2020-03-20, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Notera datumet. 13 maj är dagen innan LW mördades.
Förmodar denna R*oger alt, Jimmy är den som Åkl i sin slutplädering kommer hävda väckte SDs svartsjuka vilket hon förmodligen påstår är motivet till mordet.

Svartsjukemotivet är viktigt givet MGK inte ska kunnas misstänkas så rimligt tvivel om MGM s skuld..

Det är svårt att hävda att HD hjälpt SD med att ta livet av LW för att han inte ville att LW skulle träffa Roger/Jimmy.

Är det tvärtom så som flera med mig i tråden hävdar att motivet är att LW var oförmögen att släppa taget om SD vilket stöds av LWs inbudan med hjärtformad kladdkaka dagen efter denna kommunikation dvs, morddagen den14:e.

Har envist hävdat att det är mer sannolikt att bråket som ändade hennes liv handlade om Lenas upprördhet över SD/HDs USA resa och inte om att SD var upprörd över LWs Norgeresa. Då går det lättare för försvaret att peta HD in i ekvationen igen.

Aktbilaga Facebook Messenger del B sid 13-15.
Obs: Kommunikationen ska läsas nerifrån och upp.
------------------------
Lena Wesström
Och han har en vän som jag gillar supermycket, Roger. Det är tack vare honom vi ska till Norge.
Skulle tro jag kommer fortsätta vara vän med honom oavsett Jimmy
13 maj 2018 07:54

Lena Wesslröm
Kan orkar och vill
13 maj 2018 07:53

Lena Wesström
Men vi har jätteroligt, funkar asbra när vi är tillsammans. Jämnstarka som cachare, åtnjuter rätt stor
respekt i kretsen
13 maj 2018 07:52

Lena Wesström
Risken jag kan se är såklart att jag börjar fästa mig så mycket vid honom att det gör ont när det
avtar eller inte utvecklas. Han kan ju I princip ha nån annan, finns inga löften. Och jag har ju varit
med annan ...
13 maj 2018 07:51

Lena Wesström
Jag längtar efter honom, vill vara med honom, trivs med honom. Men vi leker bara, gör lattjolajban,
ingen vardag, ytterst lite dela livet och tankarna. Vi gör rätt olika prioriteringar. Tror det skulle vara
svårt. Men eftersom vi inte blandar in det och uttalat inte gör några ansträngningar att få ihop det så
gör det Inte så mycket
13 maj 2018 07:49

Henrik *****
Ok. Njut så länge det varar
13 maj 2018 07:48

Lena Wesström
Och tror faktiskt vi har det gemensamt att vi kommit dit att vi har det tillräckligt okej själva för att Inte
vilja riskera ordningen med nåt tjorvande
13 maj 2018 07:45

Lena Wesström
Tror han är rätt hårt bränd
13 maj 2018 07:44

Lena Wesström
Han gillar mig. Mycket. Men vill inte vara ihop i bemärkelsen vara ett etablerat par
13 maj 2018 07:44

Lena Wesström
Men på papperet finns uppenbara brister i systemet
13 maj 2018 07:43

Henrik *****
Vill han ha dig?
13 maj 2018 07:42

Lena Wesström
Vill vara med honom

Lena Wesström
Vet inte riktigt varför

Lena Wesström
Dras starkt till honom

Lena Wesström
Nja

Henrik *****
Men hårdrockaren duger?

Lena Wesström
Heller
13 maj 2018 07:41

Lena Wesström
Han är världens finaste. Också. Som Mattan. Och Jonas, Osv. Men duger visst inte

Lena Wesström
Jörgen från Umeå

Lena Wesström
Jag har nån mera som uppvaktar
13 maj 2018 07:40

Henrik *****
Förstår

Lena Wesström
Jag har inte gjort nåt åt den. Tappat drivet

Henrik *****
Och polisutredningen?

---------------------------
Något jag undrar över är vad för polisutredning som kan varit aktuell 2018-05?

#TeamSanningen
Håller med dig om att det här med "polisutredningen" verkar skumt, det är så nära i tid för mordet då sms-en äger rum mellan LW/Henrik (13/5-18).
Tydligen något LW pratat med Henrik om iaf... kanske även tagit upp med SD?

