2020-03-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Exakt så! Det var precis det jag oxå tänkte när jag läste vad andra tyckte om strösselgrejen INNAN jag läst själv. Sen var det inte så "farligt", men om man lägger ihop saker som du säger så kommer det i annan dager. O vi vet ju inte hur många såna här förhör han brukade ha med döttrarna..

För min del känner jag igen det där gasligting -beteendet från erfarenhet av sådan person i livet.
Beteendet finns beskrivet i psykologik litteratur och som det återgavs här nyss, måste jag reagera starkt!
Skulle jag mot förmodan tycka annorlunda efterjaga äntligen läst själv, lovar jag att återkomma.
Håller annars helt med om att man ska bedöma saker var för sig ... till slut kopplar man ihop det
ändå -
Men ut straffvärde-synvinkel bör man inte rusa fram koppla för snabbt med annat man vet.
Citera
2020-03-20, 17:15
Medlem
"Stefan: Vart skada jag dig igår?
Thea: Ah du höll mig skithårt i armarna och tryckte in dina fingrar i mig.
Stefan: Vet du Thea .. eh .. det som jag höll i dig, eh jag har nog kramat Wilma hårdare idag.
Thea: OJ undra varför jag blev så öm i armarna efteråt? Jag måste nog verkligen gå till nån
läkare så jag kan kolla upp så jag verkligen är frisk då.
Stefan: Då gör vi det! Då avslutar vi det här samtalet och så åker vi till vårdcentralen och
dokumenterar dina skador.
Thea: Nej men ..
Stefan: Känner du att.. är samtalet slut så kan vi stänga inspelningen där och så åker vi till
vårdcentralen.
Thea: Alltså du förstår verkligen inte nånting va? Du verkar .. på riktigt som ett litet litet barn.
Stefan: Du eh .. om jag förstår det rätt så berätta du precis att du eh .. att jag skadade dig igår?
Thea: Det var våld i alla fall.
Stefan: Och då ..
Thea: Nej jag blev inte skadad jag fick inga blåmärken eller så men det var obehagligt, det
gjorde ont det klassificeras som våld.
Stefan: Då måste vi stänga av inspelningen här för då ska vi ringa 112. För då ska du anmäla
mig för misshandel. Ska vi avsluta samtalet för det?
Thea: Näe vi ka ...
Stefan: Så ringer jag .. jag kan ringa upp .. jag kan prata till och med eftersom du tycker sånt är
lite svårt?
Thea: Lägg av.
Stefan: Näe jag lägger inte av Thea .. vi .. vi försöker ha ett riktigt samtal här .. du har haft ett
problem, enda till alldeles nyss med att äta sötsaker det har du precis sagt..
(tystnad)
Stefan: Och vi försöker komma tillrätta med det, hitta en väg "

Normalt va?
Citera
2020-03-20, 17:16
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan man få en länk till denna omtalade strösselincident?

AB 158, sidan 20 och framåt
Citera
2020-03-20, 17:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
"Stefan: Vart skada jag dig igår?
Thea: Ah du höll mig skithårt i armarna och tryckte in dina fingrar i mig.
Stefan: Vet du Thea .. eh .. det som jag höll i dig, eh jag har nog kramat Wilma hårdare idag.
Thea: OJ undra varför jag blev så öm i armarna efteråt? Jag måste nog verkligen gå till nån
läkare så jag kan kolla upp så jag verkligen är frisk då.
Stefan: Då gör vi det! Då avslutar vi det här samtalet och så åker vi till vårdcentralen och
dokumenterar dina skador.
Thea: Nej men ..
Stefan: Känner du att.. är samtalet slut så kan vi stänga inspelningen där och så åker vi till
vårdcentralen.
Thea: Alltså du förstår verkligen inte nånting va? Du verkar .. på riktigt som ett litet litet barn.
Stefan: Du eh .. om jag förstår det rätt så berätta du precis att du eh .. att jag skadade dig igår?
Thea: Det var våld i alla fall.
Stefan: Och då ..
Thea: Nej jag blev inte skadad jag fick inga blåmärken eller så men det var obehagligt, det
gjorde ont det klassificeras som våld.
Stefan: Då måste vi stänga av inspelningen här för då ska vi ringa 112. För då ska du anmäla
mig för misshandel. Ska vi avsluta samtalet för det?
Thea: Näe vi ka ...
Stefan: Så ringer jag .. jag kan ringa upp .. jag kan prata till och med eftersom du tycker sånt är
lite svårt?
Thea: Lägg av.
Stefan: Näe jag lägger inte av Thea .. vi .. vi försöker ha ett riktigt samtal här .. du har haft ett
problem, enda till alldeles nyss med att äta sötsaker det har du precis sagt..
(tystnad)
Stefan: Och vi försöker komma tillrätta med det, hitta en väg "

