2020-03-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Tack för data :-)

Vilka länder jämför du med?

Ex:
Norway 18,062 16 Mar 2020
Sweden 14,300 17 Mar 2020

Dvs norge har testat mer totalt, trots att de har halva befolkningen. Dvs norge testar mer än 2 ggr så mycket per capita än sverige!

Vi är inte världssämst som folk gapar om.
Citera
2020-03-20, 18:23
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Lombardiet rapporterar 381 nya döda idag

Nytt dödsrekord från Lombardiet.

- löst twitter
Nästan 400 döda på en dag? VAD HÄNDER?
Skulle inte Italien få expertis-hjälp från Kina??
Citera
Medlem
Raggsokks avatar
https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-the-hammer-and-the-dance-be9337092b56

"Summary of the article: Strong coronavirus measures today should only last a few weeks, there shouldn’t be a big peak of infections afterwards, and it can all be done for a reasonable cost to society, saving millions of lives along the way. If we don’t take these measures, tens of millions will be infected, many will die, along with anybody else that requires intensive care, because the healthcare system will have collapsed."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
All kritik mot Tegnell kommer från rädda människor. Tegnelll är stabil och saklig enligt mig. Han är representant för en myndighet och deras gemensamma riktlinjer. Att han ska hamna i skottlinjen är fullständigt oacceptabelt. Han representerar endast efter de riktlinjer hela myndigheten har kommit fram till, och tycker är de bästa för oss.

Sen om jag själv drabbas av Corona och hostar sönder lungorna kommer det inte ändra min ståndpunkt. Tegnell är stabil och har min fulla support.

Vi har ett Kina-virus som härjar i vårt land. Men vi kommer klara detta. Det blir tyvärr några fler begravningar än det vi har räknat med tyvärr. Många av våra nära och kära kommer klinga av och vi måste leva med det.

Kineser som folk har alltid varit orena insektsätande människor som förökar sig snabbare än djuren dom själva äter. När pandemin har lagt sig, hoppas jag att Fazers kinapuffar får tillbaka sin gamla logga.

Tack för mig.

Och glöm inte att tvätta era händer.

Stabil ja, i det avseendet att han har haft konsekvent fel i varenda uttalande som gjorts i över en månad nu.
https://omni.se/tegnell-signaler-fran-italien-att-man-natt-topp/a/0nxa5J
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
627 döda i Italien Helvete.
Vad sorgligt!

Och här åker Stockholmarna till Åre på After Ski.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quaerere
Tänk att Kina kunde göra en hel värld isolerade och bankrupta med ett litet virus.

Visar bara på hur skört Globalism är.
Citera
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
5986 nya fall och 627 nya dödsfall i Italien idag.

Fan jag trodde att det skulle börja gå rätt håll i Italien angående dödsfallen, men det här var ju extremt nedslående att se.
Citera
2020-03-20, 18:24
Medlem
Presskonferens? Vart kommer den infon ifrån? När är det presskonferens?
Citera
Medlem
Citat:
Tack för data :-)

Vilka länder jämför du med?

Ex:
Norway 18,062 16 Mar 2020
Sweden 14,300 17 Mar 2020

Dvs norge har testat mer totalt, trots att de har halva befolkningen. Dvs norge testar mer än 2 ggr så mycket per capita än sverige!

Österrike Danmark Finland Belgien..
Citera
Medlem
Det är skrämmande när man läser här hur en del människor är så egoistiska och okunniga.
Alla som har förkylnings-symptom ska vara hemma och inte gå ut och smitta andra människor.

Nu måste alla ta sitt ansvar så att den snabba spridningen av detta hemska virus inte fortsätter.
Varför åker folk nu på tex. fjällresor, umgås i stora sällskap, sitter på pubar, restauranger osv?

Alla = unga som gamla, måste nu ta ansvar för att hindra denna smittspridning.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Tyskland fick ekonomisk hjälp efter kriget att bygga upp allt. Och många tyska företag hade gått på högvarv under hela kriget. Vem ska hjälpa Sverige när de flesta ekonomier kommer krascha samtidigt? Kina?
Kraschar alla så blir det snart det nya normala ett tag. Men bygga en ekonomi i ett land tar inte femtio år. Passar bättre i en annan tråd förvisso.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Ingen aning.
Jag trodde inte myndigheter fick ta helgledigt i kristider. Får de det verkligen?
Vilket enastående tillfälle om en främmande makt ville anfalla.
-Återkom på måndag klockan 08:00! Vi slåss inte på helger!
Ha ha. Sen på måndan så sätter vi dom i telefonkö. "Du har plats 124"...
Då ger dom garanterat upp. 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in