2020-03-21, 17:41
Medlem
boll-svantes avatar
Lokala media verkar ha slutat rapportera antalet fall lokalt för länge sedan.

Finns det någonstans där antalet konstaterade fall per län uppdateras?
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Jag instämmer och backar från mitt påstående. Har själv tidigare bott i en av miljonprogrammets förorter och minns att invandrare var ofta mer nogranna och "upp to date" med vad som händer och sker. Är väl kanske snarare WT-svenskar som har zero koll?
Vi vet ju inte. Det är lätt att tro att dessa analfabeter och klanmänniskor är missgynnade. Men kanske just i sådana här fall så gynnas dom av ett nätverk och sina djävla parabolantennar
Citera
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Helvete, nu kommer domedagen!

Hela TRE (3) DÖDSFALL I STORBRITTANIEN idag!!!

Din verkar vara nära då du engagerar dig jävligt mycket i tråden och papegojar samma skit hela tiden.
Slappna och ignorera tråden och gör något kul av lördagen för du sitter väl inte i karantän?

Snart kommer horbocken in också med samma gojsnack.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Länken du skickar har inget med luftburen smitta att göra. Du kan länka hur mycket du vill, aerosolgenererade procedurer på sjukhus är kända sedan tidigare. Det finns ingen evidens att den sprids normalt som luftburen smitta annat än under särskilda betingelser.

Folk borde titta på mässlingens R0 för att se hur en riktig luftburen sjukdom ter sig. Dvs. inte en med aerosoltendens.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
De här ändringarna... De måste väl ha dokumenterats någonstans? Vad är din källa?
Jag har själv följt ändringarna hos FHM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Du svarar på det själv. Det är i Italien vi kan se hur det lär bli i många andra länder.

Nä, dom festar och är på hotell och skiter fullständigt i reglerna. Dom har inte tagit i med hårdhandskarna utan det flödar fritt i Italien. Så det är inte alls säkert det blir så i andra länder utan det handlar om allas personliga ansvar att följa reglerna. UK där var det fart på pubar och annat så dom skiter i det också.
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
En "global ekonomisk krasch" är redan ett faktum, vi i Sverige kan inte göra ett skit åt det. Den ekonomiska motorn i västvärlden (USA) har stängt ner och koncentrerar sig på att rädda livet på sina medborgare, Sverige borde göra detsamma.

Precis, bra sagt. Känns verkligen inte att alla åtgärder som borde göras görs, vill man medvetet döda människor eller vad fan är det frågan om?
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Absolut så har vi ett enormt mörkertal. Jag gissar på att vi ligger på ca 200 000 smittade i Sverige idag. Bra att Island gjort en sådan undersökning. De behöver "bara" 5-6 dubbla sina officiella siffror för att minst 60 procent av befolkningen där skall ha haft covid-19, och därmed uppnått flockimmunitet. Sverige behöver 30 dubbla våra officiella siffra över antalet smittade för att uppnå samna sak. Jag hoppas verkligen att sjukvården på Island och i Sverige håller ihop till vi nått flockimmunitet. Men innan dess så måste vi försöka dra ut på smittspridning, så att en mycket allvarlig vårdkris undviks.

Vi vill fortfarande se källa för immunitet
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
När jag promenerade idag konstaterade jag att det även tycks vara mindre bilar parkerade o ute o kör.
Kan det vara så att folk som kan har dragit ut till sina sommarstugor?

Eller så håller sig folk mest hemma? Det är trots allt vad rekommendationerna är och vad som kommer att ge effekt.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Då talar jag om för dig att det du inte vet, det vet jag.

Jag tolkar det som att det sved rätt hårt i din päls.
Citera
2020-03-21, 17:42
Moderator
-Info-s avatar
En vanlig influensa säger vissa. Jag antar att det alltid är så här då, varje vinter?:

Citat:
Socialstyrelsens besked: Intensivvårdsplatserna kommer inte att räcka

I Ekots lördagsintervju berättar Socialstyrelsens generaldirektör Olivia Wigzell att Sveriges 526 intensivvårdsplatser inte kommer att räcka.
– Nej, bedömningen är att de inte kommer att räcka och det är därför som alla regioner i landet arbetar med att öka kapaciteten i intensivvården, säger hon till SR.

Ekot: Vad kan ni göra?
– En viktig hjälp som vi kan göra är att skaffa en aktuell lägesbild av hur många intensivvårdsplatser som det finns i Sverige och hur många som är belagda. Vi har sedan i torsdags arbetat för att få dagsaktuell data. Den första prioriteringen är att skala upp kapaciteten och det andra är att kunna använda alla intensivvårdsresurser i Sverige för Sveriges befolkning, säger Wigzell till SR. Wigzell berättar att det kan bli aktuellt att skicka patienter från Stockholm till andra regioner.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/socialstyrelsens-besked-intensivvardsplatserna-kommer-inte-att-racka/

En annan lösning som de tittar på är att använda Älvsjömässan i Stockholm för intensivvårdsplatser:

Citat:
Älvsjömässan i Stockholm kommer att användas för intensivvårdsplatser under coronakrisen. Redan på måndag börjar planeringen för att mässan ska kunna rymma 200 platser, enligt uppgifter till Expressen. Det är bråttom – på onsdag eller torsdag nästa vecka beräknas Stockholms 90 platser vara fullbelagda.

https://www.expressen.se/nyheter/gigantisk-masshall-ska-anvandas-for-intensivvard/

Men det är väl helt normalt. Så här gör man varje vinter...
Citera
2020-03-21, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nä, dom festar och är på hotell och skiter fullständigt i reglerna. Dom har inte tagit i med hårdhandskarna utan det flödar fritt i Italien. Så det är inte alls säkert det blir så i andra länder utan det handlar om allas personlig ansvar att följa reglerna. UK där var det fart på pubar och annat så dom skiter i det också.
Och du tkr att Sverige är bättre med after ski och fulla restauranger i storstan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in