Citat:
Ursprungligen postat av
Xade
Hur fan kan folk sitta och tänka på vad det kommer kosta. Människoliv är det allra viktigaste och att skydda invånarna mot bland annat sjukdomar ska ALLTID vara prio ett.
Coronan måste stoppas helt, kosta vad det kosta vill.
Det är inte heller en jävla influensa, håll seriöst käften om du inte har någon fakta. Det är 300 gånger dödligare än en säsonsinfluensa.
”håll seriöst käften om du inte har någon fakta”
Fast du håller ju inte käften själv och drar till med en random sjukt överdriven siffra?
Jag har sett siffror mellan 0,2 % - 1 % för influensor globalt. Vad får du om du tar det gånger 300!?
Globalt sett har jag sett siffror mellan 3,4 — 8 % nånstans för Corona. Vilka har du sett och hur ser din ”fakta” ut!?
Det var dock globala snitt... Enligt folkmyndigheten har Sverige legat mellan 2,9-5,6 % i influensor senaste 5 åren. Ta det gånger 300..?
2017/2018 smittades 20 000 i vanliga influensor, 1 000 dog. Så 300 gånger högre? Baserat på? Nä du sitter såklart bara och chansar fritt på random siffra som har noll med fakta att göra.
Nu tar jag dock Corona på allvar men lägg ner snacket om ”fakta.
Enligt tidigare Corona-statistik dör 14,8 % i åldern 80+, långt över snittet vilket är väldigt allvarligt! Har du ens hört den siffran du som har koll på ”fakta”? Och hur många gånger fler dör där i din värld..?
Sedan handlar det om långt mer än bara pengar... Det riskerar att leda till massa konsekvenser, som kommer slå allra hårdast på svagaste grupperna i samhället! Även om alla kommer drabbas på ett eller annat sätt.