2020-03-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Har man flyttat EM till 2021 där finalen skulle spelas den 12 juli 2020 så kommer inte OS kunna börja den 24 juli, med mycket stor sannolikhet så blir det inget OS. Det mesta kommer ställas in även under hösten.
Vi får se detta som ett förlorat år.

Varför går det inte? 12 dagars skillnad. 1996 var det 19 dagars skillnad
Citera
2020-03-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Ett förslag var att börja i juni, spela till november och sen dra igång i februari och kora vinnaren i mars.
Dvs göra ett höst/vår-spel.
Det hade ju fungerat med ett Allsvenskan 2021 som börjar lite senare. Och de kan sluta lite senare; norrmännen kör ju på Tippeligan en månad senare än oss, tror nog vi kan spela November ut.

Dvs Allsvenskan 2020/2021 - Juni-November/Februari-Mars
Allsvenskan 2021 - Maj-November/December

Hur gör vi med övriga seriesystemet? Varför är folk så enögda att de bara ser allsvenskan. Vi har 8 divisioner till. Norrland har lag. De kan för fan inte spela mellan december och mars
Citera
2020-03-19, 22:02
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Hur gör vi med övriga seriesystemet? Varför är folk så enögda att de bara ser allsvenskan. Vi har 8 divisioner till. Norrland har lag. De kan för fan inte spela mellan december och mars
Ingen har sagt att man ska spela mellan december och mars. Jag sa att man skulle spela Juni-November/December med uppehåll till Februari/Mars till April.

Lägre serier och mer nordliga serier kan avsluta tidigare. Som det är ett vanligt år. Division 3 Norrland brukar vara klara före Allsvenskan.
Citera
2020-03-20, 19:19
Medlem
Varför flytta fram allt ett år. Varför inte hålla på den ordning som finns och bara flytta fram arrangören till nästkommande EM och OS-år så att den som skulle hålla 2024 håller 2028 och den som skulle hålla 2020 håller 2024
Citera
2020-03-20, 19:38
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Varför flytta fram allt ett år. Varför inte hålla på den ordning som finns och bara flytta fram arrangören till nästkommande EM och OS-år så att den som skulle hålla 2024 håller 2028 och den som skulle hålla 2020 håller 2024
Pengar? Är ju en enorm inkomstkälla som försvinner om man bara skippar ett helt mästerskap. Sen är det väl planering som ska in där med nästa EM värd om dem måste flytta fram 4 år till sitt arrangörskap.
Citera
2020-03-20, 22:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Ingen har sagt att man ska spela mellan december och mars. Jag sa att man skulle spela Juni-November/December med uppehåll till Februari/Mars till April.

Lägre serier och mer nordliga serier kan avsluta tidigare. Som det är ett vanligt år. Division 3 Norrland brukar vara klara före Allsvenskan.

Start 10 aug till 15 nov. Vår 15 feb till slutet av maj. Jag tänker på allsvenskan där förutom ÖFK så finns lagen med Uppsala i norr och MFF i syd. Gräs eller hybrid är de enda tillåtna underlagen.

Svensk klubbfotboll blir lidande av det jäkla plastgräset. Det enda lag som gått till minst gruppspel i europaspelet lirar på gräs och numera på hybrid.
Citera
2020-03-20, 23:28
Medlem
Citat:
Varför går det inte? 12 dagars skillnad. 1996 var det 19 dagars skillnad

Vad jag menar är att situationen med Coronaviruset lär ju inte magiskt lösas på 12 dagar strax före OS.
Inte realistiskt att OS genomförs som planerat tyvär.
Jag älskar idrott så detta år är verkligen helt förlorat pågrund av Covid-19.
Citera
2020-03-21, 09:53
Medlem
Citat:
Vad jag menar är att situationen med Coronaviruset lär ju inte magiskt lösas på 12 dagar strax före OS.
Inte realistiskt att OS genomförs som planerat tyvär.
Jag älskar idrott så detta år är verkligen helt förlorat pågrund av Covid-19.

Du tänkte så. Då förstår jag. Jo, idrottsåret lär vara helt förlorat. Tur att SVT lagt upp alla VM-krönikor och årskrönikor från 1978 resp 1980 och framåt
Citera
2020-03-21, 10:21
Avslutad
Shit pommes frites, från att ha varit en liten hösnuva som snart skulle gå över har det här utvecklats till Tredje Fucking Världskriget.

Jag ska vara ärlig, sannolikheten att UEFA Champions League 2019-20 kommer kunna spelas färdigt med publik på läktarna är minimal. MEN, jag kom på en konstruktiv lösning: låt kvarvarande spelartrupper sitta i karantän i två månader och spela en avslutsturnering i Turkiet med enkelmöten istället för dubbelmöten. Då blir det fyra kvarvarande åttondelsfinaler, fyra kvartsfinaler, två semifinaler och finalen, 13 matcher totalt. Visst blir det tråkigt med en turnering utan publik, men iaf roligare än att hela jippot slutar utan segrare. För det måste ju finnas någon deadline, man kan ju inte avgöra årets säsong samtidigt som nästa har startat.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2020-03-21 kl. 10:24.
Citera
2020-03-21, 12:54
Medlem
Citat:

Många skäl...
1. Främst pengar.
2. Man vill väl inte att corona-viruset skall förstöra mer än vad det redan gjort.
3. "EM 2020" är EM:s 60-årsjubileum, en turnering som skall uppmärksammas och absolut inte ställas in.
4. Man vet väl inte om de 12 arrangörsstäderna kan/vill arrangera år 2024.
5. Tyskland som skall arrangera mästerskapet 2024 och troligen redan börjat arbeta med detta är nog inte så sugna på att vänta tills 2028..
Citera
2020-03-21, 12:59
Medlem
Citat:
Har man flyttat EM till 2021 där finalen skulle spelas den 12 juli 2020 så kommer inte OS kunna börja den 24 juli, med mycket stor sannolikhet så blir det inget OS. Det mesta kommer ställas in även under hösten.
Vi får se detta som ett förlorat år.

OS har ju flaggat för att om OS skulle flyttas så kan det flyttas till 2021, men det kan också flyttas till 2022. Så vi vet inte ens om 2021 är aktuellt än...
Citera
2020-03-21, 16:48
Medlem
Tycker det är oerhört märkligt att inte ett antal olika kreativa lösningar diskuteras. Folk är så jäkla fastlåsta i sitt tankesätt med antingen publik eller ingen publik. Går ju för bövelen ha ett mellanting under en period. Kollar på bandyfinalen nu som spelas "utan publik", men nog fasiken har båda lagen en klack på 15-25 pers som står tätt ihop på varsin liten sektion. Hur tänkte man där angående smittorisk etc? Hade lätt gått att ha 500 pers i publiken ståendes med min 3 meter till närmaste person. Och kört ett biljettpris på t ex 2000 kr. Och fått in 1 miljon kr. Översätt till fotboll och seriespel så skulle många lag i t ex Superettan kunnat ha 300 pers i publiken som betalat 500 kr per biljett. Matcher som spelas, biljettintäkter in. Men det verkar vara nån regel att biljettpriset minsann inte får förändras och de enda alternativen måste vara tom läktare eller publik packade som sillar. För helvete. Tänk lite! Anpassa efter situationen. Och kör igång säsongerna igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in