Kan det vara något LW kommit på vad gäller pengar som blivit utbetalade gällande geo-eventet som inte blivit sanningsenligt redovisade?

Tyvärr så har vi inte fått reda på hur mycket pengar som blivit utbetalade till detta event.

Något SD är orolig för att LW ska gå vidare med under tiden han är i USA och måste stoppa det innan resan?
Citera
2020-03-20, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ur förhör med SD, han verkar sannerligen inse situationens allvar, att han förhörs med anledning av att LW är mördad.
Not.

147, 403
"...MT: Släp, ja släpa över, vi har våra trädgårds saker kanske två och en halv, tre meter ifrån varandra, så ja, ehh det låg närmast till hands istället för att dom ska gå in och rota i mitt växthus förbi, tusen miljoner kaninhinder, det är lite bökigt..."

147, 468
"...BF: När använde du dom här shortsen senast?
MT: Dom är nog bara använda en gång, på tusen år tror jag faktiskt.
F: En gång på tusen år?..."

147, 501
"...F: Va sa du om handen da, hur gjorde du illa den ...
MT: Ja den ba ... ehhjag körde omkull, ja körde jättejätte fort, snabbare än nån nånsin har gjort i en kurva ehh i Kilsbergen..."

Här berättar SD om hur han och LW kommit överens om att träffas på fredagen 11/5 -18:

147, 502
"...F: Men va gjorde du ute då da i samband med att du ringde polisen?
MT: Ehh ja då skulle Lena å jag träffas
F: Vart?
MT: Ja ehh de finns en bro mellan Vivallaskogen å Baronbackarna heter den, å nära där så går de in en liten grusväg i skogen, ett ställe där hon har en geocach placerad. Där skulle vi träffas.
F: Vilken geocach?
MT: (suckar) ja-a den hon släppte und ... i december, ja vet inte, den heter förmodligen advents 2017 nånting, jag vet inte va den heter faktiskt. Ja hade sett att dom hade tagit ut en del skog där, så den blev lite för synlig, den är en ganska stor historia ehh så jag tyckte den såg ut som att den behövde flyttas på för att inte bli misshandlad av snorungar.
F: Varför skulle ni träffas där?
MT: För å gå å titta till den där cachen som jag hade sett som att, ja här fanns de en risk
F: Hur hade ni kommunicerat innan?
MT: Jag förutsätter telegram, de är de enda vi använder, kan ha vare telefon också, men de, de är ju rätt så ovanligt
F: Telefon, ringer ni vanliga samtal?
MT: Ja i såna fall så är de vanliga samtal, men de är, som sagt, de är ovanligt.
F: Å vad hade ni bestämt?
MT: Att vi skulle ses där man gick in i skogen, där den där grusvägen börjar..."

Pja, och sen följer ju hela historien med Mållgan, Mållgan och Mållgan...
Haha den där jävla historian.. Så roligt ändå att det är hans egna inbillade intelligens som får honom på fall!
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Av de anledningar jag räknade upp. Eller finns det någon annan möjlighet att få någon klarhet kring de här frågorna?
Tips är att du läser stämningsansökan och letar upp de olika punkterna i FUP.

Det är fascinerande att det verkligen inte går in i ditt huvud!
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Åklagarens motivbild kommer att klargöras i hennes slutplädering och tingsrättens resonemang får vi ta del av när tingsrätten förkunnar domen, Finns ingen som helst anledning för Hiding att avslöja sin slutplädering innan rättegångens sista dag.
Men HUR ska Draifos annars förstå?! Förmodligen ingår detta hemlighetsmakeri i hennes feministiska konspiration. Det är av högsta intresse att alla utom Draifos förstår!
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Han sätter dit sig själv, ser du fortfarande kallar två poliser för lögnare. Fan vad härligt leva som dig. Ignorera allt som går emot ens teorier. Inte förstöra en teori med fakta.
Otroligt..
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-03-20 kl. 06:20.
Citera
2020-03-20, 07:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, du har ju hennes stämningsansökan till att börja med och vad hon försöker visa med den och sedan har du ju det material som vi kallar FUP, det är ju vad advokaterna har att jobba med så det skulle ju förvåna dem en hel del om det visar sig att i åklagarens slutplädering så framkommer ett helt annat motiv än vad hon påvisat i stämningsansökan och FUP.

