2020-03-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det är Staurt Ramsay sky News som fått tillstånd att gå in och filma. Mitt hjärta brister för dessa män (ja flest) gubbs som ligger där och kämpar för sina liv. Så fruktansvärt, måste sätta ärr i italienska familjer för generationer framåt. Nåt man pratar om typ som kriget e.l. Hoppas de får det bättre på andra sidan🌠

Det är fruktansvärt att se. Det är idag klart att den italienska vården måste låta äldre dö för de är så överbelastade. Därför ser man dem i så stor bulk i statistiken. Vi kommer snart att hamna där. Eller så är vi kanske där redan.

Lyssnar nu på radions lördagsintervju och där diskuterar man bland annat vilka man ska låta dö vid kapacitets tak. Verkar som FHM och sjukvården är väldigt sena på bollen fast det har gått så lång tid från att viruset dök upp. WHO larmades 31 december om jag inte missminner mig. Wuhan stängdes 23 januari. Och svenska sjukvården saknar enklare utrusning fortfarande.

FHM verkar vara helt löjlig institution. De vill vara 100% säkra innan åtgärder. Precis det som WHO säger att man inte ska göra. Man måste agera direkt. Ändå försöker FMH hålla ryggen fri genom att hänvisa till WHO.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1463299
Citera
2020-03-21, 20:10
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Kan inte alla bara dö eller så blir alla smittade och immuna så får de svaga dö. Hemskt, men det är så jag iaf har börjat känna efter att ha följt det här i några veckor. Kanske därför karantänen inte riktigt funkar i Italien... Undrar hur länge folk kommer orka bry sig?
Citera
2020-03-21, 20:11
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Du kommer inte ha en chans i helvete att få jobb på Astra Zeneca, utifall du skulle söka jobb dithän.. i alla fall inte om de skulle lyckas få reda på att du skrivit detta i denna tråden..

Vem fan vill jobba där...
Frågar de mig vad jag tycker om djurförsök så ska jag gladeligen svara.
Frågar de vad jag tycker om att ta så mycket betalt för mediciner att människor inte har råd att köpa dem ska jag svara på det med.
Frågar de dessutom vad jag tycker om deras sätt att marknadsföra sin medicin så håller jag gärna ett föredrag om det med.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, vad jag förstår bor många kineser i Milano kopplade till modeindutrin? Säkert täta förbindelser mellan Kina och Lombardiet, då många av plaggen tillverkas i Kina.
Det stämmer. Det ska också finnas organiserad kinesisk kriminalitet i norra Italien, då kan det komma in folk man inte har full koll på med t ex tåg, bil och båt via andra schengenländer.
Citera
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Riktigt sjuk att man inte tar detta seriöst. Jag har ingen sympati med de som var där och dör av sjukdomen.

Knappt nån som ens får symptom av afterski, däremot kan de ju smitta sina morföräldrar eller nån annan skröplig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jadu det finns fina diagram över det någonstans. Men jag minns inte var.

Typ 99,7% är mellan 80 år och döden.
Så vadå av ungefär 5000 avlidna i Italien hur många under 40 år har avlidit?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Det skulle ju innebära att det är mindre risk att bli smittad inomhus än utomhus..
Ja troligt det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Sverige testar nästan uteslutande bara dom som hamnar på sjukhus och vårdas. Då får man ett resultat där bara dom sjukaste är med i antalet smittade...

Finns garanterat mörkertal i Norge också. (Även om det säkert kan vara större i Sverige).
Citera
2020-03-21, 20:12
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Det här får FHM och regeringen ta på sig!

Kommunicerar man ut att man ska försöka leva som vanligt, och att det är OK med arrangemang med upp till 499 pers så får man dessa konsekvenser!

Visst folk har ett ansvar, men de tar sina beslut utifrån vad som förväntas dem (dvs lev som vanligt och var inte fler än 499 pers i samma lokal).

Agnes Wold får också ta till sig, då hon kommunicerat tafatta och lugnande besked:

Det är det jag fetat som går in hos folk!

Wold är senil dement! Finner igen annan förklaring
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har du rätt i, är 44.28% (21 mars), Covid-19 är inte roligt att få.
Tillbaka till grundskolan med dig och öva multiplikationstabellen din dåre..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Folk är fan inte kloka.

Här är festen där corona spreds i Åre.

Smittskyddsläkare har spårat ett bekräftat fall till en afterski förra helgen – efter det har flera personer med symptom hört av sig.

Under afterskin hoppade folk bland annat runt i ett långt tåg, visar Expressens bilder inifrån.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/flera-sjuka-efter-afterskin-i-fjallen-bilderna-inifran/
Långt tåg kan ju fan tro det handlar om ett minidisco vuxna människor hoppar runt som småungar
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Lugn, jag ser dem bara på nyheterna, det är källan.
har du iungen källa sa säg det med en gang, blir lättare för oss andra att sortera bort rapparkalja da.

Pa förhand tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in