2020-03-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Kineserna ska på något sätt komma och vara experter. Tjenare! Det blir som en pyroman som tänt på ett helt bostadsområde och sedan deltar i släckningsarbetet. Vad Kineserna skulle göra är att erbjuda sig att stå för den ekonomiska skada man orsakat världen. Det gör man inte!. Liv kan man inte ersätta. Den olyckan är bestående.

Det kineser säger och det katten skiter, kan man lägga i samma låda.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Hoppas dom pumpar övriga fulla med Remdesivir åtminstone. Helst lite annat också, som Klorokinfosfat och Lopinavir. Men det är bara Remdesivir som fått godkänt här i Sverige mot Covid19...

What? Bara dunka in random vaccin från 90-talet?

Bättre isåfall att vi skjuter in Meth i dom, så dör dom lyckliga och höga som Trump Tower.
Citera
Medlem
solo-112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Bland människor över 60 tror jag också att fetma är mer utbrett bland icke-etniska svenskar. Däremot är jag inte säker på att färre etniska svenskar mellan 12-30 är feta än icke-etniska svenskar som tillhör samma åldersgrupp.

Minns jag rätt var det 2 år sedan vi passerade 50% fet befolkning i Sverige.

Givetvis en konsekvens av gott leverne, vi får betala för det nu..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Sociala medier är enligt folkhälsomyndigheren samhällsviktig jobb
Kavla upp ärmarna alla här på fb!
Citera
Medlem
har hört att grundskolor osv kommer att stängas på måndagen. vissa har tom gett elever datorer pga det
Citera
Medlem
Fullt med idioter som drack alkohol på en pub på Regeringsgatan i Sthlm. En liten pub, fullt med idioter.

Fyfan!
Citera
2020-03-20, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Hoppas dom pumpar övriga fulla med Remdesivir åtminstone. Helst lite annat också, som Klorokinfosfat och Lopinavir. Men det är bara Remdesivir som fått godkänt här i Sverige mot Covid19...

Tror det heter fri förskrivningsrätt, läkare kan ordinera vafan som helst. Möjligen att det kan bli konsekvenser för läkaren senare men..
Citera
Medlem
solo-112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Kavla upp ärmarna alla här på fb!
Lol
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
55 st har vårdats på IVA. Hälften under 65 år.

20 patienter mellan 50 och 65 år.
9 patienter mellan 20 och 49 år.

Så 46 av 55 har varit över 50. Hur många har andra sjukdomar förutom c-19?
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Är det någon som vet var man kan hitta italiens och Sveriges dag för dag med döda från död nr 1?
Vad jag minns så skulle vi ha 17 döda i dag om vi följer italien... tyvärr ser jag att vi nästan på pricken gör det.

Någon?
Tyvärr jag är out of the loop.

Så jävla förbannad att Löfven och Tegnell inte gjort mycket mer. Vad fan gjorde de med sitt försprång?
627 döda på en dag i Italien..!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Ja, men hur har dom lyckats begränsa spridningen i Kina?

Den här formuleringen om Kina hörde jag idag.

Kinas "hemlighet":
«Snabb smittspårning och isolering av sjuka.»

I Sverige drog vi ner på testandet i Stockholm för drygt en vecka sedan. Nu testas bara dom som kommer in akut till vården och personal som misstänks vara smittade, om jag förstått rätt.

Resultatet kan mycket väl vara att vi har en massa smittspridare ute i samhället...

Vi har ju massa smittspridare i samhället, men vad vi har för r0 värde är på dom är ju svårt att säga idag.

Hur duktiga är dom på att följa dom riktlinjer som vi har i Sverige? det är ju våran metod för isolering av sjuka.

Ovissheten ligger ju i att man inte ser läget just på smittade IRL utan bara resultat av vad hur det smittade skötte sig för en vecka sedan baserad på många fall man får in på sjukhuset idag.

smittspårning pågår ju fortfarande av det fall man får in i vissa län har ju väldigt få fall än så och kan lägga den tid som krävs för det.

så vi vet ju inte om vi har 100k som sköter sig bra eller 1k som sköter sig dåligt.

Tegnell har väl sagt att man ska utöka testerna främst kring anställda i vården för att få bättre koll.

Det kommer också komma ett antikropptest nu i veckor som gör att man lättare kan se hur många som varit smittade.

så översyn kommer ju bli bättre
Senast redigerad av painkiler 2020-03-20 kl. 23:52.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Varför är det så oroportenligt många döda i Italien jämfört med t ex Tyskland, usa och Sydkorea?
Maffian? Det är väl dom som styr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in