2020-03-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Remdesivir
Klorokinfosfat
Lopinavir
Favipiravir
Tocilizumab

Dessa läkemedel testas mot covid19 efter att Kinas tester visat på att dom kan ha effekt. Frågor på det?

Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
I Italien, Neapel, har läkare märkt en förbättring hos patienter som fått ett läkemedel mot artrit. Det börjar på T mer kommer jag inte ihåg just nu.
Takk! Var det Tocilizumab?
Citera
2020-03-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Kom tillbaka om två veckor och diskutera det

Vet någon vart Belgien och Holland ligger i fas jämfört med oss?
Italien ska ju ligga 2 veckor framför oss.
Citera
2020-03-21, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Remdesivir
Klorokinfosfat
Lopinavir
Favipiravir
Tocilizumab

Dessa läkemedel testas mot covid19 efter att Kinas tester visat på att dom kan ha effekt. Frågor på det?

Man får verkligen hoppas att dessa mediciner massproduceras över hela världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Smittskyddsinstitutet, numer under folkhälsomyndigheten stred ivrigt för att medveten smittospridning av HIV skulle avkriminaliseras. Vet inte hur det blev med det, så dumt förslag att jag slutade följa frågan för att inte bli sinnessjuk av våra myndigheters totala inkompetens och oändliga dumhet.

Om jag förstod det så stred för att man inte skulle behöva tala om att man hade det om man sköte medicineringen.
Citera
Medlem
BigDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu gäller ett nationell nivå på IVA-platser. Dvs stockholmare kan flyttas utanför stockholm till en annan region.
Förmodligen är det som du säger, men vi kommer nog att se detta fenomen först i huvudstaden. Sedan blir det tuffare när högdjur från Stockholm ska konkurrera med lokala potentater i regionerna. Hur som hels kan vi fetglömma floskeln om "alla människors lika värde".
Citera
Medlem
fernebos avatar
Dödsfallen ökar snabbt i Spanien. 324 nya dödsfall sen igår. Totalt 1326.

1612 personer intensivvårdas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

https://www.theguardian.com/world/live/2020/mar/21/coronavirus-live-updates-deaths-jump-in-spain-and-italy-millions-locked-down-in-us?page=with:block-5 e75fa488f08e0999e6b797e#block-5e75fa488f08e0999e6b797e
Senast redigerad av fernebo 2020-03-21 kl. 13:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Ja vi köper inget onödigt. Depression jämfört med 20 talet är på väg lagom t sommaren. Bilarna inga lån och 50%belånat hus.

0 lån sålt merparten av aktierna, har en del kvar som jag kan leva med vid en eventuell förlust och börjar buffa nu på sparkonto. är försiktigt optimistisk om att allt ska bli bra och flyta på men jag personligen har sett för många varningstecken för att sitta lungt i båten. kanske är hypokondriker och allt är en inbillning men cash is king...
Citera
2020-03-21, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag tänker inte i siffror. Jag tänker mer på att det finns en ny sjukdom som är dödlig.

Fast alla sjukdomar är dödliga när dom drabbar fel personer. Ett getingstick kan vara dödligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du menar väl att Portugal har minst antal iva-platser i hela Europa eller? Annars förstår jag inte vad du menar med färre än hela Europa? Det betyder ju att Portugals iva-kapacitet kan vara lite lägre än hela Europas kapacitet tillsammans?

Tack för korrigeringen! Jag var trött när jag skrev inlägget. Vad jag menade är att Portugal och Sverige är de länder i Europa som har lägst antal Intensivvårdsplatser i hela Europa. Sämst i ligan.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Kanske är der världen behöver?

Det är sista världen behöver.

Genom vår historia har Sverige huvudsakligen fört sina krig mot 2 länder och jag tror inte vi behöver oroa oss för danskarna längre.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Tick tack 20 dödsfall nu. Hur många ska dö enligt matematiska beräkningar idag?

Enligt min modell som jag gjorde för 2 veckor sedan så skulle vi ha 14 dödsoffer fram till och med idag. Så 20 är lite mer än det.

Min modell visar också att det totala antalet dödsoffer i Corona i Sverige blir 59700, och som flest dör den 3:e juni, med 1499 dödsoffer den dagen. Dock har inte modellen tagit hänsyn till att sjukvården kollapsar, detta är under förutsättning att vi kan ge bra intensivvård under hela tiden.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Mycket tyder på att corona kan komma att sno våra pensioner. Sådant måste vägas in i olika regeringars förhållningssätt till coronapesten. I den här krisen måste man helt enkelt kunna tänka flera steg framåt.

Det mesta ligger väl i aktier så det mesta är väl i praktiken redan snott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in