Citat:
Jo, det kommer jag ihåg. Det var "orättvist". Men skitsamma egentligen. Tegnell och Folkhälsomyndigheten har tappat sitt förtroende för länge sen.
Det svensk regering borde fokusera på nu är att begränsa smittan så långt det bara är möjligt och att stärka upp svensk sjukvård så långt det bara är möjligt. Lokaler, personal och utrustning är det som behövs. Säkerligen ingen enkel uppgift att fixa på så kort tid som möjligt, men det är det enda viktiga att fokusera på.
Uttalanden från Folkhälsomyndigheten som svänger från en dag till en annan kan vi faktiskt bortse från. Finns viktigare saker att fokusera på.
Det svensk regering borde fokusera på nu är att begränsa smittan så långt det bara är möjligt och att stärka upp svensk sjukvård så långt det bara är möjligt. Lokaler, personal och utrustning är det som behövs. Säkerligen ingen enkel uppgift att fixa på så kort tid som möjligt, men det är det enda viktiga att fokusera på.
Uttalanden från Folkhälsomyndigheten som svänger från en dag till en annan kan vi faktiskt bortse från. Finns viktigare saker att fokusera på.
Ja man kan ju säga så här oavsett hur kompetent Tegnell är så har han i egenskap av statsepidemiolog gjort mängder med uttalanden och förutsägelser som om han vore Nostradamus som sedan visat sig helt fel hur någon kan ha förtroende och tilltro till skenbar kompetens i ett sådant läge är bortom mig.
Det hade varit en sak om han varit ödmjuk och sagt att "mycket tyder på", "vi observerar" eller dyl men det har han inte utan tvärsäkra rent åt helvete felaktiga påståenden och floskler. Sen undrar FHM varför folk har lågt förtroende för honom?
Ja det är definitivt vad de borde syssla med och det kanske de gör också, men de skulle börjat 4 veckor tidigare minst.
Det som irriterar mig mest är dessa presskonferenser där den ena efter den andra tomten kommer fram och mer eller mindre står och blåljuger och så fort det blir känsligt så är det hemligt.
Och jag förstår faktiskt inte hur folk kan gå på detta gång på gång, det kommer säkert ursäktande "vi har varit naiva" tal så småning om också men jag kommer bli tokig om allmänheten accepterar detta.
Och visst att FHMs prognoser kan ändras är en sak men det ska vara grund till detta då, jag får en stark känsla av "not invented" here på i stort sett allt de säger. Om vissa arbetsgivare vill att anställda ska jobba hemifrån har väl inte FHM ett skit med det att göra?