Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Bror Duktig.
Jag har full koll på vem som har bevisbördan så du kan sluta sväva iväg bort i rågen.
Jag diskuterar förklaringsbörda och att ändra åsikt allt eftersom info blir tillgänglig.
Måste säga att den här BROR DUKTIG verkar ju helt efterbliven emellanåt!
Vissa saker har HEN inte koll på överhuvudtaget utan det är mest paragrafer och lagtext utan att begripa den faktiska betydelsen.
Jag har suttit med vid åtskilliga förhör/ utredningar och i rättssalar innan jag tog klivet in i den privata sektorn.
Håller med dig i din diskussion.
Personer som under hela utredningstiden säger ingen kommentar för att sedan ändra sig efter att ha läst hela förundersökningen har tappat sin trovärdighet fullständigt.
Hade Billy varit någorlunda smart så hade han försökt anpassa sin historia innan han läste utredningen men det kunde han inte då han inte visste exakt hur dna bilden såg ut.
Det här beteendet genomskådas av domstolen i de flesta fall och hans story är inte värd mycket så här i efterhand.
Sen kan man ju diskutera bevisbörda hit och dit men det behövs inte i detta fallet.
Domstolen kommer beakta hans historia med ytterst liten trovärdighet till skillnad mot om han lagt den i ett tidigare skede.
Trovärdigheten spelar en mycket stor roll bland lagar och paragrafer.