Citat:
Ursprungligen postat av
Pardans
Varsågod. Det är ingen prognos, det är information som gick ut till de anställda idag. Men det är också beroende på vilken avdelning man jobbar på.
OBS: 30/6 på Volvo Cars, Volvo Group är permitteringen preliminärt 6 veckor (första veckan i maj) - men det kommer så klart förlängas om så behövs (alternativt att man börjar varsla).
Citat:
Ursprungligen postat av
MrNoShow
Ok, prognos var fel ord att använda, men de som fattar de här besluten baserar det på något. Deras experter ser framför sig att fordonsindustrin går på ungefär halvfart fram till semestern tolkar jag det som.
Jag jobbar nära VCC och har familjemedlemmar hyfsat högt upp på tjänstemannasidan på VCC.
Denna infon har inte nått någon av dem idag.
Skiljer det sig så mellan avdelningar?
Mail till anställda från självaste Samuelsson gick ut, med infon som nått media. Men inget mer.
Jag är tveksam om man
bestämt att produktion ska ligga nere så länge. Som läget är nu kan det närapå skilja sig från vecka till vecka. Börjar Europa visa någon som helst positivitet och tillbakagång till normalitet kommande veckor kommer man knappast att köra på lågvarv till 30/6. Varje dag utan full produktion kostar många miljoner.
Det kommer såklart ta tid innan man kör på högvarv med treskift igen, men att man som det är nu har en bestämd plan för produktionen tre månader är inte troligt. Det kan lika gärna vara helt nedstängt i tre månader som det kan köras i bra takt om 1,5.