2020-03-20, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det finns en sak som jag reagerat på ett antal gånger angående denna härva -och det är VARFÖR LW tycker / anser att hon har en så stor rätt till SD ????
Eftersom han är gift borde hon ju FÖRSTÅTT att hon inte kunde KRÄVA detta !!?

Så min fundering ÄR ...kan hon ha blivit ”lovad ” allt fet som hon suktade efter ...eller ?

(Spekulation)

I så fall är det väldigt sorgligt att det som lovades inte var sant ...

Samma tänker jag. SD var visserligen skild från henne men deras umgänge hade inte minskat
och SD visar alla tecken på att ha ångrat sin del av skilsmässan från HD.
Han hade talat om det för LW på olika sätt och bara litet förstrött svarat henne i stil med att
det hade kunnat bli som LW ville men att hon själv motarbetat det med gnäll och hot mm.
Säger dock att han "inte backat" men verkar helt vilja slippa allt utom tillgång till sex på eget villkor.
Ändå uppträdde LW som att ödet bestämt dem för varandra. Att det var odiskutabelt, bortom rimligt tvivel och att han hade i stort bara att rätta sig efter det, att det skulle vara bara de två!
Egocentriskt är det minsta man kan säga.
Citera
2020-03-20, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja precis , som i en gammal sciencefictionfilm jag lyckades se en gång när det enbart var hjärnor som låg i varsin kupol med vätska och samtalade om vem de var kära i osv.
Precis lika galet ...men det klart i coronatider lär väl allt ske med skärm , när folktinget kan träffas ?

Då blir det bara tal om otrohet på bild ... ”inte i verkligheten ”...

Rätt Offtopic men endå ...

Ja i coronatidevarvets följder lär det uppstå många romanser bakom skärmar ...
Hur ska det sluta?
Och vet man att det är rätt identitet på personen man har ihop det med på skärmen?
Citera
2020-03-20, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kommen hit I min egen ordning, skulle jag avlyssna "Bilhändelsen" som Lena spelat in.
Fick då följande meddelande från Minfil:

Temporarily Unavailable
The file you are looking for is temporarily unavailable due to maintenance!

Don't worry! Check back later and it will be available again!

...och jag fick virus - en massa popup-pinup-brudar som jag nu inte blir av med :-(
Citera
2020-03-20, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Från NA:s bevakning idag:

"Domstolen går igenom lite praktiska detaljer om de kommande förhandlingsdagarna.

Det är bla problematiskt för flera vittnen att höras under rättegången, pga den rådande corona-krisen".

Kanske JG slipper se SD när han sitter och skrattar...

De kommer kanske att skratta ihop sig i rätten den dagen.
Citera
2020-03-20, 16:05
Medlem
Citat:
... Mycket troligt detta.
Hanna har ju också i förhör fått frågan hur hon reagerat på när SD tidigare pratat om att döda en eller fler inom den egna familjen. Hon svarade att hon inte reagerat så starkt eftersom hon i arbetet är van vid trötta anhöriga som har tankar om att den sjuka borde dö. Hanna hade ju en tid varit väldigt svag och deprimerad och hon verkade till och med kunna "förstå" att hon inte själv var värd livet. Tidigare när ett barn hade kolik var både SD och HD inne på att ta livet av barnet, har visats hur de googlat kring hur man kan förfara.(Tyvärr inte källa precis framför mig).
För HD tycks begreppet död vara avdramatiserat på ett märkligt sätt.
Då är frågan, kommer detta verkligen bara från HD själv och pga vad hennes arbete innebär?
Jag tror SD har hakat på där och de har triggat varandra.

Har jobbat 30 år inom vården och har aldrig någonsin hört en anhörig säga sånt rakt ut. Möjligen pratar man sinsemellan hemma om sina tankar, men knappast ens det. Kanske med en terapeut?
Citera
2020-03-20, 16:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
...och jag fick virus - en massa popup-pinup-brudar som jag nu inte blir av med :-(
Popups är vad jag får av ert omhuldade docdroid men dom är ju bara att klicka bort.

Förstår inte varför ni inte använder er av användaren nonada och han eminenta Jottacloud, alla filer finns ju där: https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list
Citera
2020-03-20, 16:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
SD försökte övertala en kvinna vid namn T*herése, att de skulle ha kontakt
genom Telegraf, men hon verkade inte vara intresserad av det. Kan det
möjligtvis vara samma kvinna som vittnar idag?

SD uttalade i det sammanhanget att Telegraf är något som "kriminella och
ljusskygga personer" använder sig av för att kommunicera.

Ja, det är samma kvinna.