Normalt va?
En riktigt obehaglig och ynklig sadist in action
Citera
2020-03-20, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ladda ner den till datorn och öppna den där...

skärmavbild 2020 03 20 våld i bil

Klickade på "Infoga länk" och skrev filens titel där det "blinkade".
På min dator går det inte att se skärmavbilden (=skärmdumpen).
Citera
2020-03-20, 17:22
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Kan man få en länk till denna omtalade strösselincident?

Se bif.

https://minfil.com/94D437i8o0/Stroessel_pdf
Citera
2020-03-20, 17:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

skärmavbild 2020 03 20 våld i bil
Länken leder ut i binära rymden...
Citera
2020-03-20, 17:25
Medlem
landbandys avatar
Det hade väl varit enklare att köpa typ 2 st strösselburkar i veckan som man köper lördagsgodis , även varsin mandelmassa”korv” ...sen skrivit S på ena med märkpenna och T på den andra och efter det fick de ju smaska i sig bäst de ville under veckan , den som spar han har och den andre slösar , men de har ju möjlighet att välja och inte heller göra någon annan individ arg ...
vi brukar typ köpa ett gäng snickers så att det typ finns två var åt alla i familjen åtminstone och det är ju inte så svårt att hålla reda på ...
Så det hade väl varit bättre att gjort så istället för att bli så tvärförbannad ..?
Dottern växer ju så då behövs mycket mera energi för att utvecklas och om en eller annan burk med strössel slinker ner så är det väl inte värsta grejjen !?
Senast redigerad av landbandy 2020-03-20 kl. 17:31.
Citera
2020-03-20, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det hade väl varit enklare att köpa typ 2 st strösselburkar i veckan som man köper lördagsgodis , även varsin mandelmassa”korv” ...sen skrivit S på ena med märkpenna och T på den andra och efter det fick de ju smaska i sig bäst de ville under veckan , den som spar han har och den andre slösar , men de har ju möjlighet att välja och inte heller göra någon annan individ arg ...
vi brukar typ köpa ett gäng snickers så att det typ finns två var åt alla i familjen åtminstone och det är ju inte så svårt att hålla reda på ...
Så det hade väl varit bättre att gjort så istället för att bli så tvärförbannad ..?

Exakt. Han verkar gilla situationen. 45 minuter av det där... Ingen beter sig så utan att gilla det.
Citera
2020-03-20, 17:32
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Exakt. Han verkar gilla situationen. 45 minuter av det där... Ingen beter sig så utan att gilla det.

Typ nästan som ett ”låtsat ” polisförhör .
Citera
2020-03-20, 17:33
Medlem
landbandys avatar
Men vet inte om man kan lita på en polis med hans mane’r ? Hmm?
Om han varit polis ;vill säga ...
Nu var det väl bara en önskan ifrån SD att få bli polis ?

( spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-03-20 kl. 17:36.
Citera
2020-03-20, 17:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Den enda "källan" är LW som nämnde detta för en polis...Det kanske är sant, men kan oxå vara lögn. Eftersom dottern föddes 2006 så tvivlar jag på att man kan få fram vad han googlade på då..
Även om källan är LW så förnekar inte HD någonting av vad hon har sagt.
Hon tycker att det är normalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in