2020-03-20, 23:04
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrawfordPepsiBoner
Det verkar som att viruset kan leva på döda ytor. Säg att man köper prylar. Skall man spreja dem med något då?
Du får sätta sakerna i karantän hemma. Viruset överlever inte hur länge som helst.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
De som tror att man kan stoppa viruset genim karantän av hela städer är riktigt ute och cyklar.
Corona komemr i våg efter våg.
Se bara hur det gått för Italien.
Explosiv dödlighet + staten och hela näringslivet i konkurs.

Leder bara till accelererande arbetslöshet och konkurser på löpande band.

Du är ju helt mentalt efterbliven, det är redan bevisat att LOCKDOWN är enda sättet.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Världens mest hälsosamma länder i rankad ordning:

Spanien.
Italien.
Island.
Japan.
Schweiz.
Sverige.
Australien.
Singapore.

Tror du är ute och cyklar nu va?
Nej. Pesten slog till exempel hårdare i Italien än på Färöarna.

En diet som är bra mot hjärt/kärlsjukdomar i Italien kan vara mindre effektiv för att bygga immunitet mot denna typ av säsongsinfluensa. Mer fisk och fårkött tror jag är bättre
Citera
2020-03-20, 23:05
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janHels
Ja, fast rekommendation är att ingen ska ändå gå till skolan i Finland om det är inte absolut nödvändigt. Också skidanläggningar kommer att stängas i Finland. Det känns som att Svensk regering förstår inte att epidemin kommer att bli exponentiellt värre dag efter dag. Och det är inte frågan om bara skolor, man har ju deklarerad undantagstillstånd här i Finland som i många andra länder så att statsledingen kan begränsa medborgarnas friheter snabbt och effektivt utan större begränsningar. Jag hoppas riktigt att de som bestämmer i Sverige har rätt, men vi får se inom en vecka. Jag önskar det bästa till svenskarna.

Svenskarna kommer att dö i stora mängder och om cirka 3-5 år har vi ett otaligt antal böcker som försöker berätta att Corona-Bob Tegnell bara gjorde sitt bästa.... Han skriver nog också en självbiografi med namnet, "förlåt för att jag nyste i mina händer".
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solo-112
Stefan sa ju att pengar är inget problem, det finns hur mycket som helst...?

Sveriges politiker har alltid sagt att landet har mycket pengar även när landet hade stora statsskulder. Jag litar inte ett dugg på vad politikerna säger om den svenska statens pengar.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Nu kan jag inte garantera att jag läst rätt, men vad jag förstod, så är det extremt få fall som klarar sig ur respirator. I Italien var de förvånade att det knappt gick att rädda någon.
Alltså, hamnar man där, är det med största sannolikhet över.

Självklart finns det folk som klarar sig ur en IVA och ålder spelar en stor roll men i Italien så är det många gamla som inte klarar det helt enkelt. Så med många äldre på IVA så blir det aldrig ett bra resultat även med en vanlig influensa.

Så är du ung och frisk så överlever du med IVA och tro inget annat.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashken
Att försöka prata med dig är som att prata med ett barn.
Gör du dig dum med flit? Jag undrar verkligen på riktigt.
Sista jag skriver till dig nu sen slösar jag inte bort en sekund till på dig. Det finns ingen väl genomtänkt plan. Och det finns inte heller några masstester, och sist men inte minst så finns det ingenting som talar för att ni kommer kunna smitta så få som möjligt inom riskgrupperna.
Kan inte vara lätt att va så korkad som du. Eller så är det just vad det är höhö hakuna matta öhhh....
Dumheter. Det är allmän kunskap att en pandemi kommer och det finns givetvis en plan för att hantera detta också. Sen behövs ju justeringar beroende på sjukdomens karaktär.

Antar du dragit i dig ett gäng bira, men sov på saken och återkom imorgon.
Citera
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Boris Johnson stänger ner alla Storbritanniens restauranger, gym och ölhak!

Wow, vad skall man säga om detta. Massarbetslöshet är bara förnamnet. Undrar när samma sak sker i Sverige?

Löfven uppmuntrar precis alla att gå till sina lokala restauranger.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLkJKV/statsministerns-uppmaning-hjalp-en-aldre-slakting-eller-ett-smafore
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu

En diet som är bra mot hjärt/kärlsjukdomar i Italien kan vara mindre effektiv för att bygga immunitet mot denna typ av säsongsinfluensa. Mer fisk och fårkött tror jag är bättre

Kanske till och med några riktiga stekar kanske?
Citera
2020-03-20, 23:06
Medlem
Citat:

Wow, vad skall man säga om detta. Massarbetslöshet är bara förnamnet. Undrar när samma sak sker i Sverige?

Tegnell är inte lika dum.
Han har haft en genomtänkt plan från första början.
Mass-immunitet bland unga och hälsosamma som tar smällen, men överlever. Samtidigt som riskgrupperna skyddas.
Om alla länder hade använt denna strategi så hade vi sluppit massarbetslöshet.

Nu blir arbetslösheten 20-40 i hela västvärdlen pga politikernas inkompetens att släcka ner hela ekonomier.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vd-n-for-tredje-ap-fonden-inte-skadat-nagot-liknande-sedan-efterkrigstiden
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu

Hehe, ja pesten slog hårdare i Sverige än Hawaii också, vad är din poäng?
Citera
Bannlyst
Citat:

Vansinne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in