Aktiblaga 150 sid 71

"Therese vill berätta att Stefan Davidsson kommunicerar till Hanna och flera andra via appen
Telegram.
Stefan har varit lite kontaktsökande mot Therese den senaste tiden, de har skrivit på
Messenger men nu har han frågat henne om hon har Telegram vilket hon inte har.
Stefan sa att han ville berätta något för henne och att han tyckte att hon skulle ladda ner den
appen.
Therese frågade honom vad det var för typ av app, han svarade att där kunde man skriva
krypterat till varandra och ingen kunde sedan läsa det.
Stefan sa att det var en app som de som var kriminella och ljusskygga använder.
Therese reagerade på det som Stefan sa, hon tyckte att det lät obehagligt och hon tänkte inte
skaffa någon sådan krypterad app bara för att kunna berätta saker i det dolda. Hon är av
uppfattningen att om man vill skriva något till någon så måste man kunna göra detta på
vanligt vis.
Hon tror att Stefan gör detta nu efter att polisen har tittat i hans telefon.
Stefan sa till Therese att han planerade att göra något som var lite lagom olagligt, han hade
planerat det i flera år men hade bestämt sig nu när hans familj blivit utsatt.
Det var detta han ville skriva om till henne på Telegram.
Stefan sa även till henne att han inte skulle göra det förrän ärendet mot honom var avskrivet.
Therese menar att Stefan är helt övertygad om att polisen inte har något på honom.
Therese får en känsla av att det som Stefan har planerat är något som innebär en revansch för
att hans familj hängts ut på bl a Flashback. Hon vet dock inte detta men det är hennes känsla.
"

Så om SD kommer ut har han trevliga planer för andra, verkar det som.

Det är hemskt allt detta.
Främst tänker jag på alla som är nära SD.

Det är flera som upplevt H*anna som kontrollerad. T ex L*ena men även andra såsom Therese här.
Citera
2020-03-20, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Det fetade; SD har ju själv sagt i förhör att han har en tendens att skratta opassande och vid fel tillfälle, och att det är ett problem som både han och hans omgivning är medveten om..

Medveten om hur andra uppfattar det är han nog, men det är hans sätt att skratta bort allt viktigt för att visa att han tycker andra är idioter och han själv är så smart. Det är vad jag tror.
Citera
2020-03-20, 16:11
Medlem
Citat:
En av mina yngre söner fick det av ngt program och då tömde en äldre son typ googlebiblioteket och så försvann de. Jag ska höra precis vad han gjorde.

Edit: han säger att du ska söka på supportsidor för den plattform du har ( Android t.ex) så här de bra vägledningar i hur du tar bort skadlig programvara.
Senast redigerad av Elsa2020 2020-03-20 kl. 16:31.
Citera
2020-03-20, 16:12
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
... Mycket troligt detta.
Hanna har ju också i förhör fått frågan hur hon reagerat på när SD tidigare pratat om att döda en eller fler inom den egna familjen. Hon svarade att hon inte reagerat så starkt eftersom hon i arbetet är van vid trötta anhöriga som har tankar om att den sjuka borde dö. Hanna hade ju en tid varit väldigt svag och deprimerad och hon verkade till och med kunna "förstå" att hon inte själv var värd livet. Tidigare när ett barn hade kolik var både SD och HD inne på att ta livet av barnet, har visats hur de googlat kring hur man kan förfara.(Tyvärr inte källa precis framför mig).
För HD tycks begreppet död vara avdramatiserat på ett märkligt sätt.
Då är frågan, kommer detta verkligen bara från HD själv och pga vad hennes arbete innebär?
Jag tror SD har hakat på där och de har triggat varandra.
Den enda "källan" är LW som nämnde detta för en polis...Det kanske är sant, men kan oxå vara lögn. Eftersom dottern föddes 2006 så tvivlar jag på att man kan få fram vad han googlade på då..
Citera
2020-03-20, 16:13
Medlem
Citat:
Har jobbat 30 år inom vården och har aldrig någonsin hört en anhörig säga sånt rakt ut. Möjligen pratar man sinsemellan hemma om sina tankar, men knappast ens det. Kanske med en terapeut?

Har vänner o bekanta inom vården som aldrig yttrat att de är så trötta på döden att de tappat respekten och slutat göra åtskillnad mellan liv och död ...

Vad som är anmärkningsvärt med HD är också att hon inte tycks sätta sin långvariga depression i samband med SD ...Saknar hon analytisk förmåga helt?
Citera
2020-03-20, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Popups är vad jag får av ert omhuldade docdroid men dom är ju bara att klicka bort.

Förstår inte varför ni inte använder er av användaren nonada och han eminenta Jottacloud, alla filer finns ju där: https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list

Jo, numera gör jag ju det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in