2020-03-20, 10:25
Medlem
Draifoss avatar
Läste någonstans att SD:s arbetsgivare SR också skall vittna idag. SR:s vittnesmål är väl det som möjligen skulle kunna sätta lite käppar i hjulen för åklagaren, eftersom SR verkar ha en delvis annan bild än många av de andra vittnena. Här t.ex. ur ett förhör från 2019-01-16:
"SR betraktar SD som oskyldig tills motsatsen är bevisad."
aktbil.148, s.58
Citera
2020-03-20, 10:26
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
JS var väl det första vittnet som förhördes. Är det inte KN som förhörs nu,
JG skulle väl inte förhöras idag?
Vem är KN? Och varför vill han skaka hand med SD? Han har nyss sagt han tror han mördat LW!
Citera
2020-03-20, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Läste någonstans att SD:s arbetsgivare SR också skall vittna idag. SR:s vittnesmål är väl det som möjligen skulle kunna sätta lite käppar i hjulen för åklagaren, eftersom SR verkar ha en delvis annan bild än många av de andra vittnena. Här t.ex. ur ett förhör från 2019-01-16:
"SR betraktar SD som oskyldig tills motsatsen är bevisad."
aktbil.148, s.58
Ja nu jävlar sitter ÅH i skiten!! 😂
Citera
2020-03-20, 10:28
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Vem är KN? Och varför vill han skaka hand med SD? Han har nyss sagt han tror han mördat LW!

Märkligt beteende
Citera
2020-03-20, 10:29
Medlem
notknapparens avatar
NA:

Efter att ha förhört vittnet med lykta dörrar (borde var om blodet) har försvaret fått fråga frågor. NA väljer att inte rapportera detta med anledning av dess känsliga natur med hänsyn till de anhöriga.

Efter detta förhörs ett vittne som inte kände L*ena men SD genom geoacachingen. Han ska även vittna om ett samtal som han hade med SD nov- 2018 och om att SD berättat om blod i hans hus.
"Efter att ha pratat med 45-åringen i telefon en tid efter mordet vände sig vittnet till polisen.
– Jag pratade med honom om vad som hänt. Efter samtalet ringde jag till min fru och sade att han har gjort det. Det var så mycket saker som var fel i min ryggmärg kring det han berättade.Jag vet inte hur man ska beskriva det.
"

[...]

"Vittnet berättar att 45-åringen ska ha reagerar väldigt skarpt på en kommentar om att Lena hade relation med en annan man."
[...]

"– Det han berättade för mig var att han haft en relation med Lena. Det var sättet han berättade allt på som kändes fel, säger han."

"Vittnet berättar nu hur han ser på 45-åringen som person och att han ser honom som en intelligent person, ”över medelnivå”.

[...]

"– Något kan ha hänt som fått honom att gå över gränsen. Han hade mycket på sina axlar som skilsmässan och hot om att otrohetsaffären skulle avslöjas på nytt."

https://www.na.se/artikel/just-nu-sa-paverkar-coronasmittan-rattegangen-folj-direktrapporten-fran-forhandlingen-av-hjarstamord et
Vem kan denna man vara? Känns lite ovanligt att han bara kände SD.
Han kände i ryggmärgen att det var något som var fel.

Till skillnad från SDs många andra nära vänner som inte verkar ha haft denna magkänsla, så kontaktar denna person polisen.

Vad har fått SDs vän JG och HD att istället installera Telegram, radera och undanhålla. Deras ryggmärgskänsla verkar ha vrickat foten, eller t om brutit ryggen.
Senast redigerad av notknapparen 2020-03-20 kl. 10:32.
Citera
2020-03-20, 10:29
Medlem
Citat:

Det var det namn som var uppsatt som nr 2 för att vittna idag.
Om inte vittnesordningen har ändrats eller att någon har uteslutits
så är KN = K*enneth N*ilsson.
Citera
2020-03-20, 10:31
Bannlyst
Här är körordningen på Förhöret.......

https://docdro.id/JFDSEK7
Citera
2020-03-20, 10:34
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Efter att ha pratat med 45-åringen i telefon en tid efter mordet vände sig vittnet till polisen.
– Jag pratade med honom om vad som hänt. Efter samtalet ringde jag till min fru och sade att han har gjort de

30 minuter senare:

Citat:
för 10 minuter sedan
-Får jag skaka hand med NN, frågar vittnet när han går ut.
- Nej, säger domaren bestämt.

Alltså, vem skriver manus till detta?
Citera
2020-03-20, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
30 minuter senare:

Alltså, vem skriver manus till detta?
Han kanske är kristen?
Citera
2020-03-20, 10:36
Medlem
Citat:
Vem är vittnet som förhörs nu? Kan det vara JG??
Tror inte det är JG. I senaste dagboksbladet står vilka som vittnar idag. Har det inte här just nu.
Citera
2020-03-20, 10:38
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte det är JG. I senaste dagboksbladet står vilka som vittnar idag. Har det inte här just nu.
Ne, det var visst k*nneth n*lsson enligt Ozzietheowl. JG:s förhör blir det mest spännande, tycker jag!
Citera
2020-03-20, 10:40
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Var SD Reviewer? Han hade ett sådant konto säger de på rättegången

Nej, han är/var inte Reviewer.

Men han kanske har hackat någons konto, vad vet man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in