2020-03-20, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jag vet inte vilken länk som syftas, men här är en länk från något sjukhus där i Italien

https://vimeo.com/398334975
Tack så mycket! Ska kolla på den.
Jag menade från TV4 19.00 sändning
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Frankrike 78 döda mot 108 döda igår. Det blir den sista corona-nyheten jag tar till mig idag innan jag lägger mig.

Dessutom mer än en fördubbling i friskförklarade. Från totalt 602st till 1295st.

6 km på andra sidan pölen har UK gått från 30 till 155 döda på ett dygn. Ta med det i din John Blund 3' e grads ekvation.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Tack för data :-)

Vilka länder jämför du med?

Ex:
Norway 18,062 16 Mar 2020
Sweden 14,300 17 Mar 2020

Dvs norge har testat mer totalt, trots att de har halva befolkningen. Dvs norge testar mer än 2 ggr så mycket per capita än sverige!

Danmark har testat + 7000.
Schweiz 4000.
Finland 900.

Vi har testat mer än jag trodde.
Citera
2020-03-20, 19:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Man stänger gränser och verksamheter och skänker miljarder till bankerna för att 11.000 tusen dött i hela världen. 16 nu i Sverige. De flesta var gamla och sjuka som skulle dött snart ändå. Detta är masshysteri.

Det är inte därför man stänger gränser och verksamheter. Försök att tänka lite. Det är för att förhindra att något sker, inte för att något skett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Fy fan. Håller med dig.

Vad är detta för en sjuk artikel? Har hon det så hemma?

Så jävla sjukt är det. Och det målas upp som normalitet. ”Det är såhär det är”, utan att någon börjar diskutera obligatoriska p-sprutor var tredje månad för trasiga kvinnor som umgås med skit.

Bedrövligt.
Citera
Medlem
Jag får inte grepp om den här tråden. Är det flest alarmister ”Tegnelll tar livet av svensken” eller afterski folk ”det löser sig”.....och vilken gren är sd folket. Alarmister eller har jag missförstått.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Hur fan tänker ni, om ni riktigt tänker. Vi har en spridande smitta och den kommer inte bara dö ut så länge vi ger den möjlighet att överleva. Se för fan till att smittan inte får smitta befolkningen.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Nog visst är det så. Åt andra sidan blir situationen knappast bättre av att aktivt motarbeta det ekonomiska intresset. Det är en enorm skillnad om 10% blir arbetslösa eller om 50% blir det. Vid massarbetslöshet kommer fler dö än av viruset. Det bästa vore om regeringen snabbt instruerade Arbetsförmedlingen att alla arbetslösa garanteras ett jobb med något infrastrukturprojekt. Bygg en djävulskt massa vägar. Bygg en järnväg till Kina. Starta upp smörknivsfabriker. Vad som helst. Det är bråttom nu!

Jag håller med dig om att de som nu blir arbetslösa skall ges andra arbeten under tiden. Finns massor att göra under denna kris.
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Varför kan inte arbetslösa migranter som redan finns i Sveirge göra dessa jobb i stället för att gå på bidrag? Snabbutbildning vore möjligt. Skulle ju också vara bra för folkhälsan, då smittrisken blir mindre, då de redan finns i landet.

Därför att de ser sig mera värda än oss och anser att de har rätt att parasitera på oss medan de vänder häcken upp i vädret..
Citera
2020-03-20, 19:50
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
F.ö är fetma en stor orsak till massdöden så ska folk som Lady Dahmer och andra "body activists" fan hålla käften och bannlysas. Fetma och vara tjock är fan folkhälsofarligt och ska bekämpas. Obligatorisk sport i skolan osv. Så jävla trött på den skiten.

Vore mycket bättre om dom feta dog före dom gamla. Man kan knappt röra sig utomhus utan att få ondt i ögonen. Fy fan för feta...
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Bullshit. Du vet inte vad fan du pratar om. Att stänga skolor, stänga gränser, begränsa eventemang till 10 personer har effekt om du bryr dig om att minska antalet smittade och antalet dödsfall. Vilken idiot som helst fattar detta. De lögner du sprider är bullshit av den värsta sorten.
Givetvis har det effekt, man sprider viruset bland riskgrupperna, precis som vi ser i Danmark nu.

Det fungerar inte med några halvmesyrer, Sveriges lösning är uppenbart bäst, skolorna är nu stängda till uppskattningsvis 30% och förskolor 50.

Nu börjar det dra ihop sig för att stänga för barn vars föräldrar inte utför samhällsviktiga funktioner, men ju längre vi kan dra ut på det desto bättre naturligtvis.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
6 km på andra sidan pölen har UK gått från 30 till 155 döda på ett dygn. Ta med det i din John Blund 3' e grads ekvation.

Fel! Dom hade totalt 144 döda igår varav 40 döda igår. 33 döda idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in