2020-03-20, 13:57
Medlem
petnomis avatar
Kan vara positiva nyheter?
Det är första gången jag läst om arbetet för ett vaccin mot Corona.

Mar 20, 2020
Ryska forskare förväntar sig Coronavirus-vaccin i slutet av 2020 I Ryssland, för att förebygga och kontrollera COVID-19-sjukdomens epidemi vid statliga forskningscentret i Världsbankens "vektor" av Rospotrebnadzor, utvecklades vaccinprototyper baserade på 6 olika tekniska plattformar i kortast möjliga tid, rapporterade Rospotrebnadzor den 20 mars 2020. Komposition, dos, administreringssätt för det framtida vaccinet kommer att bestämmas och forskare förväntar sig att införandet av vaccinet kommer att vara möjligt under fjärde kvartalet 2020.
KÄLLA.coronavirus today.(Se länk)
https://www.coronavirustoday.com/coronavirus-breaking-news
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad är det nya om respiratorvård? Stämmer det att inga som krävt respiratorvård återhämtar sig utan alla de patienterna död?
Det är uppgifter från Italien. Bör nog mest ses som indikation på att coronaviruset ger en annan, märklig, variant av lunginflammation som vi inte sett förut.
Jag har dock inte sett något annat land rapportera något liknande.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Absolut, men nu är det ju inte bara regeringen som är idioter utan även idioterna som tillsatte dem.
Blind leder blind, vi som förstår det går vår egen väg.

Bagatelliserings kampanjen som förberedde för flockimmunitets strategin gav motsatt effekt. Men utan bagatelliseringskampanj så är det svårt att få alla nyttiga idioter med på det spåret.
Citera
2020-03-20, 13:58
Medlem
Covids avatar
Då så mina vänner… Tegnell-dags i rutan.
Citera
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashken
Nej, det är jag inte? Vad grundar du det på?

erfarenhet bla.

googla på det om du inte tror mig.

Ontopic så va min poäng att när respiratorerna alla e upptagna så är det möjligt att behandla patienter som kräver sjukhusvård men inte nödvändigtvis respiratorer.

Genomatt tillhandage syrgas och smärtstillande och lugnande tex vilket i praktiken blir en nedsövning(INTE pga syrgaseb som mongot ovanför trodde jag menade).
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Läste artikeln, dom har ingen bra förklaring hur han bara dog sådär, dom tror inte corona orsaka det för dom inte kan tänka utanför boxen, jag tror viruset har muterat.
Inget konstigt att folk dör som de skulle gjort oavsett, sen kan det kvitta om testet säger sig eller så. Är det orelaterat så är det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Läste artikeln, dom har ingen bra förklaring hur han bara dog sådär, dom tror inte corona orsaka det för dom inte kan tänka utanför boxen, jag tror viruset har muterat.

Det TROR du ja. Om det räcker, så vill jag inte tänka på framtiden
Om allt som folk trott i denna tråden är sant, så är det över nu
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Nä ett och annat freak-case finns ju alltid såklart. Finns ju någon enstaka 20-åring som dör av vanlig influensa också då och då.

Men börjar bli fler och fler rapporter om detta varje dag, influensa kommer inte i närheten.. Fortsätter detta och mer videos och info kommer om unga som bara dör av corona på fläcken, ja då har media ljugit för oss..
Eller så har viruset muterat snabbare än vi trodde.... Dessa tre kommande dagar blir jävligt viktiga. Kina och Iran går att mörka, men inte Europa.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Man är tydligen inte 100 på om det var Covid-19 som orsakade hans plötsliga död:

Att en 36 åring bara faller av pinnen och dör måste ju vara rätt ovanligt.

Sen att han var smittad med viruset gör bara det hela ännu mer misstänkt.

Ett riktigt Runk-virus är vad det är.
Citera
2020-03-20, 13:59
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Tja, när arbetslösheten breder ut sig kommer det finnas gott om ungdomar som kan hålla dessa värdefulla 80-åringar i handen. På volontärbasis såklart då skatteintäkterna minskar och kommunerna inte har råd att anställa någon. Skrämmande människosyn att offra de ungas framtid för människor som snart ändå skulle ha dött.
Visualisera detta fenomen.
En ung kille har hundratusen i handen. En gubbe i åttioårs åldern står bredvid.
Rycker man pengarna ur handen på grabben och han kanske tar livet av sig. Eller skjuter man gubben.
Verkar vara valen som folk diskuterar just nu.
Citera
2020-03-20, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Här ser vi den gamla hederliga svenskens förnekelse-betéende.
Är vi inte trygga intalar vi oss att vi är trygga. Staten litar vi på så klart!
"See no evil, hear no evil".

Det innebär att vi kan få en mycket större spridning bland yngre i Sverige än vad man har i Italien.

Vi kommer inte få lika många dödsfall till att börja med, men om 70-åringarna isolerar sig, så de inte blir smittade, så kommer främst unga bli smittade.

Vi kommer då få se en statistik där vi har en mycket yngre medelålder bland de döda.

Jag inser att man inte kan skydda sig helt, men att gå på krogen i dessa tider, det gör jag inte. Tvättar också händerna när jag kommer hem, och undviker kollektivtrafik. Mycket mer kan man inte göra tycker jag.
Citera
2020-03-20, 14:00
Medlem
Ratis avatar
Idag är inte Tegnell med på pressträffen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in