2020-03-20, 12:45
Bannlyst
Uppdaterad Förhörs-lista.

Förhören drar igång igen kl 13.15.

2020-03-20

9.00 Joakim Sjöberg
9.30 Kenneth Nilsson
10.00 Therése Boman
11.30 Mattias Lundell
11.45 Stefan Ramström

13.15 Tina Edenvik
13.45 Fredrik Hendeberg
14.30 Per Moritzen
15.30 Rikard Paulsson

https://docdro.id/G0iAAyJ
Citera
2020-03-20, 12:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja, Jösses Reimer.
Tänk vad bekymmer det vart nu när Hiding/Johansson tog in Hanna för mord och sen släppte henne.
Fan också.
För hur man än väder o vrider så kommer man tillbaka till Åkl motivbild som är "Våld i nära relation" precis som du säger och självklart har du helt rätt i det.
Men, Jäklar vad jag letar efter en öppning, men det är fan helt vattentätt.

Fattar inte varför inte Hiding/Johansson plockade in henne för skyddande istället, när det begav sig.
Allt hade då haft en naturlig plats i utredningen, och Hiding hade kunnat plocka dom båda nu samtidigt .

Stefan mördar Lena pga svartsjuka och för att han inte fixar att bli lämnad.
Hanna hjälper Stefan att sopa igen spåren, så dom kan leva vidare som Kung o Drottning i Geo-världen.

Det vore helt logiskt - Men nu har vi en stor skopa "Rimligt Tvivel" inkastad i leken.

Fan också, jag blir galen på att Hanna springer lös........

Ja du, min käre Krmkr, nog fan ställde Hiding & Johansson till det för sig i och med att de blandade in MGK i sin redan trassliga ekvation.

Jag tror att de hade en tillfällig drabbning av klarsyn och logik om jag ska vara ärlig, de tittade på det material de hade och insåg vad det rörde sig om, ett BO som inte kunde lämna paret i fred helt enkelt, därför måste BO dö.

Sedan började det gå sämre när de gick tillbaka till ROKS-tänket och landade i sin tes om "våld i nära relation", då måste MGK ur ekvationen och djävlar vad hon åkte ur, blev helt osårbar på kuppen.

Fan så dumt nu när vi har FUP att tillgå, de skulle ha hållit fast vid den tillfälliga klarsynthet som drabbade dem, då hade vi haft MGK i rättssalen nu.
Citera
2020-03-20, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
FUP sid 2858 av 12366

Cachnamn: "Katt åt racerbil"
N5917.412 E0l5 11.459
Cachen skapades: 13:e maj -18.
Cachen är inte publicerad.
"Tora Norik", Jonas Dahlin, skriver 2018-05-13 att cachen är reserverad. Helena säger att
Jonas och Lena sannolikt hade en privat chatt gällande den cachen. Jonas har berättat att det
var den sista cachen som Lena arbetade aktivt i, vilket Helena förde vidare till polisen.

Cachen är kopplad till ett träd som blixten slog ner i vid ett oväder i närtid.

Du verkar kunnig gällande cacher! Visst var det så att Lena höll på att
iordningställa 3 olika cacher den 13/5 som inte blev klara och hann
publiceras? Eller har jag uppfattat det fel eller minns fel?

Den du benämner "Katt åt racerbil", var det då den enda cache som Lena
hann namnge?

Natten mellan den 11/5 och 12/5 - som man tror att SD ev planerat att
mordet skulle ske - var Lena då i närheten av det träd som blixten hade
slagit ned i, när hon irrade runt och ropade Hallå och letade SD?
Och i så fall, vet du ungefär var det trädet finns?

(Ursäkta om jag snurrat till det gällande cacher och annat, börjar bli svårt
att hålla isär allt jag läser.)
Citera
2020-03-20, 13:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
”När vittnet var och hälsade på 45-åringen och ex-frun, efter att de kommit hem från USA, fick hon veta att paret berättat för barnen att det fanns risk för att polisen skulle vilja hämta 45-åringen till förhör. Enligt vittnet ska de ha sagt till barnen att 45-åringen var den sista person som såg Lena Wesström i liv.
– Jag tycker inte det gick ihop. Jag vet att de båda sagt att sista gången 45.åringen träffade Lena var på lördagen. Jag tyckte det var väldigt konstigt om hon inte träffat någon sedan dess med det stora kontaktnät hon hade, säger hon.”

” Efter samtalet som vittnet hade med ex-frun gick hon hemåt. En kort stund efter att hon lämnat ex-frun fick hon ett meddelande från 45-åringen.
– Han skrev nåt i stil med att "Toppen att ni kunde ses, hon blev jätteglad". Att han kunde veta att jag gått 45 sekunder efter att jag varit hos henne var lite märkligt. Jag tittade mig om över axeln om man säger så, säger vittnet.”

https://www.na.se/artikel/just-nu-vittne-ville-skaka-hand-med-45-aringen-i-rattssalen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om -hjarstamordet

Ja, det är lite typiskt när man ljuger!
Det går inte ihop i ändarna!

