2020-03-21, 14:55
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvorfor? De kunne ha delt ut disse til befolkningen.

Njae men du vet... När skulle man behöva dem? Det kostar ju pengar att ha saker liggande på lager, och vi behöver pengar till annat. Vi vill ju inte slösa.

Glöm inte att vi rustade ner vårat försvar för att det var lugnt i några år. Sen från klar himmel så var det inte lugnt längre och vi behövde rusta upp det igen. Men vem hade kunnat förutse att världen inte skulle fortsatt vara lugn för all framtid?
Citera
2020-03-21, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Borelli säger : "La mascherina se si mantengono le distanze di sicurezza non serve a nulla".
Säkerhetsavstånd är värdelösa, man ska nu ha samma åtgärder som i Wuhan i Italien. Inte en dag för tidigt!!

Är ingen större expert på italienska men tolkar det lite annorlunda.

Dvs att masker är onödigt om man bara ser till att hålla säkerhetsavstånden.
Citera
2020-03-21, 14:56
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Tillräckligt mycket rädsla sprids, staten behöver inte meddela medborgarna allt på det sättet Italien gör. Italien är i ett helt annat läge
Jag vill inte bli behandlad som ett jävla barn av min "stat". Är det så svensken i gemen är? De vill ha så lite information som möjligt för att inte bli "rädda"? Hur fan är människor skapade? Är svensken en ras av förvuxna barn? Jag tror egentligen inte det, men våra styrande behandlar oss som sådana. Jag ser det som förolämpande att de här jävlarna inte tror att jag är kapabel till att ta till mig verklig information om läget i landet. Vad säger det om en människa som inte blir förolämpad av att bli behandlad som nån mindre vetande undersåte som måste vaggas in i trygghet med vackra ord och noll info?
Senast redigerad av baggebo1 2020-03-21 kl. 14:58.
Citera
Medlem
Spanien 324 döda. Sluta nu och säg att de är en vanlig förkylning.. Det är som jag sagt innan. Folk som är högtbelånade på klarna och qliro är de som är optimister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
har du räknat ut det alltså?
Om du har ett bra tips var jag kan hitta en tabell dag för dag är jag tacksam

har tyvärr inte hittat någon tabell, jag kollar bara de olika ländernas kurvor här
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Citera
2020-03-21, 14:57
Medlem
cybergrodans avatar
När ska alla dumma människor sluta jämföra det här med säsongsinfluensan? Det är, trots att fler (vad vi vet) just NU årligen dör av den typen av influensa, en helt annan sak. Den här influensan är något helt nytt, vi har noll försvar mot den. Den vanliga influensan vaccineras riskgrupperna mot i god tid, det har (av förklarliga skäl) inte skett i det här fallet.
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Det verkar var A blod som drabbats i wuhan medan 0 klarat sig 50 procent bättre.

Min epidemiologiska grundkunskap i kombination med min osvikliga intuition säger mig att det är detsamma som händer i Sverige. Även om det mörkas av myndigheterna för att inte skrämma livet ur untermenschen med A, och AB-blod.
Och hur är det med Rh-faktorn? Saknar den helt betydelse?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
För att det var 1000 personer på två år, inte på två dagar.

En säsong snarare, den pågår på vinterhalvåret och toppar i februari-mars vanligtvis.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Och sen flugit tillbaka till Wuhan och nu börjat spridas igen? Märkligt.
Inget konstigt alls
Citat:
all coronaviruses has been estimated to have existed as recently as 8000 BCE,

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Coronavirus
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Jo.. jag vet, har hela tiden trott, och gör det ännu, att detta är ett premature biovapen, utsläppt från ett labb i Kina. Man har laborerat med detta virus i ett labb, sedan roaming fri, av fri vilja, eller genom olycka.

Paniken kommer sig av att man vet, i de lägre nivåerna i samhället, vet vad detta är...

Sen kan ju jag, ha helt fel också!

Men ska jag vara ärlig, så tror jag att jag träffade bullseye där! Jag har studerat vetenskap i 30 år, som en amatör, bara av personligt intresse, vetenskap och logiskt tänkande, har alltid fascinerat mig.

Det är något som inte stämmer här, så är det bara!
Citera
2020-03-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Sociala ungdomar rör sig naturligtvis utomhus ändå. Sedan sköter skolorna närvarokontrollen så olika. Min son som läser teknik måste sitta uppkopplad och prata med lärarna hela dagen, medan ingen tycks kolla dottern alls.

Mna får ju säga till ungdomar vad de bör göra och förklara. Inte som att man är helt hjälplös som förälder, förhoppningsvis. Jag har en väldigt social son, han sitter ändå mest inne nu, det gör hans vänner med.

Destuderar också på distans, de har närvarokoll via webcam i början av varje lektion. Sedan får de frånvaro om de inte svarar på frågor under lektionen. Är ju egentligen en ganska enkel sak att göra från skolornas sida.
Citera
2020-03-21, 14:58
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Ok, fortfarande inte 2 dagar.

Ännu har inte 20 dött i Sverige. Så vi får vänta och se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto