2020-03-20, 18:13
Medlem
okok1s avatar
BNO:
Citat:
17:09: 5,986 new cases and 627 new deaths in Italy.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det kan hende at de skjuler det for eventuelt å forsøke å unngå at befolkningen skal bli bekymret m.m. Men alle vil vel kanskje spekulere i om hvor de dødsfallene intraff, og kanskje tenke at det var i Stockholm. Jeg synes at det er feil å skjule informasjon for innbyggerne.
Ja det är verkligen fel!
Vi är vuxna medborgare som behöver sådan här information för att kunna fatta välgrundade beslut.
På sina håll har man ju inte ens möjlighet att testa personalen, så mörkertalet är gigantiskt.

Antalet döda är det enda som kan ge en hum om hur illa det är i dagsläget.
Och så tar dom bort den enda lilla information vi kunde få utan knappt nån förklaring.

När sådant här mörkläggs skadas förtroendet till vården och i förlängningen även staten.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
64 inrapporterade coronavirusfall på IVA.
vet fortfarande inte om man räknar bort de som dött...
Det var iallafall 53 i förmiddags. Så tio nya på intensiven i Corona.

Och ett stort antal av dessa i Stockholm. Stockholm har väl i storleksordningen 100 intensivvårdsplatser total, och dessa är ju under normala omständigheter relativt välfyllda.

Så vi kan förstå att det redan nu börjar se pressat ut vad gäller intensivvårdsplatser i Stockholm, vilket ju också sipprar ut i diverse intervjuer och information.

Du kan ta vilken siffra du vill gällande Corona, och den ökar i snitt med 20% över tiden. Så redan denna helg kommer antalet intensivvårdade patienter i Stockholm att öka med runt 50%. Kaos redan denna helg kan man förmoda och vi är ändå bara i alldeles lilla pyttebörjan av detta.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Rasar ekonomin så är vi på afrika-nivå här också de närmsta 50 åren.. Om inte ännu längre.
Kan även bli så att vår pigmentering förändras...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
4760 nya, 627 döda i Italien senaste dygnet...

https://www.repubblica.it/index.html
#Justtheflu
Citera
2020-03-20, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Regeringen aviserar stolt, att tillgången på toa-papper är garanterad !
nu kan man känna sig säker.

nu kan man äntligen lita på stefan löfven och eu och IMF.

tack!
Citera
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Den generationen, precis som alla oss andra, ska vara försiktiga. Är man i en riskgrupp så bör man väl hålla sig hemma?? Jag förstår inte vad du menar. Ska de leva på precis som vanligt och vistas i folksamlingar? Detta är också varje persons ansvar.

Det vidriga är ju att myndigheterna har släppt det löst
Såklart att dom ska hålla sig hemma och ta ansvar medans experterna på presskonferenserna inte gör någonting för att hindra spridningen.

Alla för sig själva nu! Det är det jag menar som är vidrigt
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Kanske jämnar ut kurvan då, eftersom vi har ett överflöd på manliga flyktingar.

Och ett gigantiskt överskott på kärringar 60- 110. Svårt att tro dom är villiga madrasser åt Hazarpaket.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Inga bra nyheter. Kommer vi få vänta på Stockholms siffror av dödsfall till måndag nu, när Folkhälsomyndigheten släpper antal dödsfall?

Ingen aning.
Jag trodde inte myndigheter fick ta helgledigt i kristider. Får de det verkligen?
Vilket enastående tillfälle om en främmande makt ville anfalla.
-Återkom på måndag klockan 08:00! Vi slåss inte på helger!
Citera
Medlem
Har jag drömt eller sa Tegnell att peaken var nådd Italien igår?
Citera
Bannlyst
Agnes Wold:

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/experterna-detta-kan-du-fortfarande-gora-trots-krisen/

"– Om man inte är riskgrupp är det klart att man kan leva som vanligt. Det viktigaste är att de som har symptom inte – inte! – får träffa folk utan symptom. Det är regel 1, 2, 3, 4 och 5, säger Agnes Wold.
– Lite avstånd tycker jag man kan hålla, det är väl viktigt att man tänker lite extra. Men man ska inte sluta leva. Man ska bara inte träffa folk om man har symptom, då får man vara hemma isolerad tills man är frisk, och sen två dagar till."

Om de som har symptom inte får träffa folk utan symptom, utan ska vara isolerade, hur tänker hon då att man ska göra om man bor tillsammans med någon?
Många människor i Sverige bor tillsammans med andra människor. Och nu menar jag inte bara människor som tillhör riskgrupper, utan alla människor i Sverige. Vart ska man flytta och isolera sig om man har symptom?

Och Johan Giesecke i samma artikel:

"Att gå till på kafé, till frisören eller gå och handla, det är inga konstigheter att fortsätta med den typen av aktiviteter?
– Nej, det tycker jag man ska fortsätta göra. Definitivt. De enda som inte ska göra det är de som är gamla och sjuka. De ska inte röra sig för mycket ute i samhället."

Hur ska de gamla och sjuka få hjälp med att tex handla, om deras anhöriga inte kan bo kvar hos dem och inte har någon annanstans att bo?

Och varför är det så viktigt att människor fortsätter gå på kafé och till frisören mm i ett sånt här läge?
Låt människor med symptom isolera sig i dessa lokaler istället, för att undvika smittspridning.
Citera
2020-03-20, 18:15
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Matte min vän använd hjärnan nu.

Om ett land har 1 miljon smittade

Och ett annat bara 1000

Kan man endå räkna ut matematiskt %

Utvecklingen har ingen betydelse! Jag har räknat 8 dagar bakåt. Så fall nyare än det räknas ej med
Jaha, får vi se din uppställning med antal rökare per land och kön, med -8 dagar för fall som ej är nya. Väntar med spänning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in