Det här är ett bra och observant vittne. Jag minns förhören med henne.
T*herese något var det väl?
Verkar vara både observant och rättskaffens.
Citera
2020-03-20, 13:36
Medlem
”Vittnet bor några hus bredvid 45-åringen i Nya Hjärsta. De är bekanta med varandra. Vittnet kände även Lena.”

”Hur skulle du beskriva 45-åringen?
– Det vi känner honom från är att han är väldigt hjälpsam. Har man ett problem ringer man honom så löser han det, säger hon.”

”45-åringen går under smeknamnet Nattens vita riddare, enligt vittnet. Han var en person som ställde upp och hjälpte till om det behövdes.”

”Nästa vittne ska höras "angående vilka efterforskningar han gjorde för att söka efter Lena Wesström när hon var försvunnen till styrkande av att NN till skillnad från andra personer hållit sig helt passiv i sökandet efter Lena Wesström"

”Dagen efter mordet hade vittnet en kortare konversation med 45-åringen.
– Det var han som hörde av sig och skrev på messenger att Lena var borta, säger vittnet.”

https://www.na.se/artikel/just-nu-45-aringens-chef-jag-markte-han-verkade-nervos-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjar stamordet
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-03-20 kl. 13:42.
Citera
2020-03-20, 13:43
Medlem
”Två till vittnen är planerade att höras idag. Det är två poliser som träffade 45-åringen natten mellan 11 och 12 maj, då 45-åringen anmälde till polisen att han hamnat i bakhåll av flera män i Vivallaskogen.”

https://www.na.se/artikel/just-nu-45-aringens-chef-jag-markte-han-verkade-nervos-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjar stamordet
Citera
2020-03-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är lite typiskt när man ljuger!
Det går inte ihop i ändarna!

Det här är ett bra och observant vittne. Jag minns förhören med henne.
T*herese något var det väl?
Verkar vara både observant och rättskaffens.

SD försökte övertala en kvinna vid namn T*herése, att de skulle ha kontakt
genom Telegraf, men hon verkade inte vara intresserad av det. Kan det
möjligtvis vara samma kvinna som vittnar idag?

SD uttalade i det sammanhanget att Telegraf är något som "kriminella och
ljusskygga personer" använder sig av för att kommunicera.
Citera
2020-03-20, 13:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
”Två till vittnen är planerade att höras idag. Det är två poliser som träffade 45-åringen natten mellan 11 och 12 maj, då 45-åringen anmälde till polisen att han hamnat i bakhåll av flera män i Vivallaskogen.”

Det är ju inte svårt att tänka sig att den minnesbild av den här händelsen som poliserna sedan lämnade i förhören ett par månader senare kan ha varit lite färgad av att man vid det laget hade fått veta att det var en misstänkt mördare man hade träffat på i skogen.

Skrevs det inte någon händelserapport redan den aktuella natten, och finns den i så fall också i fupen? En sådan skulle ju kunna vara intressant att läsa och jämföra med.
Citera
2020-03-20, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är ju inte svårt att tänka sig att den minnesbild av den här händelsen som poliserna sedan lämnade i förhören ett par månader senare kan ha varit lite färgad av att man vid det laget hade fått veta att det var en misstänkt mördare man hade träffat på i skogen.

Skrevs det inte någon händelserapport redan den aktuella natten, och finns den i så fall också i fupen? En sådan skulle ju kunna vara intressant att läsa och jämföra med.
Det är lättare och 100% rimligare att tänka sig att den psykiskt sjuke mytomanen tillika mördaren Stefan Davidsson ljuger.
Citera
2020-03-20, 14:05
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Nej det gjorde det tyvärr inte - utan i efterhand när SD tagits in kände poliserna igen honom och fick i efterhand skriva om händelsen.
Citera
2020-03-20, 14:08
Bannlyst
Från NA.

Vad vet du om 45-åringen och ex-fruns kontakter med varandra?
– Jag vet att de har separerat men jag har inte upplevt att deras kontakt har avtagit, säger hon.

Vittnet får frågor om hur 45-åringen såg på relationen med exfrun. Han ska ha sagt att de skulle bli gamla tillsammans.
Citera
2020-03-20, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
SD försökte övertala en kvinna vid namn T*herése, att de skulle ha kontakt
genom Telegraf, men hon verkade inte vara intresserad av det. Kan det
möjligtvis vara samma kvinna som vittnar idag?

SD uttalade i det sammanhanget att Telegraf är något som "kriminella och
ljusskygga personer" använder sig av för att kommunicera.

Jag tror att kvinnan som vittnar idag var en nära väninna till Lena. Möjligtvis kan det vara väninnan som hon pratar med i en av ljudfilerna. Vill minnas från FUP att hon hette T*herese B*oman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in