2020-03-21, 15:10
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
I mitten av februari skulle de första dödsfallen inträffa och smittade över 1000 pers. I mars 1000tals döda, efter det skulle sjukvården kollapsa helt och framåt sommaren kunde vi "i värsta fall" ha ett par miljoner döda.
Jag väntar också.

Visst är det spännande hur efterblivna alarmisterna är?

De har haft fel på varenda punkt.

Om deras profetior inte går in så är det en konspiration.

Om antalet döda och IVA-fall inte är en viss summa på ett visst datum så är det alltid "nästa vecka" undergången sker.
Citera
2020-03-21, 15:10
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ok, det är 20 men jag trodde det var 16. Jag minutföljer inte skiten. Har fullt upp med att hålla samhällsekonomin uppe.

Dvs arbeta
Ok, men de går fortare att kolla senaste siffrorna än att föra diskussioner här
En snabb koll på tex https://c19.se/ innan så slipper du oss som vill rätta dig.
Ha en bra dag!
Citera
2020-03-21, 15:11
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Väntar spänt på hundratusentalas döda i Sverige. För det var det idioterna till alarmister påstod.

Vi skulle se 6-8% av befolkningen dö och 15-20% skulle hamna på IVA.

Det har snart gått en månad sen jag undrade när detta skulle ske. Väntar än.

När skulle detta MÖRDARVIRUS döda HELA MÄNSKLIGHETEN nu igen?

Aja, återkommer om en vecka. Vill se 10 000 döda i Sverige tills dess. För det var det ni idioter till alarmister påstod.
Jag tror att alarmisterna inte var så insatta i hur väl Flockimmunitet fungerar. Därför trodde dom att all skulle få Corona gång på gång till dess alla i världen dog.

Dessutom har dom missat att blodgrupp 0 som är motståndskraftigt mot malaria och Corona lett till att man testar malariamedicin mot Corona.

Vi får se vart det leder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Det är inte riskgrupperna som samlas det är jag övertygad om som jag skrev efter ett besök i en stor sportaffär i dag 50-30 åringarna och alla deras barn som har föreställning att de är nästan odödliga.

Huruvida de är odödliga kommer att visa sig. Blir det tätare mer trängsel än 4-5 meter då håller jag mig undan därifrån. Så aldrig sitta ned vid ett bord.
Det är farligt att tänka så. Även icke-riskgrupper räcker för att överbelasta sjukvården.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Vad är kinesernas vanligaste Rh-faktor inom A-gruppen? Finns det någon information om det här? I Sverige har vi ganska god koll på befolkningens Rh-faktor och blodgrupp. Majoriteten är A+

A+

https://en.wikipedia.org/wiki/Blood_type_distribution_by_country
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Är det där sån där "logik" jag har hört talas om?
Jeg forstår ikke hva du mener.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Nonsens. Du fattar inte alls.

Det handlar om risk och ovisshet. Det gör att samhället slutar fungera eftersom beslut inte kan tas - risken är helt okänd. Därför stängs all verksamhet ner vilket leder till avsked eftersom man inte ser ett slut och en ny uppgång.

Stänger man ner så minskar man ovissheten och antalet sjuka och kan efter det börja aterga till det normala.
Om det finns något att återgå till.
Citera
2020-03-21, 15:12
Medlem
Diskuterarns avatar
En 27 årig svenskt har dött till föjd av c19, enligt svt igår.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
I Norge er
154 Innlagte (per nå)

28 I respirator (per nå)

7 døde totalt.
https://www.vg.no/spesial/2020/corona/?utm_source=coronav

Hvor mange i Sverige er innlagte og hvor mange i Sverige er i respirator?

2 i respirator enligt Aftonbladets spridningskarta

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3rdeA/coronaviruset-har-ar-de-senaste-siffrorna
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
jaså, kollade först bara de smittade men när de slutade testa folk i samma utsträckning så blev det dödstalen, först på andra länder och sedan sveriges, och ser man på bara sveriges så är ju underlaget för lite men det går ju bra att kolla på andras länder och anta att vi kommer ha samma utveckling

Okey, då är jag med - vilket datum blir det du började på då, när slutade de testa folk och du började räkna dödstal? Var inte så länge sedan, eller hur? Eller, jag kanske tar fel...?

Strunt samma - vi kommer få se vad som sker - förhoppningsvis, peppar, peppar ta i trä!
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det är just såna som dig man försöker att inte skrämma upp
Du projicerar. Såna som jag blir inte uppskrämda av information. Vi blir tryggare ju mer vi vet. Korkade, osäkra människor och barn kan må bättre ju mindre de vet, inte mentalt vuxna människor.
Citera
2020-03-21, 15:13
Medlem
naturtvåls avatar
Coronavirus latest news: Coronavirus cases in India crossed 300 on Saturday with several people testing positive for the infection. In Kerala, 12 new cases were detected taking the state’s numbers to 49, while in Punjab it reached 13. The death toll due to highly contagious disease remains four 22 patients have recovered fully so far. Central and state governments are fighting to stop community transmission as they are moving to close all the places where possible gathering might take place. PM Narendra Modi in his address to the nation on Thursday had called on the citizens to carry out a self-imposed Janta Curfew to bring a change in attitude towards the Covid-19 pandemic. Delhi CM Arvind Kejriwal has ordered the closure of all shops, malls and other places that are prone to contagion with exceptions given to pharmacies and grocery stores. Delhi Metro services will not be available on Monday March 23 from 10 am to 4pm. Maharashtra CM Uddhav Thackeray also has called for similar measures and a virtual lockdown in Mumbai, Pune, Nagpur and Pimpri-Chinchwad has been called.

Indian Railways has notified that no passenger train will start from the station of origin from midnight to 10 pm on March 22 during the Janata Curfew. Airline companies as well have announced their reduced or complete disruption in their operations during the Janata Curfew. Indigo has said that it will be operational on only 60 per cent of its routes while Vistara and GoAir have also announced curtailment of their service to help the government in checking the spread of highly infectious Coronavirus.

Källa:https://www.financialexpress.com/lifestyle/health/coronavirus-in-india-coronavirus-latest-updates-janata-curfew-coronavirus-kanika-kapoor-coronavirus- kashi-vishwanath-puri-jagannath-coronavirus-live-news/1905225/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in