Citat:
Ursprungligen postat av
Africanized
I tråden är det väldigt mycket gnäll pa Tegnell, sittande regerging, alla foliehattar (som ju fått rätt...) och alla möjliga andra.
I samhället i stort är det i ordning; Trump, M, SD, den vite CIS mannen som är skyldiga.
Var är den kraftiga kritiken av Kina som;
-förmodligen skapade viruset i ett laboratorium (fortfarande konspirationsteori men med tanke på hur mycket mer effektivt detta virus är och att dom har ett högsäkerhetslaboratorium i Wuhan som forskar på just olika virus så skulle det inte förvåna mig det minsta...)
-höll tyst om viruset ett par veckor och försökte sedan skönmåla situationen.
-protesterade högljutt så fort något land stoppade kinesiska flyg från Wuhan och senare Kina.
-har konstant friserat antalet sjuka och döda (det talas om att det är 8 miljoner färre mobilabonnemang hos china mobile...)
-protesterar högljutt så fort någon kallar det Wuhan eller Kina sjukan, virus, sjukdom etc.
-försöker nu få det till att dom inte har några interna fall utan att dom kommer få sin andra våg utifrån landet med besökare.
Faktum kvarstår att Kina har kastat in hela världen i en lågkonjunktur som sannolikt kommer bli vår tids Great Depression och med tiotusentals döda (minst).
Jag hoppas personligen att Kina får rejält med sk1t för detta.
Du blandar ihop en jävla massa saker nu.
Kina är definitivt skyldiga men det kommer inte vara någon som vågar kritisera dessa så länge de sitter på tillverkning av i stort sett allt oavsett hur rätt eller fel det må vara.
Vad Trump, M, SD och den vite CIS mannen är skyldig till i detta är för mig ett mysterium, låter som något en radikal miljö/vänsterfeminist skulle koka ihop och dessa har ju inte alla synapser kopplade på korrekt sätt det är ju redan etablerat faktum så därför känns det egentligen meningslöst att kommentera på detta.