Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Nä men seriöst; om det är strösselförhöret du menar som sinnessjuk uppfostran så kan jag inte förstå vad som var så hemskt? Och var det misshandel när han knuffade ut (eller vad han nu gjorde) LW ur bilen? Tror fortfarande att SD är mördaren, men kan ändå inte släppa att en del saker angående honom är lätt överdrivna..
Citat:
Ursprungligen postat av
Amanda.Schulman
Nä men serisöst; dig kommer jag inte diskutera med. Alldeles för hjärndött.
Har inte lyckats hitta det där strösselförhöret så det vet jag inget om.
Men bilncidenten som jag i text läst om, där kan jag medhålla Rumpis78.
Om LW absolut ville fortsätta att "göra upp" vilket hon hållit på med länge och väl i flera omgångar
trots att SD försökte styra av ... och här vägrar gå ur bilen sitter prompt kvar ...
Kan inte se någon högre grad av misshandel, att han tar tag i henne och lyfter henne ur bilen.
Eftersom LW dessutom spelat in händelsen har hon ju logiskt provocerat honom att svara på
något sätt.
Hur skulle han ha gjort? Gått ur bilen själv? Vems bil var det? Var det hans så behövde han den säkert.
Om ens bekant vägrar lämna ens trädgård ...vill diskutera oförrätter timme efter timme,
kan man tänka sig gå fram tillvederbörande och ta tag i handen och dra upp personen ur soffan
eller knacka på ryggen, som "Gå nu, jag är trött".
Ringa polisen?
Väl dramatiskt.
Säger som föregående, detta är inte ett ställningstagande avseende hela skuldbördan!
Tycker bara att man ska minska överdrifterna när man bedömer olika situationer.
Att t ex fotografera sitt barn stående på en klippas kant låter hemskt!
Att slå handen i väggen så gipset går sönder likaså.
Säkert är SD inte riktigt som en pappa ska vara.