2020-03-20, 00:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Jag är både jägare och tävlingsskytt men tänker då rakt inte skjuta några skolka de barn.
Jag tror du får räkna med 299 999 jägare.

Det räcker. Jag skulle inte heller skjuta några barn, vem fan vill det? Men man kan skälla på dem, "gå hem" fungerar rätt bra om du har en bössa i handen. Det är inte barnen jag oroar mig för. Sen är det ju bara att ringa polisen som plockar upp dem.
Citera
2020-03-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
ok, då förstår jag,läste det som att du hade kvar viruset efter 2 månader.

Nej jag har genom både tur och list klarat mig än. Men två
månaders sjukdomsförlopp är ingen ovanlighet för detta virus. Vi har fortfarande endast en enstaka "friskförklarad" vad jag förstår?
Citera
2020-03-20, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hanteringen av det här är ett jävla clusterfuck från början till slut! Det enda rätta hade varit att sätta in ÖB att hantera skiten, sen kunde han peka med hela handen och sparka dumjävlarna på eget bevåg. Det hade varit pondus och folket hade lyssnat!

Nej, nej, nej. Vår Prideparads-ÖB är knappast rätt man för att rädda nationen
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Hur kan du vara så säker på att personen inte har covid-19?
De är fult att försöka luras bara för att du vill tona mer ATs schabblande.
Krishantering på gång..?

Jag är inte säker, därför skrev jag mest troligt, kan såklart ha fel. Dock är inte diagnosen det centrala i mitt inlägg.

Att påstå att man sannolikt har Covid-19 och i nästa andetag argumentera enligt nedanstående, citat;

Citat:

De här desinformatörerna som Agnes Wold , Grieski med mera har alltså fel när de säger man bara blir sjuk genom längre möten.

Jag har själv tidigare blivit sjuk genom kollektivtrafik så det kan man bevisligen bli! Har ej varit sjuk på länge pga jag är mer försiktig nu (så fort någon luktar sjukdom, hostar, nyser, verkar sjuk, byter jag plats) så jag har inte varit sjuk på några år nu. Corona är alltså betydligt mer smittsamt. Egentligen vet vi ju redan det men de statliga desinformatörerna verkar ha sin egen logik eller så ljuger de avsiktligt.

som om Covid-19 är ett faktum, är både oärligt och oförskämt uselt.

Att påstå att Covid-19 är mer smittsamt än vad som har uppgivits genom att ge sig själv en diagnos på lösa boliner och därefter insinuera att AT har lurats är snudd på utvecklingsstört.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Tycker det är intressant att jämföra Tyskland och Frankrikes siffror då de verkar fått smittan typ samtidigt.

Tyskland: 15320 smitt, 44 död, 115 recov

Frankrike: 10995 smitt, 372 död, 1295 recov

Alltså nästan 10 ggr fler döda i Frankrike, men mer än 10 ggr fler friskförklarade.

Kan det va så att Frankrike friskförklarat för tidigt och därför så många fler döda?
Ja du, den skillnaden är onekligen intressant, den har varit väldigt stor ända från början.
Men tyder på att Frankrike ligger några dagar, någon vecka före i utvecklingen, plötsligt kanske det bara smäller till i Tyskland också.
Citera
2020-03-20, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Jag har skrivit det hon säger idag i flera veckor. Kolla min posthistorik.
Har allt sett dig i tråden.

Hessius dystopiska scenario kan sluta i depression med 20-40% arbetslöshet och hyperinflation om detta inte tar slut.

Vore ödets ironi om detta går till världshistorien som den värsta misären i modern tid, inte orsakad av själva viruset i sig men utav samhällsåtgärderna för att stoppa det.
Citera
2020-03-20, 00:58
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Denna är lite rolig.

Läste precis:

"Tegnell är betydligt skarpare än vad som tidigare varit känt"

Tänkte, vad fan nu? Så jävla skarp är han inte, tvärtom!

Men så såg jag raden ovanför sen:

"Kritiken mot Folkhälsomyndigheten och statsepidemiolog Anders
Tegnell är betydligt skarpare än vad som tidigare varit känt."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/experter-kritiserar-anders-tegnell-i-intern-mejltrad-blodigt-allvar
Citera
2020-03-20, 00:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Nej, nej, nej. Vår Prideparads-ÖB är knappast rätt man för att rädda nationen

Jag tror faktiskt att han kan ta sig samman istället för att jaga politiska poänger, vilket är idioti. Vi måste slänga den här jävla hbtq/pride/feminism/pk-skiten rätt ner i soptunnan, annars är vi körda. Vad fan har ni fått ut av det nu? När man är i lumpen är man statens egendom, antingen gillar man det eller så kryper man in i spjället - sluta mjäka. Ryssen skrattar för fan åt oss!

