2020-03-20, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Nej, för ingen har ljugit om det faktumet.

Finns det lögner om antalet unga som vårdats på intensiven pga Corona i Sverige menar du? Källa?
Citera
2020-03-20, 23:57
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Borde vara då de väl vill ha bort alla utom norrmän..?

Du vet inte utan gissar bara - gott nog, men någon annan som vet säkert?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hur skall man tolka reglerna, egentligen? Har en syster som jobbar i Nordnorge, inom hemtjänsten, och då är hon alltså "helsepersonell" och skall egentligen inte lämna landet. Nu avser hon avsluta sin korta sejour där uppe men vet inte då om hon kan resa hem, det kan väl inte vara något problem, eller hur? Om hon sedan vill återuppta sina korta extraperioder såsom hemtjänstpersonal i landet, blir hon då insläppt?

Är hon pendlare heller bor hon i Norge?
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Någon som vet hur det har varit med Polismyndigheten?

Har många sjukskrivit sig eller rullar det på som vanlig eller som trasigt
Väldigt få sjukskrivningar där enligt vad de sa på rapport i dag.
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Rekommenderar att se denna dokumentär som handlar om virus:

https://kunskapskanalen.se/program/18332/virusjagarna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
10 döda i Sverige 21 vårdas i Sthlm. Vart är kaoset? Ett överdrivet jävla skämt det här.

Kaoset är att större delen av världens flygbolag, bussbolag, rederier, krogar, hotell, detaljhandel och kafeterior inte har vidare mycket till intäkter....
Citera
2020-03-20, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Extremt underhajpat, och det har jag tyckt från första början.

Jo, det dör 26 människor i timmen av Covid19 i Italien.
Det låter hemskt mycket.

Det måste dock sättas i relation till att det i normala fall dör runt 83 personer i timmen i Italien.

Detta är en markant ökning och allvarligt som tusan....men inte det domedagscenario man får det att låta som.

Problemet med dagens samhälle är att folk helt enkelt inte kan räkna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jaa du, bra fråga. Kanske är det som snöret dom dras o dras o tillslut brister det..eller nåt labbdjur som rymt. Ingen vet.
Jag vet bara att djurhanteringen MÅSTE bli bättre annars kommer alla att hata Kina. Dessutom har vi människor blivit fler

Lite off topic, men jag förstår mig inte på folk från Kina. "jag bare MÅSTE äta fladdermöss!"???
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
"Totalt 606 personer är konstaterat smittade i länet och 5000 har provtagits, skriver Region Stockholm i ett pressmeddelande."

Är det någon som har insikt i detta och vet om man verkligen tagit så pass många prover i Stockholm? Har hört mig för och det verkar inte stämma på långa vägar. Någon som kan bekräfta?
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Skulle i så fall vara att dom vet vilka ingridienser skiten har som dom producerat. Bra produktion. Eller hur?.

Tror du inte att Kina har några tips att komma med efter det som de har gått igenom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Faktum är att virus hoppar från djur till människa mer ofta än man tror just för att någon inte kan hålla sig från att smaska i sig en fladdermus eller en babianrövscarpaccio. Oftast leder det till ett lokalt outbreak, ibland någonting som bara drabbar byn eller en ytterst lokal area men ibland så blir det en dålig combo och och vi får det vi får nu. En gång på hundra år typ.
Eller så har en smittat bältdjur rymt från ett labb och en hungrig kines fick syn på det, ”a smaskens ett bältdjur! det är inte varje dag man får lyxa på det”
Citera
2020-03-20, 23:59
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
HEJ!

Hur kommer det sig att det sker ett utbrott nu? kineserna har ju ätit vilda djur ett bra tag. Varför sker det ett utbrott av covid-19 just nu?

Befolkningsökning - ju fler människor som kan äta vilda djur desto större chans att något nytt virus dyker upp.

Slump att det nu kommit ett virus som råkar vara väldigt smittsamt.

Dålig timing- utbrott i en miljonstad under kinesiska nyåret då kineser i andra länder reser hem till kina och sen tillbaka. Snabb smittspridning via flygresor.

Också dålig timing att ett stort utbrott sker där resten av Europa är på skidsemester.

Eller så går man till konspirationstråden där den gängse teorin är att viruset är skapad i ett labb och är ett biovapen.

Men somsagt, utbrott har ju skett tidigare. Anledningen till att SARS 2003 inte blev ett stort problem var för att det inte var lika smittsamt som detta virus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in