2020-03-20, 19:50
Medlem
Tack Geely och Kina! Nu får vi en sändning masker och handskar genom Volvo Cars. Vi ska hantera varsamt med våra kontakter med Kina då de kanske är de enda som kan hjälpa oss nu.
Citera
2020-03-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jättebebisarna borde inte åka skidor i Åre, men ingen vågar säga detta till jättebebisarna, istället svamlat fhm om att MAN BORDE FRÅGA SIG OM MAN VERKLIGEN SKA RESA TILL ÅRE
Jättebebisarna frågar sig, och svarar sig: ja jag vill åka skidor i Åre, jag känner mig frisk och är värd en semester!

Det mest komiska är att oavsett hur situationen utvecklar sig så kommer en världsekonomisk härdsmälta vara helt oundviklig. Men dessa imbeciller väljer nu att, trots belåning upp till öronen, festa loss i Åre på kredit. Priceless.
Citera
2020-03-20, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.mabra.com/

Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i detta. Aftonbladet hade en artikel också men den var bakom en betalvägg.

Jag minns att jag läste samma om SARS nr 1.
Vd ligger det sanning i??

Skicks inte länkar utan citat eller annan förklaring, vänligen. Tack på förhand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Vilka i oppositionen ger sitt godkännande till regeringens agerande? och varför skulle de behöva göra det när regeringen har majoritet?
Att den regering som styr förväntas agera på ett bra sätt är knappast för mycket begärt av medborgarna. Majoriteten av svenskarna har röstat fram den sittande regeringen, kan dom inte ställa krav på ett kraftfullt agerande? det är inte oppositionen som styr landet tillsammans med regeringen. Skulle det vara så behöver vi inte rösta på vilket parti vi vill ska styra landet.
Nu lägger man över ansvaret på medborgarna, de få kritiska frågor som de har fått svarar dom inte direkt på utan undviker att svara med floskner och slentrianmässiga upprepningar som tex att det är viktigt att tvätta händerna, man ska tänka sig för innan man vistas med andra människor osv.
Oppositionen styr inte Sverige, var har du fått det ifrån?

Fel. Den här regeringen är inte framröstad av folket.
Den är ihopsatt av partiledare efter valet. I frågor som tex arbetsförmedlingen så gick m,sd,Kd och v emot regeringen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Jimmie Åkesson uttalade sig redan för en vecka sen att man borde stänga alla skolorna och vidhåller vid det. https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/jimmie-akesson-man-borde-stanga-skolorna-i-sverige/
Han förstår något som inte Tegnell förstår. Ju längre man dröjer med att stänga skolorna ju större är risken att barnen blir smittade i skolan och går hem och smittar ned sina föräldrar som jobbar som läkare och sköterskor och andra samhällsviktiga yrken. Särskild barnpassning till dessa barn kan staten ordna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Jimmie Åkesson uttalade sig redan för en vecka sen att man borde stänga alla skolorna och vidhåller vid det. https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/jimmie-akesson-man-borde-stanga-skolorna-i-sverige/

alla skolar kommer ju kanske stängas när väl läget kräver det, kommer ju inte bromsa R0 nånting överhuvudtaget genom att stänga massa skolor där det inte finns någon smittad.

och det gjorde det inte vid tidpunkten han gjorde sitt första uttalande, tur vi har Tegnell och Co med lite balls i det här landet.

stanna hemma när du är krasslig är det absolut bästa vi kan göra i nuläget...
Citera
2020-03-20, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Bullshit. Du vet inte vad fan du pratar om. Att stänga skolor, stänga gränser, begränsa eventemang till 10 personer har effekt om du bryr dig om att minska antalet smittade och antalet dödsfall. Vilken idiot som helst fattar detta. De lögner du sprider är bullshit av den värsta sorten.

Fast om man gör det vid rätt tidpunkt har det större effekt än vid fel tidpunkt. Simpel matte.
Citera
Medlem
Raggsokks avatar
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/awoz6O/vg-faktasjekket-debatten-faar-norge-samme-kollaps-som-italia

Om debatten på NRK som skapte bråk.

"– Italia fikk et coronainfisert helsevesen og utbrudd av Covid-19 blant helsepersonell før de hadde oppdaget viruset i landet og skjønte hva som skjedde. Utbruddene skjedde også internt på sykehusene. I Norge har vi beskyttet sykehusene fra start, mens Italia ikke klarte det, sier Olsvik."
Men! En lege ved Ullevoll sykehus var på skiferie, ba om testing når han kom hjem men fikk nei! Og han smittet mange på sin avdeling. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPmqWL/smittet-ullevaal-lege-jobbet-privat-12-i-corona-karantene Fant ikke artikkelen men jeg mener å ha lest 6000 helsepersonell i karantene. Så det er ikke slik at ikke norsk helsevesen har unngått viruset slik man får inntrykk av i VG sin faktasjekk.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fel! Dom hade totalt 144 döda igår varav 40 döda igår. 33 döda idag.

Sluta sprida Fake News din fitta. Jag kan begrava dig med data horunge.

UK are explodin'
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Tack Geely och Kina! Nu får vi en sändning masker och handskar genom Volvo Cars. Vi ska hantera varsamt med våra kontakter med Kina då de kanske är de enda som kan hjälpa oss nu.

Tack kina för viruset
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
Jag får inte grepp om den här tråden. Är det flest alarmister ”Tegnelll tar livet av svensken” eller afterski folk ”det löser sig”.....och vilken gren är sd folket. Alarmister eller har jag missförstått.
SD - agera i panik och ta alla snedsteg som går.
Vi ska vara väldigt glada att denna pandemi inte kom ett par år senare, då hade kanske SD och flashbackarmobben haft något att säga till om.
Citera
2020-03-20, 19:53
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Givetvis har det effekt, man sprider viruset bland riskgrupperna, precis som vi ser i Danmark nu.

Det fungerar inte med några halvmesyrer, Sveriges lösning är uppenbart bäst, skolorna är nu stängda till uppskattningsvis 30% och förskolor 50.

Nu börjar det dra ihop sig för att stänga för barn vars föräldrar inte utför samhällsviktiga funktioner, men ju längre vi kan dra ut på det desto bättre naturligtvis.

Vad baserar du det på? Att Sveriges "åtgärder" är bäst? Vi befinner oss på Italiens kurva sett till antalet dödsfall per capita. Vi vet dessutom inte hur viruset kommer utvecklas. Du tar din fakta ur arslet verkar det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in