2020-03-20, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Är det någon som vet var man kan hitta italiens och Sveriges dag för dag med döda från död nr 1?
Vad jag minns så skulle vi ha 17 döda i dag om vi följer italien... tyvärr ser jag att vi nästan på pricken gör det.

Någon?
Vi matchar inte så bra från död #1 men det är ändå bättre att räkna från död #10 (som många grafer gör). Dom första 10 kommer ha hög varians och inte vara en så bra indikator. Det är nu det blir på riktigt. Och från död #10 matchar vi italien väl. Sverige har gått 10, 11, 16 (senaste tre dagarna). Italien gick 10, 12, 17. Vi ligger 3 veckor efter italien räknat från dom dagarna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Lombardiet rapporterar 380 nya döda idag

Nytt dödsrekord från Lombardiet.

- löst twitter
källa?
Citera
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Är det någon som vet var man kan hitta italiens och Sveriges dag för dag med döda från död nr 1?
Vad jag minns så skulle vi ha 17 döda i dag om vi följer italien... tyvärr ser jag att vi nästan på pricken gör det.

Någon?

Se på specifikationen per land i Worldometer
Citera
2020-03-20, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Syn bara att det inte tog kol på alla obegåvad som ylar om att det bara drabbar bara "gamla och sjuka".
Fortfarande har du ingen lösning på hur det ska kunna "bli normalt" igen. Ingenting blir normalt efter detta. Vi kan ha triggat en paradigm kulturen reser sig inte igen inte idrotten eller besöksnäringen och fram för allt flygandet har för alltid mer än halverats. Företagen har upptäckt hur bra videokonferenser fungerar.

Drar vi ut på skiten blir inget normalt igen. 2 skitmånader och låt smittan härja fritt.. Efter kan dom 99% som klarat sig rulla vidare då ekonomin inte kraschat helt på den tiden.
Citera
2020-03-20, 17:36
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Vi matchar inte så bra från död #1 men det är ändå bättre att räkna från död #10 (som många grafer gör). Dom första 10 kommer ha hög varians och inte vara en så bra indikator. Det är nu det blir på riktigt. Och från död #10 matchar vi italien väl. Sverige har gått 10, 11, 16 (senaste tre dagarna). Italien gick 10, 12, 17. Vi ligger 3 veckor efter italien räknat från dom dagarna.

Tack!
Vad hände efter 17????????

Jag försöker se antalet för imorgon och dagen efter osv
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Ja alla måste få smittan.. Det är poängen.. En stor majoritet kommer klara sig igenom det utan problem.. En mindre andel kommer dö. Sen är det över.. Vi lär oss av misstag och sedan rullar vi vidare... Alternativet är att vi raserar allt som byggts upp de senaste 100 åren, alla får smittan, en del dör, de flesta klarar sig och sedan lever vi vidare i ett jävla u-land i 50+år

Då ska dom alltså inte sättas i karantän då som du skrev förut, utan exponeras. Hur ska de exponeras om de håller sig borta gömmer sig hemma.

Du tror inte att puckeln, när alla får det nästan på en gång, stannar alla hjul som fortfarande snurrar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Fast riktigt så lär det inte bli...

Du kan vara lugn för en sak. Våra liv är förändrade för decennier framöver, vi vet bara inte om det än. Passa på och njut.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Ja, jag har också funderat vad FHM håller på med...

"Smittspårning pågår i Åre
Just nu pågår en smittspårning i skidorten Åre, där kopplingar bland annat finns till after ski-besök, enligt ett pressmeddelande region Jämtland Härjedalen.

– Det som har framkommit är ett bekräftat fall där den enda rimliga förklaringen till smittan är att personen blivit exponerad på after ski i helgen, säger smittskyddsläkare Annika Ersson till SVT Jämtland.

I pressmeddelandet uppmarar Anna Ersson boende och besökare vid turistanläggningar att tänka på smittrisken i umgänge med andra

På måndag ska Folkhälsomyndigheten träffa regioner och länsstyrelser i berörda Norrlandslän, Dalarna och Värmland för att diskutera om fjällanläggningar ska tvingas hålla stängt.

– Det är inte acceptabelt att driva verksamhet som utsätter medborgarna för risk. Eventuellt ska man förbjuda sådan verksamhet, säger myndighetens generaldirektör Johan Carlsson."

https://www.dn.se/nyheter/varlden/det-nya-coronaviruset-folj-utvecklingen-live-/

Jomen de ska ju diskutera på måndag.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Jag har blivit rätt trött på undergångsmupparna i den här tråden eftersom det är i princip omöjligt att få igenom något "positivt" i den allmänna stormen av "återinfektion" och annat. Många verkar spendera heltid på att kverulera här vilket får en att undra över hur deras försörjning ser ut.

De kommande ekonomiska problemen är å andra sidan inget vi kan undvika längre och där finns det verkligen anledning att vara svartsynt.
Det blir antagligen mindre "krig" i vårt samhälle rörande det mesta.
Jag tror nyheterna blir minst sagt intressanta framöver och de kommer inte att handla on Corona.

Så jag förstår inte riktigt "undviks"? "isolerad ö och omvärlds agerande"?
Världen kommer att sjunka ner i en djupt depression. De som gnäller här kommer att påverkas reellt och verkligen få det svårt....
Jag håller helt med om att vi är påväg mot depression. Själv ser jag ingen väg runt det, eller annorlunda uttryckt:
Jag ser inte varför någon enskild bör planera för något annat.
Citera
2020-03-20, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
källa?

Officiella siffror kommer 18-18.30.

Dock har denna person haft rätt siffror flera dagar i rad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Ja, det går att göra tidsplaner, varför skulle man inte kunna det?

Tidsplaner byggda på antaganden görs kontinuerligt inom näringslivet. Det är det enda sättet för att kunna planera en verksamhet. Budget är en slags planering, sen så får man göra revideringar under resans gång.
Alla fakta i tillvaron är inte kända.
Ta förbudet mot folksammlingar över 500 människor. Är det troligast att det sänks till 100 eller tas bort om, låt oss anta, 3 veckor? När och var kommer karatäner att sättas och när avslutas dom?

Men visst, om det känns säkrare och tryggare att ha tidsplaner för företag ge dom det då. Jag skulle nog rekomendera att se över detta med eget sunt förnuft och tänka långsiktigt istället för att lita på regeringens och FHM siffror om dom nu får för sig att ge några tidsplaner.
Citera
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Varför ska vi rädda massa redan dödsdömda gamlingar på kostnad av alla andras framtid?

Tycker mer synd om barn som tvingas uppleva krig och som dör innan de ens hunnit gå klart skolan, eller barn som lider av cancer, än 90 åringar i Sverige som råkar dö några månader tidigare. För många av dem är döden en välsignelse ändå då de redan är multisjuka sedan tidigare. De har levt sitt liv redan och nästan alla av dem hade sina dagar räknade redan. Corona var bara den där sista dödsstöten men hade det inte varit corona hade ändå resten tagit hand om det inom kort.

Det är synd om dem men så är livet. Så är livet för alla andra i samma sits som dör varför är dessa gamlingar och sjuka annorlunda? Snacka om att göra skillnad på människor.

Världen behöver inte dessa barn, det som vore humant på riktigt är att utplåna världsdelen afrika. Jorden är överbefolkad, det är ett faktum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in