2020-03-21, 21:03
Medlem
Jag köpte lite grejer på apotea, för 63kr. Fick detta meddelande i kassan, vilket jag tycker var intressant.

"Avrunda upp till SOS Barnbyar! 7 kr för att stötta barn i Coronadrabbade områden"

Ehh, sverige är ett av de mest drabbade områdena, så menar de sverige? Och barn? Barn är ju de minst drabbade av viruset, det är ju de äldre som är drabbade av viruset.
Citera
2020-03-21, 21:03
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Begravningsbyråer lär behöva anställa folk.

Frågan är om det blir några begravningar utan man bränner nog de avlidna direkt och skickar en pappers lapp till de anhöriga.
Citera
2020-03-21, 21:04
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag vill då inte få upp några coronastockholmare hit. Här ska maskinerna gå till oss norrlänningar.

Jag säger detsamma men vi har inte så mycket talan i frågan är jag rädd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Inget land har ju denna statistik.
Jag tror inte att något land har någon exakt statistik. Men vissa länder är mer öppna med vad som händer med corona och tack vare det kanske får hjälp.
Sverige är ju så jävla duktiga... och kommer inte få hjälp. För Sverige hjälper inte något annat land i EU, specifikt, mer än skyfflar in avgifter.
Citera
Medlem
Gretanols avatar
Jag är lite chockad att Norge har fler fall än Sverige. Vad händer?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saija
Finns det några som helst positiva nyheter? Håller tummarna att det medicinen de testar nu fungerar.

Löfven har inlett samarbete med Sydkorea mot smittan. Det är positivt, för Sydkorea har lyckats stoppa skiten. Han ringde deras president eller vad fan dom nu har, och dom inledde samarbete..

Tycker det är positivt
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Är det imorgon IVA platserna beräknas ta slut i Sthlm och triangering påbörjas?

Möten om hur vi ska öka beredskapen, hela avdelningar görs om till akutavdelningar, operationer ställs in.

Vi har gått in i förstärkningsläge, då det befaras att den stora smällen kommer i slutet på kommande vecka, stor risk att vi går in i katastrofläge under kommande vecka.
Citera
2020-03-21, 21:05
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Frågan är om det blir några begravningar utan man bränner nog de avlidna direkt och skickar en pappers lapp till de anhöriga.

Folk vill nog fortfarande köpa en gravsten. Och kanske t.om. med en kista som de fyller med presenter eller personliga tillhörigheter.
Citera
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
I morgon skulle i så fall ca 40st i timmen dö
Men kom igen nu för fan - hur många gånger behöver det påtalas att kurvan INTE är linjär för att folk ska fatta...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Jag tror de kommer skicka folk till IVA i andra städer först. Lär väl ta några dygn innan dessa platser också fylls.

Etiskt tveksamt att låta skidåkande stockholmare ta upp andra regioners intensivvårdsplatser. Hoppas regionerna sätter stopp för det.
Citera
2020-03-21, 21:06
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Borelli säger : "La mascherina se si mantengono le distanze di sicurezza non serve a nulla".
Säkerhetsavstånd är värdelösa, man ska nu ha samma åtgärder som i Wuhan i Italien. Inte en dag för tidigt!!
Nej, Borelli säger att ” om man håller säkerhetsavstånden så är masken värdelös ”, vilket kan tolkas som att masker kan hjälpa folk som inte håller avstånd. ”

De skyddar ju till viss del från att smitta andra om man själv är smittad. Bara det är ju ett plus och om alla bar en skulle det göra lite skillnad iaf.
Citera
2020-03-21, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyltburk
Etiskt tveksamt att låta skidåkande stockholmare ta upp andra regioners intensivvårdsplatser. Hoppas regionerna sätter stopp för det.

FHM sade på pressträffen i går att blir man smittad i Åre och inte bor där, då får man fixa skjuts hem själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in