värre innan det blir bättre, men vi kan inte fortsätta bekämpa den, vi måste lära oss att leva med den på bästa sätt tills vi får ett vaccin.
Folk i den här tråden kommer inte förstå något förrän deras bostäder sjunkit 70% i värde, svenska pensionssystemet har avvecklats eftersom det inte finns några pengar i fonderna, och vi inte har råd med allmän skola eller sjukvård längre.
Citera
2020-03-21, 21:28
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Sverige är glesbefolkat och vi kommer kunna dra mycket erfarenhet från Sthlm området till dom delar av landet där smittspridningen släpar 2 till 4 veckor efter.

Nödbromsen som man tog till i Kina går fortfarande att dra i Sthlm och långt långt innan i andra delar av landet.

Så några 50k kommer aldrig inträffa.

Problemet med den teorin, enligt mig är att Södra Sverige är oerhört väl sammansvetsat. Stockholm, Göteborg och Malmö har alla egen samhällsspridning. Man vet redan nu att folk kommer åka kors och tvärt över sportlovet för att hälsa på släktingar och familj, egentligen kan jag inte klandra dem är "Chefen", FHM, inte sätter ner foten ordentligt. Man tassar runt lite och försöker få folk att fatta beslut själv, något som inte går när det är människor i grupp.

Jag anser faktiskt att nödbromsen är redan förbi i Stockholm. Malmö och GBG har fortfarande chansen inkl resten av landet.

Problemet kommer när Stockholm behöver skicka iväg patienter istället för att ta tuffa beslut. Då är bäddarna redan fulla i avgränsande län när det sätter igång där.
Citera
2020-03-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Folk i den här tråden kommer inte förstå något förrän deras bostäder sjunkit 70% i värde, svenska pensionssystemet har avvecklats eftersom det inte finns några pengar i fonderna, och vi inte har råd med allmän skola eller sjukvård längre.

Du snackar ju som högern gjort om invandring i 20 år och det viftade du förmodligen bort då.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Och faktumet att den svenska regeringen envisas med att hålla skolorna och förskolorna öppna precis enligt Tegnells rekommendation kommer att vara den absolut största orsaken till antalet kritiska fall och dödsfall framöver.

Att hela Europa stänger sina skolor och förskolor förutom Sverige kommer att vara den viktigaste punkten vid åtalet mot Tegnell och FHM samt Löfven och sin regering vad det gäller maktmissbruk och vålande till folkets sjukdom.

Jag håller helt med. Jag har redan säkrat bevis att dom vet om detta redan men ljuger om det i media, så de kommer inte kunna skylla på att "vi såg inte det här komma" eller liknande i domstolen.

Dessutom är det deras skyldighet att känna till vad som krävs för sitt tjänsteutövande, så även utan bevis att dom vet om det så borde de falla.

Självklart ska det vara en öppen rättegång, med stort allmänintresse. En stängd rättegång gör så de kan smussla med vad som sades, jag vet hur de fular med sekretessbeläggning i svenska domstolar, för att kunna dömma som de vill.
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Hur länge till kommer barer, pubar och klubbar ha öppet i Stockholm?

Skulle bli förvånad om de stängs av myndigheterna, anledningen är flertalet ägares etnicitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Enligt en av de mest välrenommerade smittexperterna i världen är det så, vad du än skriver.
https://www.youtube.com/watch?v=E3URhJx0NSw

Inte enligt de vetenskapliga beräkningarna som jag listade.. Och notera att det är inte jag som skrivit dessa vetenskapligt granskade artiklarna, så det är flera olika vetenskapliga experter som kommer fram till ungefär samma värden oavsett vad de studerat för material.
Citera
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mi-Ma
Jag är ingen foliehatt, jag skulle däremot vilja höra hur du tycker att vi ska göra?
Försätta leva som vanlig och eventuellt ha ett stort antal unga människor svårt sjuka och eventuellt dö?

Det är ingen som egentligen vet någonting om den här sjukdomen, hur hårt den slår och mot vem.

Unga dör inte av detta virus och det finns ingenting som pekar på att unga kommer dö heller. Enstaka fall av sjuka människor under 50 kommer såklart att dö på grund av andra faktorer.

Unga människor dör i massor varje år, ibland av vanlig säsongsinfluensa tyvärr. Men dödligheten är obetydlig i det stora hela.

Dödligheten bland friska individer 0-50 ligger globalt på nära 0,0%
Citera
2020-03-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Ser att många skriver på tyckande eller ren känsla. Känner själv så men har så mycket mer på fötterna än andra. Skriver man nåt faktabaserat som man rent fysiskt ser, skriker nån: KÄLLA, och sen försvinner det man skriver om bort i mängden.

Min anhörig jobbar inom Webläkarna. Det haglar in patienter med andningsbesvär och början till andningsdepression rent medicinskt. Det växer snabbt och ingen har fått några klara order eller hur det ska tacklas. Fallen skyfflas vidare och runt, men fysisk vård är utesluten om man inte är i så dålig kondition att man blir inlagd. Ingen testas för corona -Klara order: testas gör bara de som ska läggas in!

Kan du prova att räkna antalet per dag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in