2020-03-20, 16:40
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tänk om jag minns fel, men har faktiskt för mig att hon fick frågan om det i förhör ...
att hon pratade bort det.
Någon har kanske aktbilagans nummer?
Det har stått på så många ställen annars ..
Det står iaf om det i Aktbilaga 149, sid. 248
Citera
2020-03-20, 16:41
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ja men det ä den jag lyssnat på och sett!
Mellan sekvenserna fanns vita tomma "blad" som inte gick att öppna eller få igång.
(Sekvenserna hade pilar framåt och bakåt till de olika avsnitten)
Någon av dessa kanske innehåller bilhändelsen.
Det är en mp3, innehåller bara ljud
Citera
2020-03-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Jag har tre snart vuxna barn tack. Ja, visst är det en ovanlig metod att få barnet att sluta nalla, men tortyr vet jag inte..

Jag har ingen aning om huruvida det är en "ovanlig metod" eller inte, men den signalerar inte stabil förälder. Jag utgår ifrån att du inte själv sysslar med dylika "uppfostrings"metoder.
Citera
2020-03-20, 16:44
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Jag har ingen aning om huruvida det är en "ovanlig metod" eller inte, men den signalerar inte stabil förälder. Jag utgår ifrån att du inte själv sysslar med dylika "uppfostrings"metoder.
Nej, jag har inte det tålamodet 😂
Citera
2020-03-20, 16:45
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgatonSax
AB 149, sidan 237

Citat:
Ok, DEN grejen hade jag glömt; ja det är åt helv..det håller jag med om. Och om det är sant, att han googlade på hur man kväver ett spädbarn, ja det är oxå galet. Det sistnämnda menar jag att finns det nåt BEVIS på att det var så, eller var det bara LW som påstod?

Jag svarade dig, men var nog lite otydlig, sorry
Citera
2020-03-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Om man inte fattar hur bisarrt mandelmassesamtalet är så hoppas jag verkligen man väntar lääääänge innan man skaffar barn själv. Det är en utdragen psykisk tortyr riktad mot hans eget minderåriga barn.

Verkligen. Men förbudet gällde uppenbarligen inte honom själv. Han var känd som en fanatisk gottegris. Fikabröd och godis...

Kanske hade han tänkt smaska i sig strösslet själv? Öppnade skafferiet och "neeeej!!!!!"

Borta. *Poff*
Citera
2020-03-20, 16:49
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte det tålamodet 😂

Bra, för det är inte en metod för att göra ett barn mindre benäget att småäta, utan en metod för att göra det osäkert. Min känsla efter att ha läst lite om SD är att det är det gamla vanliga, med narcissistisk uppfostran som går i arv. Bara att hoppas att hans döttrar inte har tagit för mycket skada och att deras resterande uppväxt blir bättre i fosterfamilj.
Citera
2020-03-20, 16:52
Medlem
Citat:
Nä men seriöst; om det är strösselförhöret du menar som sinnessjuk uppfostran så kan jag inte förstå vad som var så hemskt? Och var det misshandel när han knuffade ut (eller vad han nu gjorde) LW ur bilen? Tror fortfarande att SD är mördaren, men kan ändå inte släppa att en del saker angående honom är lätt överdrivna..

Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Nä men serisöst; dig kommer jag inte diskutera med. Alldeles för hjärndött.

Har inte lyckats hitta det där strösselförhöret så det vet jag inget om.
Men bilncidenten som jag i text läst om, där kan jag medhålla Rumpis78.
Om LW absolut ville fortsätta att "göra upp" vilket hon hållit på med länge och väl i flera omgångar
trots att SD försökte styra av ... och här vägrar gå ur bilen sitter prompt kvar ...
Kan inte se någon högre grad av misshandel, att han tar tag i henne och lyfter henne ur bilen.
Eftersom LW dessutom spelat in händelsen har hon ju logiskt provocerat honom att svara på
något sätt.
Hur skulle han ha gjort? Gått ur bilen själv? Vems bil var det? Var det hans så behövde han den säkert.

Om ens bekant vägrar lämna ens trädgård ...vill diskutera oförrätter timme efter timme,
kan man tänka sig gå fram tillvederbörande och ta tag i handen och dra upp personen ur soffan
eller knacka på ryggen, som "Gå nu, jag är trött".
Ringa polisen?
Väl dramatiskt.

