2020-03-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är lugnet före stormen. Färre människor söker sig till vården eftersom de är rädda att smittas och de tror att det redan är fullt. Men antalet covid19-fall ökar stadigt. Snart kommer det inte alls att vara lugnt. På IVA i Italien står sängarna längs väggarna i korridorerna. De är knökfullt med Covid19 patienter och respiratorerna räcker inte till.

Försökte inte förminska situationen! Nu syftar jag endast på svenska sjukhus. Andra länder har verkligen kaos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja, nu handlar detta inte om invandringen. Tror hans hållning delas av många beslutsfattare. att inte göra för mycket. En fin balansgång.
Men OT. Jag har en del andra åsikter med den gode Dick. Haft lite tillspetsade samtal med honom, men om annat i historien. Men här delar jag hans åsikt.

Vem bryr sig om vad en historiker anser?? Det vi är med om saknar motstycke och Dicks kunskaper i ekonomi är på lekmans nivå, som han demonstrerat gång på gång
Citera
Medlem
793 avlidna i Italien...

Hoppades det skulle plana ut kring 350-400 per dag, tji fick jag. Nu borde dessutom deras åtgärder börjat ge ordentlig effekt och ändå brakar det av åt helvete.
Senast redigerad av Stockholmslivet 2020-03-21 kl. 18:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
250 läkarstudenter har anmält sig frivilligt. Men förhoppningsvis joinar fler. Vi behöver all hjälp vi kan få.

Ni kan ju börja med att ge personalen riktiga löner 🙂 Det är så dags att bry sig nu.

Jag jobbade i vården i tjugo, och skrattar bara...

Plötslig behövs vi, plötsligt ska vi tvångsinkallas och hyllas som hjältar.

I normala tider är vårdanställda skit värda, har värdelös avtal och noll respekt.

Jag räddade liv i tjugo år, med skitlön och ingen status alls.

Nu får nån annan rycka in.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Vänta tills 40% av den unga befolkningen är arbetslös. Då kommer ni få se hög mortalietet och morbiditet.

Det här viruset är INGENTING jämfört med ekonomisk depression.

Fråga tyskarna på 30-talet vad som händer under ekonomisk depression, DIN IDIOT.

Så synd. Tvärtom är det precis vad som behövs för att planeten i stort ska återfå balansen igen.
Tyvärr håller jag inte med om att din, min eller andras ekonomi och rätt till sjuklig överkonsumtion skulle vara viktigare än att låta evolutionen ha sin gång.

Försök andas nu och acceptera läget. Vi är bara ännu en art som naturligtvis måste balanseras ut precis som alla andra.
Citera
2020-03-21, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
793 döda sedan igår i Italien... 4800 nya smittade.
Hoppas det inte blir lika illa här.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Jag är hellre svensk och bor i Sverige med Corona-Tegnell än en lortig ungrare i skitlandet Ungern.

Möjligt. Men det beror ju på att dina kompisar är lortiga smittsrpidare. Vi riktiga svenskar vill inte ha vare sig Tegnell, dig eller dina smittspridare här.

Ungern har få smittade och du vill ha fler?
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
snart 1000 om dagen som dör i Italien, fortsatt stigande trend. När skall det vända??? 1000? 2000? 5000? 10000? 100000?

Beror ju på men givet att det utvecklar sig exponentiellt så kan det fortsätta ett tag till. Man skall heller inte glömma att de pandemier vi har haft kommer i vågor. Så även om det dämpar sig ett tag kommer det med all sannolikhet en ny våg.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
627 i Italien idag. Katastrof!!!

Edit 793. Omg!!!!

Ja de accelererar fortfarande. Deras åtgärder verkar inte räcka. Detta tyder på att virusmolnet nu är så tjockt att det smittar även folk fast de sitter isolerade inomhus.

Här i Sverige finns fortfarande folk som inte ens fattar att det är luftburet.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Lock downen funkar nog, men det är ju eftersläp på 1-2 veckor eftersom det tar tid för symptomen att framträda.

Medeltiden från första symtom till döden är 8 dagar. Läste det igår i en artikel och jag orkar fan inte gräva fram den igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
793 döda i Italien...

Hoppades det skulle plana ut på 350, tji fick jag. Nu borde dessutom deras åtgärder börjat ge ordentlig effekt och ändå brakar det av åt helvete.

Ja var är den här vändningen som påstods för några dagar sedan? Vad baserades den på, nya fall?
Citera
Medlem
Man börjar ju fan undra vad Italien håller på med. Deras dödsantal är ju fan löjligt mycket högre än resten av världen. De ligger på typ 8.5% medan Tyskland ligger på 0.3%. Håller de på att massmörda sin åldrande befolkning med flit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in