Med den hanteringen vi haft av den här skiten så ligger de dubbelvikta. Det är pinsamt!
Citera
2020-03-20, 00:59
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Nej jag har genom både tur och list klarat mig än. Men två
månaders sjukdomsförlopp är ingen ovanlighet för detta virus. Vi har fortfarande endast en enstaka "friskförklarad" vad jag förstår?
Detta med friskförklarade är ju lite lömskt då det kräver att man varit allvarligt sjuk till att börja med. Dessa personer tar det enormt lång tid för att hämta sig någorlunda, de måste hålla dig från allt vad sjukdom heter ett bra tag för att inte få bakslag sen är det nog ingen prio att snabbt få upp den statistiken heller.
Citera
2020-03-20, 00:59
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag är inte säker, därför skrev jag mest troligt, kan såklart ha fel. Dock är inte diagnosen det centrala i mitt inlägg.

Att påstå att man sannolikt har Covid-19 och i nästa andetag argumentera enligt nedanstående, citat;

som om Covid-19 är ett faktum, är både oärligt och oförskämt uselt.

Att påstå att Covid-19 är mer smittsamt än vad som har uppgivits genom att ge sig själv en diagnos på lösa boliner och därefter insinuera att AT har lurats är snudd på utvecklingsstört.
AT har inte talat klarspråk, det tycker jag kan vara snäppet än att luras. Luras man så kan man i varje fall kontrollera sanningshalten, och ställa personen till svars. En person som inte talar klarspråk kommer man inte åt, för hen kan gömma sig bakom otydligheterna.
Citera
2020-03-20, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Som vad?

De skördar organ från människor, kritiker försvinner, ägnar sig åt etnisk och religiös förföljelse m.m.

Ja, de till och med mörkar mörkar sjukdomar (Covid-19, så sent som för 3 månader sedan)

Så vad menar du med att de skulle vara rädda förlora om de ljög om antalet smittade?

Det är inget jag själv bedömer utan det är analyser av andra. Utrikeskorrespondenter, statsvetare mm.

Jo det jag menar är att man har börjat med massiv kampanj från regimens sida om att övervinna viruset. Skulle man då mörka att det i själva verket fortfarande fina flera smittade och sen så gå ut med att ingen har blivit smittat riskerar man att man vänder folket mot dig. Och reaktionerna kan få bli ännu starkare än när man mörkade till en början. Utöver det har man genomfört massiva åtgärder för att stoppa spridningen. Tror att man tar detta väldigt allvarligt.
Citera
2020-03-20, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Men snälla. En undersökning i Italien visade att 75% av sjuka inte hade några symptom alls. Hur många tror du har milda symptom? Bara läsa om de kända personer som testats positivt för Corona, vad de skriver de har för symptom. Typ Tom Hanks. Det är nästan alltid milda.

Sen är Corona MER smittsamt än en förkylning. Det kommer tillbaka 100 personer som blivit smittade på en skidanläggning liksom. En kille gick på festival i Tyskland och smittade ett femtiotal. Ska vi tro han delade glas med dem och tungkysstes? Hur kan hela fotbollsklubbar bli smittade?

Det behövs inte mer än att kunna lägga ihop ett och ett så förstår man att det är mycket smittsamt, mer än förkylning. Och om man har symptom som inkluderar svårighet andas, ont i bröst/lungor, trötthet i kroppen , blir lätt andfådd, så är det MER sannolikt det är Corona än en förkylning.

Varken influensa eller förkylning smittar i närheten så här lätt.

Den enda rimliga förklaringen till att det smittar så lätt och så snabbt är att det smittar genom luften. Flera experter säger att detta virus sprids genom smittade personers utandningsluft. Dessa viruspartiklar kan sen sväva runt i ett rum i flera timmar, enligt en amerikansk rapport som kom här om dagen.

De två avgörande premisserna för de riktlinjer som svenska myndigheter har gått ut med och tillämpar är alltså felaktiga.

1. Det smittar genom droppsmitta (nysningar/hostningar) och kontaktsmitta = FEL. Det smittar sannolikt genom luften du andas in och som smittade andas ut.

2. Människor utan symtom smittar inte = FEL. Det är bevisat att personer helt utan symtom kan smitta andra.

På grund av dessa riktlinjer som baseras på felaktiga antaganden så har många tusentals anställda på myndigheter, företag och i skolor blivit smittade de senaste veckorna. Detta var helt onödigt och hade kunnat undvikas.
Senast redigerad av Tumidanda 2020-03-20 kl. 01:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in