Skulle jag vara försvarare så skulle i alla fall jag protestera högt och ljudligt, blir liksom svårt att försvara någon om man inte vet vad man ska försvara den emot.

Så jag anser att vi redan vet åklagarnas motivbild och den är "våld i nära relation".

Ja, Jösses Reimer.
Tänk vad bekymmer det vart nu när Hiding/Johansson tog in Hanna för mord och sen släppte henne.
Fan också.
För hur man än väder o vrider så kommer man tillbaka till Åkl motivbild som är "Våld i nära relation" precis som du säger och självklart har du helt rätt i det.
Men, Jäklar vad jag letar efter en öppning, men det är fan helt vattentätt.

Fattar inte varför inte Hiding/Johansson plockade in henne för skyddande istället, när det begav sig.
Allt hade då haft en naturlig plats i utredningen, och Hiding hade kunnat plocka dom båda nu samtidigt .

Stefan mördar Lena pga svartsjuka och för att han inte fixar att bli lämnad.
Hanna hjälper Stefan att sopa igen spåren, så dom kan leva vidare som Kung o Drottning i Geo-världen.

Det vore helt logiskt - Men nu har vi en stor skopa "Rimligt Tvivel" inkastad i leken.

Fan också, jag blir galen på att Hanna springer lös........
Citera
2020-03-20, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja, Jösses Reimer.
Tänk vad bekymmer det vart nu när Hiding/Johansson tog in Hanna för mord och sen släppte henne.
Fan också.
För hur man än väder o vrider så kommer man tillbaka till Åkl motivbild som är "Våld i nära relation" precis som du säger och självklart har du helt rätt i det.
Men, Jäklar vad jag letar efter en öppning, men det är fan helt vattentätt.

Fattar inte varför inte Hiding/Johansson plockade in henne för skyddande istället, när det begav sig.
Allt hade då haft en naturlig plats i utredningen, och Hiding hade kunnat plocka dom båda nu samtidigt .

Stefan mördar Lena pga svartsjuka och för att han inte fixar att bli lämnad.
Hanna hjälper Stefan att sopa igen spåren, så dom kan leva vidare som Kung o Drottning i Geo-världen.

Det vore helt logiskt - Men nu har vi en stor skopa "Rimligt Tvivel" inkastad i leken.

Fan också, jag blir galen på att Hanna springer lös........
Håller helt med Dig vad gäller HD.

Tidig morgon tänkte jag försöka att hitta HD:s historik vad gäller sent den 14:e.
Har någon sett hur det ser ut där... hade hon kontakt med någon under den kritiska tiden?

Jag söker via Panzars inlägg på sidan 6520. Det har gått fint tidigare men nu blev det virusvarning när jag skulle öppna via Minfil... molnet Ni andra verkar gå in på har jag inte begripit mig på.
Citera
2020-03-20, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tror inte att någon har ljugit här. För övrigt är det väl bara en polis kvar nu vid åklagarens sida, och det är Mikael Nyqvist. Men på vilket sätt menar du att han i så fall ljuger:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/sa-kommenteras-mordutredningen-av-polis-och-aklagare

Vänta nu, de är väl två som finns i dokument form. Sedan behöver inte båda förhöras genom att man lägger cittnesnplen till handlingen. Så lilla draifos, hur gärna du vill är han inte det minste ren det första tillfället. Din önskan om det är inte tillräckligt. SD är skyldig och jag förstår inte din maniska letan efter noll.
Citera
2020-03-20, 08:01
Medlem
Gällande HD så är det ju svårt att förbise att vi inte har all dokumentation framför oss. En del är sekretessat, för oss och inte för SD och hans advokater (bäst säga det innan rättshaveristerna börjar yla).

Sedan är det alltid lika kul se Reimer in action, det slutar oftast i feminazism och kritik emot detta, nu i form av åklagare och ev motiv. Den juridiska världen har gått miste om en stor visionär. Harkel, ibland kan ju även blinda reimers, hönor, finna korn. Dock om utgångspunkten är att hårdare granska feminazism k a n man hamna på irrvägar.
Citera
2020-03-20, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Gällande HD så är det ju svårt att förbise att vi inte har all dokumentation framför oss. En del är sekretessat, för oss och inte för SD och hans advokater (bäst säga det innan rättshaveristerna börjar yla).