Säger som föregående, detta är inte ett ställningstagande avseende hela skuldbördan!
Tycker bara att man ska minska överdrifterna när man bedömer olika situationer.

Att t ex fotografera sitt barn stående på en klippas kant låter hemskt!
Att slå handen i väggen så gipset går sönder likaså.
Säkert är SD inte riktigt som en pappa ska vara.
Citera
2020-03-20, 16:58
Medlem
Citat:
Jag har tre snart vuxna barn tack. Ja, visst är det en ovanlig metod att få barnet att sluta nalla, men tortyr vet jag inte..

Kan man få en länk till denna omtalade strösselincident?
Citera
2020-03-20, 16:58
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
OK, du finner det normalt. Jag finner det föga normalt. Då vet jag din inställning. Är väl helt normalt prata om att släcka ner hela familjen också?

Du behöver inte svara.
Vart skrev jag att det var normalt? Det är väl knappast normalt, men det var väl inte fråga om tortyr..Lägger ner den här "diskussionen" nu.
Citera
2020-03-20, 16:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det handlar väl om att man lätt tolkar ny information utifrån den helhetsbild man har. Om man redan har läst att han t.ex. har dödshotat, misshandlat och mördat LW så blir det ganska naturligt att man också tolkar hans förhör med dottern som tortyr. Det man måste göra är att försöka betrakta varje enskild händelse för sig, och undersöka vad det finns objektivt stöd för. Annars kan det ju bli hur tokigt som helst.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-20 kl. 17:05.
Citera
2020-03-20, 16:59
Medlem
Citat:
Citat:
Nä men seriöst; om det är strösselförhöret du menar som sinnessjuk uppfostran så kan jag inte förstå vad som var så hemskt? Och var det misshandel när han knuffade ut (eller vad han nu gjorde) LW ur bilen? Tror fortfarande att SD är mördaren, men kan ändå inte släppa att en del saker angående honom är lätt överdrivna..

Har inte lyckats hitta det där strösselförhöret så det vet jag inget om.
Men bilncidenten som jag i text läst om, där kan jag medhålla Rumpis78.
Om LW absolut ville fortsätta att "göra upp" vilket hon hållit på med länge och väl i flera omgångar
trots att SD försökte styra av ... och här vägrar gå ur bilen sitter prompt kvar ...
Kan inte se någon högre grad av misshandel, att han tar tag i henne och lyfter henne ur bilen.
Eftersom LW dessutom spelat in händelsen har hon ju logiskt provocerat honom att svara på
något sätt.
Hur skulle han ha gjort? Gått ur bilen själv? Vems bil var det? Var det hans så behövde han den säkert.

Om ens bekant vägrar lämna ens trädgård ...vill diskutera oförrätter timme efter timme,
kan man tänka sig gå fram tillvederbörande och ta tag i handen och dra upp personen ur soffan
eller knacka på ryggen, som "Gå nu, jag är trött".
Ringa polisen?
Väl dramatiskt.

Säger som föregående, detta är inte ett ställningstagande avseende hela skuldbördan!
Tycker bara att man ska minska överdrifterna när man bedömer olika situationer.

Att t ex fotografera sitt barn stående på en klippas kant låter hemskt!
Att slå handen i väggen så gipset går sönder likaså.
Säkert är SD inte riktigt som en pappa ska vara.

Läs hans förhör med den stackars dottern, jag håller med om att bilincidenten inte visar särskilt mycket av SDs psykopatiska sida, förutom det eventuella våldet han använder. Men: att spela in ett 45 minuter långt samtal med sin dotter där man kräver henne på 2000 kronor (eller nåt i den stilen) för att hon har ätit lite strössel och mandelmassa utan lov är inte normalt beteende i sig, men sättet han gaslightar henne på är faktiskt riktigt obehagligt. Hon försvarar sig ganska bra och är ganska logisk i sitt resonemang om att man inte gärna kan komma och kräva straffavgifter i efterhand, och hon förstår ju själv hur sjukt det är att hennes pappa kräver henne på pengar för mat som finns i hennes eget hus, men man kan läsa ur hennes mer och mer vikande svar att han bryter ner henne och kommer "vinna" i slutänden, så där som psykopater alltid gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in