2020-03-21, 18:17
Medlem
800 dog i Italien hur många blir det nästa dygn, 1000?
Nu måste myndigheterna här i sverige vakna och börja stoppa smittan som pågår nu i vårt land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Ja de accelererar fortfarande. Deras åtgärder verkar inte räcka. Detta tyder på att virusmolnet nu är så tjockt att det smittar även folk fast de sitter inomhus.

Här i Sverige finns fortfarande folk som inte ens fattar att det är luftburet.
Kan du inte utveckla lite?
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trogskalle
Var det inte i förrgår som Tegnell sa att det fanns en indikering på att dödstalen i Italien är på väg att plana ut.

Den mannen kan man inte lita på någonting alls, han har ju aldrig upplevt detta innan i sitt liv, så då försöker han chansa hela tiden utan fakta...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oljeflacken
Bra sammanställning, tack.

Jag skrev ett inlägg igår och lyfte just det här med att Sverige ligger före, och andra menar då på att det är "för tidigt" att avgöra något..

Så varför ligger vi värre till än Italien?? Kan någon ge en bra förklaring kring det här? Om det förblir såhär kommer det alltså smälla extremt hårt när peaken nås om några veckor.

Eller?
En "standardinvändning" är att det inte är hela Italien som är drabbat, utan mest Lombardiet och några andra regioner i norra delen. Jaha, men smittan i Sverige är ju inte heller jämnt fördelad över landet, utan rätt så koncentrerad till Stockholm, Västra Götaland och Östergötland.

Man skulle kunna tänka att det är osäker statistik när det "bara" är 20 som dött hittills. Men notera att antal fall per miljon ligger konsekvent högre i Sverige i hela tidsserien. Självklart är det inte säkert att det blir värre i Sverige än i Italien, men det finns ju i alla fall all anledning att förbereda sig för ett sådant scenario, för det ser ju i alla fall inte osannolikt ut.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Tyskland har flere intensivplasser på sykehus pr 1 million innbyggere enn mange andre land. Noen skrev at det kan være årsaken.

Men dom har ju knappt ens några akutfall, en ökning i antalet smittade som alla andra. Men väldigt få kritiska och extremt lågt dödstal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
793 döda i Italien det senaste dygnet.

Nytt rekord igen.

Och Tegnell för 3 dagar sedan: "Vi kan ha sett peaken i Italien nu"

Mannen har haft fel sedan dag 1
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia

(Pucko)

Är det Extrapris någostans
Citera
2020-03-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Spanien sägs mörka sina fall, i Sverige har vi bestämt oss för att sluta rapportera dödsfall - rapportering ska ske som bekräftade insjukna nu. Hur är vi bättre än Kina med information till allmänheten och omvärlden?
Var har du fått informationen att Sverige ska sluta rapportera döda?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Baserat på följande antaganden så har Tegnell er al rätt:

1) vaccin ligger två år bort.
2) man utvecklar någon nivå av immunitet efter genomgådd sjukdom
3) unga får milda symptom

Då vill man att de unga ska bli smittade samtidigt som man skyddar äldre och riskgrupper. De unga kommer inte att märka så mkt och de kommer senare att agera skydd för vidare spridning. Och samhällspåverkan i stort blir lägre.

Finns absolut en stringens i den ekvationen, jag köper det till viss del... dock kommer sjukvården bli så jävla chokad av alla tjockisar med klass2 diabetes och katttanter som kommer uppta 100 procent av alla IVA vårdkontakter att dom stackarna som skall föda barn får göra det hemma istället...

Any given dag så är 25 procent av all personal på de stora sjukhusen i Sthlm hemma av olika anledningar. Denna siffra kommer vara 90 procent i slutet av maj.
Citera
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vad är ditt syfte här i tråden?

Jag frågar efter fakta på dina påståenden, och då börjar du rabbla trams. Fram nu med fakta på att man blir virusfri! Annars bördu sluta sprida rykten.
Jag frågade dig om ditt kriterium för virusfri, och ditt svar var blodprov. Ja, om det är kriteriet så blir vi absolut virusfria. Vi använder dock inte blodprov för att testa då det är rent utav korkat för ett virus som attackerar luftvägarna. Vi blir alltså virusfria enligt ett högre kriterium än det du föredrar.

Du verkar dock vara mer intresserad av att sprida desinformation än av att ta till dig information, så jag lämnar diskussionen här.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Man börjar ju fan undra vad Italien håller på med. Deras dödsantal är ju fan löjligt mycket högre än resten av världen. De ligger på typ 8.5% medan Tyskland ligger på 0.3%. Håller de på att massmörda sin åldrande befolkning med flit?

Sjukvården har kallopsat. Tyskland ligger efter i köurvan och dom har mest respiratorer av alla länder i EU har jag för mig, typ 25000 st.

Man blir ju lite orolig för USA. När man ser att dom ligger flera veckor efter Italien. När skiten träffar fläkten i USA kan vi komma att se 5000 döda per dag.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
793 döda i Italien...

Hoppades det skulle plana ut på 350, tji fick jag. Nu borde dessutom deras åtgärder börjat ge ordentlig effekt och ändå brakar det av åt helvete.

De har varit för försiktiga i Italien. Därför skenar det nu. De borde ha stängt ordentligt som Kina, vilket också kineserna på plats i Italien har påpekat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in