Sedan är det alltid lika kul se Reimer in action, det slutar oftast i feminazism och kritik emot detta, nu i form av åklagare och ev motiv. Den juridiska världen har gått miste om en stor visionär. Harkel, ibland kan ju även blinda reimers, hönor, finna korn. Dock om utgångspunkten är att hårdare granska feminazism k a n man hamna på irrvägar.
Framförallt är ju rättegången inte ens över ännu. Det är underhållande att se hur de tror sig kunna förutspå framtiden och projicerar sin egen dumhet på framförallt ÅH, som bevisligen besitter större intellekt än de tillsammans. Pratar om att hon inte kan sin egen FUP men tycks själva inte ens läst stämningsansökan 😁

Länk till NA’s direktrapportering
https://www.na.se/artikel/ny-vittnen-ska-horas-i-dag-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamordet
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-03-20 kl. 08:44.
Citera
2020-03-20, 08:29
Medlem
Idag fortsätter rättegången... spännande varje dag och speciellt nu när vittnen ska börja förhöras (kommer dock inte ihåg vilka vittnen som är kallade).
Citera
2020-03-20, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med dig om att det här med "polisutredningen" verkar skumt, det är så nära i tid för mordet då sms-en äger rum mellan LW/Henrik (13/5-18).
Tydligen något LW pratat med Henrik om iaf... kanske även tagit upp med SD?

Kan det vara något LW kommit på vad gäller pengar som blivit utbetalade gällande geo-eventet som inte blivit sanningsenligt redovisade?

Tyvärr så har vi inte fått reda på hur mycket pengar som blivit utbetalade till detta event.

Något SD är orolig för att LW ska gå vidare med under tiden han är i USA och måste stoppa det innan resan?

Har själv funderat på om mordet devis kan ha med försnillning av geo-pengar att göra och skrev rätt nyligen om det. Ett sånt avslöjande skulle i så fall få SD att halka ner från sin självutnämnda topposition i geo-kretsar och det fick naturligtvis inte ske. Det skulle se väldigt illa ut i polarna ögon.

Verkar som SD och HD haft råd att resa rätt mycket, men de kan ju iofs ha haft egna pengar till det. Antar att åklagaren känner till detta. Konstigt vore det annars...jag menar med en FUP på 14tusen sidor.
Citera
2020-03-20, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har själv funderat på om mordet devis kan ha med försnillning av geo-pengar att göra och skrev rätt nyligen om det. Ett sånt avslöjande skulle i så fall få SD att halka ner från sin självutnämnda topposition i geo-kretsar och det fick naturligtvis inte ske. Det skulle se väldigt illa ut i polarna ögon.

Verkar som SD och HD haft råd att resa rätt mycket, men de kan ju iofs ha haft egna pengar till det. Antar att åklagaren känner till detta. Konstigt vore det annars...jag menar med en FUP på 14tusen sidor.
Jag har för mig att det är vår "grävare" Honan6 som kom med denna tanke långt tillbaka i tråden.

Kanske är det vad som fick bägaren att rinna över för MGM... jag misstänker att otroheten och ev avslöjande om den till HD inte är hela sanningen (det har ju HD förlåtit tidigare och även på senare tid nu när de blivit nykära efter LW:s död).
Citera
2020-03-20, 09:09
Medlem
Verkar som om AB inte rapporterar idag. NA suger på detta.
Citera
2020-03-20, 09:15
Medlem
Oavsett vem som är skyldig eller inte.
Men om jag hade en man som delgav mig hur mycket blod som fanns överallt i huset sen han vänstra med sin älskarinna då skulle den mannen inte vara värd att försvara i vått och torrt. Han skulle få en kick i baken och vara historia för mig. Med all respekt om hur sårad jag skulle vara men försvara en sån. Nu kan det ju ligga annat bakom att man inte kan ta sig därifrån dock.
Nej H. Nog är du värd bättre. Stå upp för sanningen och gör dig till en fri kvinna. Å stå upp för sanningen å ta dina konsekvenser om du känner att du har minsta lilla inblandning.
Sanningen segrar alltid. 😊 Om igen. Vilken röra och stackars alla inblandade, ffa barnen. 😢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in