2020-03-20, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Det är inte viruslunginflammationen som dödar folk utan den till stötande bakterierna.

Nej, vid Covid-19 är det viruset självt som går ner i lungorna. Man dör alltså av viruset, det är därför läkarkåren inte har någon behandling att sätta in utöver respirator, ecmo och olika försök med antivirala, artritmedicin etc.

Bakteriell lunginflammation uppstår såklart också i vissa fall men alla svårt Covid 19-sjuka har viral lunginflammation.
Citera
2020-03-20, 07:36
Medlem
HGs avatar
Tydligen åker nu folk på stöldturné till sjukhuset för att få tag i handsprit...

https://www.dn.se/nyheter/sverige/sjukhus-varnar-for-stolder-av-handsprit-och-munskydd-det-ar-forfarligt/
Citera
2020-03-20, 07:36
Medlem
Citat:
Det är inte viruslunginflammationen som dödar folk utan den till stötande bakterierna.

Nej lungorna kollapsar utav viruset. Det hjälper alltså inte att du är vaccinerad mot någonting.
Citera
2020-03-20, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Nej, vid Covid-19 är det viruset självt som går ner i lungorna. Man dör alltså av viruset, det är därför läkarkåren inte har någon behandling att sätta in utöver respirator, ecmo och olika försök med antivirala, artritmedicin etc.

Bakteriell lunginflammation uppstår såklart också i vissa fall men alla svårt Covid 19-sjuka har viral lunginflammation.

Tack för att du förklarade så bra! 🙏🏻
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
De borde man göra men 80 000 låter extremt mycket. Flyget har varit inställt i en vecka de flesta måste redan ha fått hemtransport.

De som är ute nu måste i de flesta fall ha rest redan när smittan drabbat landet. Men de reste ändå utan att bry sig om risken. Kanske för snåla för att låta resan gå i putten. Då får dom fan finna sig i att bli inspärrade på någon gammalt sanatorium eller Coise hotels i 2 veckor. Stordalen blir nog glad om han kan hålla öppet lite till
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
... HAN VAR TJUGOETT ÅR! DU SA ATT BARA DE ÖVER 80 DÖR!!!! Karlslok!

Han hade leukemi!!!
Herregud, vad är det för idioter som försöker framstå som kunniga på fb?
Skrattretande.
Citera
2020-03-20, 07:38
Medlem
HGs avatar
Citat:

Detta stämmer på sätt och vis. COVID-19 gör så att lungorna inte kan ventilera och naturligtvis kan detta innebära även en bakteriell infektion
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jpegs
Nej lungorna kollapsar utav viruset. Det hjälper alltså inte att du är vaccinerad mot någonting.

Har ändå skydd av mina fantastiska gener.
Citera
Medlem
Saras man dog i corona: ”Hon höll honom i handen”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rAJw13/saras-man-dog-i-corona-hon-holl-honom-i-handen

Är det här Sveriges yngsta dödsfall, och är det någon som vet om personen hade underliggande sjukdomar?
Citera
2020-03-20, 07:39
Medlem
Citat:
De som är ute nu måste i de flesta fall ha rest redan när smittan drabbat landet. Men de reste ändå utan att bry sig om risken. Kanske för snåla för att låta resan gå i putten. Då får dom fan finna sig i att bli inspärrade på någon gammalt sanatorium eller Coise hotels i 2 veckor. Stordalen blir nog glad om han kan hålla öppet lite till

Spärra in alla som tar en promenad ute eller åker tunnelbana också.
Helst i 1,5 år - så länge som viruset kommer att cirkulera.
Låter som en genomtänkt idé.
Citera
2020-03-20, 07:39
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Försök att inte oroa dig för mycket. Du kan gå ut och handla så länge du inte har symptom.
Jag har bekanta med svårare sjukdomar och därmed att jag tar det allvarligare. Men jag visste inte innan han kom och sedan så accepterade jag läget. Känns som om han enbart kom för att få smitta mig om det är det.
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Du kan göra vad du vill. I Sverige är det ingen karantän och inget utegångsförbud.

Dessutom så kan man smitta även när man är helt symtomfri. Vissa smittade utvecklar inga symtom alls och märker alltså aldrig att de har blivit smittade.

Utöver detta så går det mycket vanlig influensa och förkylning nu, plus att vissa kan reagera på pollen, även om de inte är allergiska (mycket partiklar i luften kan irritera även icke-allergiker).

Det är alltså väldigt svårt att vara säker på någonting just nu, särskilt eftersom smittspridningen är utbredd och helt okontrollerad och eftersom de inte testar folk längre.
Ja givetvis är sannolikheten hög att det är en annan förkylning. Det jag kom på är att jag måste ha kattmat om jag skulle bli dålig.
Citera
2020-03-20, 07:41
Medlem
Citat:
Om de unga som varit i Italien satts i karantän direkt skulle inte alla andra behöva stänga in sig. Agda 95 har inte varit i Italien det är inte självförvållat. Nu ställer man in och stänger av hela samhället i stället för att spärra in spridarna.

Ett totalt inrese- och flygstopp från Kina och därefter Iran, och därefter karantän och testning för alla som kom tillbaka från Italien. Detta hade kanske kunnat hindra katastrofen.

Allt detta är ju dock hypotetiskt och då vi lever i den "humanitära stormakten" Sverige så hade det ändå varit kört och gått åt helvete förr eller senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in