2020-03-20, 19:25
Medlem
Citat:
17:34
EN FRISKMELDT I DRAMMEN
Ordfører Monica Myrvold Berg i Drammen annonserer på en pressekonferanse at en av de første som ble smittet av corona i Drammen nå er friskmeldt og utskrevet av sykehuset, skriver Drammens Tidende.
https://direkte.vg.no/coronaviruset/videos/194241
Det er synd at ikke informasjon om alle friskmeldte som har vært innlagt, blir offentliggjort. Det hadde vært positivt for folk å få oppdateringer på dette, tror jeg.
Kan ikke noen journalister ta på seg å lage slike oversikter?
Citera
2020-03-20, 19:26
Medlem
Alla samhällsgrupper utom restaurang, kultur, flyg och hotellverksamhet räknas som viktig då? Har jag missat nåt???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Kan någon ge en logisk förklaring till varför regeringen inte stoppas skidorterna i fjällen?

Just nu verkar den här regeringen helt jävla förlamade, fattar inte varför de inte byts ut.

Vi kan inte ha ett gäng apatiska som ska styra skutan.
Du vet varför om du tänker efter. Planen är att en majoritet av folket skall smittas. Så kallad gruppimmunitet. Sverige är nog det enda landet i världen som håller fast vid den linjen. Så räkna inte med några åtgärder för att minska spridningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Samma på alla bilder av avlidna jag sett.. Gamla och halvdöda eller feta. Måste vara något dom inte vill gå ut med för att inte bli kallade body shamers.. Det är ju inte fel på att vara fet idag enligt MSM

Säkert därför så många unga amerikaner drabbas, feta, högt blodtryck, taskig kondition osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Reportaget från sjukhuset i Bergamo, Italien i TV4 Nyheterna var rätt ruskigt. Akuten tar emot 50-60 svårt sjuka dagligen och nästan alla har svår lunginflammation och behöver andningshjälp.

Sjukhuset är ett av Europas modernaste och Bergamo har 120 000 invånare.

Övervikt är ju uppenbart ingen fördel i detta läget. Såg ut som att nästan alla var riktigt tjocka.
Citera
2020-03-20, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Och de allra flesta var feta män. Såg bara 1 smal gubbe och en kvinna. Övervikt en riskfaktor?
Rökning, högt blodtryck, lungsjukdom, hjärtsjukdom, diabetes, astma, ålder ..... var väl några av riskfaktorerna? Fetma kan orsaka flera av dessa riskfaktorer.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Offisiell kilde: https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/

VG har også en god oversikt over all slags statistikk: https://www.vg.no/spesial/2020/corona/
Jättebra av Norge. 44 000 test hittills. Och bra presentation av daglig statistik på FHI. FHM har mycket att lära av Norge.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Jag tar det på allvar men reaktionerna på influensan från makthavarna är helt vansinniga.
Man stänger gränser och verksamheter och skänker miljarder till bankerna för att 11.000 tusen dött i hela världen. 16 nu i Sverige. De flesta var gamla och sjuka som skulle dött snart ändå. Detta är masshysteri.

Vad gissar du att antalet döda är om två månader då?
Då kanske du förstår allvaret och åtgärderna om du funderar på det en stund.
Citera
2020-03-20, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Du och dina inlägg är damm under mediamöbeln

För att jag postar verkliga siffror samt verkligheten?
Är du införstådd hur media och samhället fungerar?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Du verkar inte fatta:

Befolkning: 10 327 589
Andel 65 år eller äldre: 2 064 992 (som vi skickar till Norrbotten).

Återstår 8 262 597 personer, varav 60% kommer att bli smittade, dvs. 4 957 558.

Säg att dödligheten bara är 0.25% för dessa unga och friska, så har vi ändå 12 394 dödsfall.

Men vår sjukvård kommer aldrig att klara en sådan anstormning, den blir överbelastad på nolltid och dödligheten kommer att skjuta i höjden, det blir samma scener som i Lombardiet.

Hur kommer du fram till att alla blir smittade i år, sjunker inte R värdet i din beräkning, varför?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Samma på alla bilder av avlidna jag sett.. Gamla och halvdöda eller feta. Måste vara något dom inte vill gå ut med för att inte bli kallade body shamers.. Det är ju inte fel på att vara fet idag enligt MSM

USA kommer drabbas hårt om övervikt är en riskfaktor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Vem är du? Jag är döden.

Många som spelar schack med döden nu.. Lycka till Italien

Det är vad som väntar i Sverige

https://youtu.be/kJEanBlr2D4

Sjunde inseglet! Den har jag på blu-ray i bokhyllan. Ska kolla på den ikväll ihop med lite chips och cola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in