2020-03-19, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av interelevantalls
Men ha ha ha ha, lugn i stormen.

50 Cent’s album ”Get rich or die trying” drog in ”4,5 millions” år 2003. Källa : Billboard.
Snubben pekar legit på 50 Cent, även fast det är ganska märkbart att han vill ge sken av att det handlar om Yasin.

Yasin har inte alltså inte sålt ett album för 4,5 mille & inte signat någon deal med något internationellt skivbolag. Sluta göra honom till multimiljonär och internationell stjärna.

Yasin inkomst av tjänst , näringsverksamhet, samt inkomst av kapital ligger på 0 kronor enligt Skatteverket samt lönekoll via Ratsit.
Kan vara de uppgifterna polisen ekobrott och skatteverket utreder och kollar upp. Till dess är förmodligen pengarna frysta. Yasin måste kunna bevisa var hans pengar kommer ifrån.
Citera
2020-03-19, 21:39
Medlem
Citat:

50 Cent’s album ”Get rich or die trying” drog in ”4,5 millions” år 2003. Källa : Billboard.
Snubben pekar legit på 50 Cent, även fast det är ganska märkbart att han vill ge sken av att det handlar om Yasin.

Yasin har inte alltså inte sålt ett album för 4,5 mille & inte signat någon deal med något internationellt skivbolag. Sluta göra honom till multimiljonär och internationell stjärna.

Yasin inkomst av tjänst , näringsverksamhet, samt inkomst av kapital ligger på 0 kronor enligt Skatteverket samt lönekoll via Ratsit.
Sluta nu, killen har miljontals spelningar på Spotify samt youtube och du sitter och skriver att han har 0kr i inkomst?
För det första drar han till 110% in tusentals kronor svart från orten.
Hatarna är du en i mängden av det märker vi ju
Citera
2020-03-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
https://minfil.com/nfF4s6ico9/A5704E67-F249-49DD-9C04-8CDC81050669_jpeg
Av denna bild att döma kan det tolkas som att Aye syftar på att 50 cent gjorde 4,5 milj.$ på något av sina album
Citera
2020-03-19, 23:08
Medlem
Vad inkomsten än är lär ju det bli klarare framöver. Tydligt är dock att det finns en ovana ifrån många att starkt överdriva inkomster och beräkningsmodeller för inkomster. Vad gäller Spotify så är det vida känt numer att de siffrorna inte är tillförlitliga som ett exempel. De bolag som redovisats som har ju haft väldigt blygsam omsättningen är ett annat exempel.

Det återstår att se vad som är de faktiska förutsättningarna men olika skribenters glädjekalkyler utan påvisade fakta är ju inte så stor mening med att förlita sig på. Än mindre när påvisad fakta inte alls ger samma bild av framgång.
Citera
2020-03-19, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Sluta nu, killen har miljontals spelningar på Spotify samt youtube och du sitter och skriver att han har 0kr i inkomst?

Lugn och fin nu.
Jag har inget emot Yasin’s musik. Hans nya album består av en del bra låtar. Däremot är jag kritisk till hur man glorifierar och målar honom ( och övriga likvärdiga ) när det till största del handlar om en fasad, vilket man vet, om man vet mer om dessa killar än vad media ( och dom själva ) målar upp för att sälja. Det är inte hat, det handlar om att vara rationell, att ha sunda värderingar och sunt förnuft. Bete dig, att skrika ”du är en hatare” för att folk ifrågasätter din idol är barnsligt.

Som jag skrev ovan ; Enligt Skatteverket är hans inkomst av tjänst, näringsliv & kapital 0 kronor. Just specifikt detta är inte något jag påstår. Det är offentliga handlingar. Det kostar mindre än en 50-lapp att få detta som PDF från Ratsit. Kostnadsfritt om du går via Skatteverket. Bilden i fråga handlar om 50’s album. Väldigt enkelt att kolla upp. Jag har självfallet printscreens som styrker det jag skrivit om hans inkomst, samt om 50’s album ( har dock inte lärt mig hur man laddar upp det ) ; även fast det är tämligen enkelt att själv kolla upp det. Ovan nämnt är saker som faktiskt finns på papper, saker som går att styrka. Hur kan du ens ifrågasätta det?

Om du sover bättre av att tro att han ”drar in tusentals kronor svart från orten” så får du gärna leva i den illusionen. Gatan genererar sällan i stora summor såvida du inte är driftig, & framförallt ; gatan ger dig inte en löpande ruljans av pengar. Det finns garanterat ingen som säger att dessa herrar inte HAR haft pengar då och då ( precis som alla människor har ) men den överdrift vissa tar det till är befängd.

Var inte så arg, det är inte bra för nerverna.

😊
Citera
2020-03-19, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle

Förresten. Angående Spotify så är jag tämligen nyfiken på att höra vad du tror att artister tjänar på sina streams? Fenomenet Spotify och streams har diskuterats länge på Flashback. Jag trodde alla äntligen hade förstått att streams på Spotify faktiskt inte är vad som ger millar på kontot?
Citera
2020-03-19, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
4,5 miljoner kronor? Tack för info, vill inte ifrågasätta dig på nåt sätt men finns de någon källa på dessa siffror eller är det snacket som går i orten?
De från säker källa ayye la det på story också längesen de svenska kronor
Citera
2020-03-20, 00:14
Medlem
Sebbe gjorde feta pengar i Monaco, helt sjuka belopp. Att han blev skjuten har absolut inget med DP/shottaz att göra utan det var barndomsvän till honom som gjorde det.
Citera
2020-03-20, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja det är klart. Jag frågade bara dig vad du hade att säga om det för att det skulle vara möjligt. Om du bara säger att det är så utan att ens påvisa möjligheten att bevisningen är tunn på något ställe så är det ju inte konstigt att det du påstår blir tunt. Jag frågar för att jag är öppen för förslag inte för att såga din idé men det behövs ju lite mer än bara att du ”känner för det”.

Bara för att du säger att något är sant och inte påvisar något för att styrka det blir det ju inte trovärdigt.

Absolut, jag förstår att inget talar för det. Infon jag har kommer inte från mellanhänder utan direkt från personen som var den som egentligen sköt.
Citera
2020-03-20, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashflash123
Sebbe gjorde feta pengar i Monaco, helt sjuka belopp. Att han blev skjuten har absolut inget med DP/shottaz att göra utan det var barndomsvän till honom som gjorde det.
Vem sköt honom då? Är han medlem i DP eller bara en affärskontakt?
Citera
2020-03-20, 02:15
Medlem
Citat:

Killen tjänar svarta para tror du det ska stå på ratsit
Citera
2020-03-20, 03:48
Medlem
SanningensProfets avatar
Citat:

Jag förutsätter att du läst fel och att artikeln menade "4.5 millions" som i 4.5 miljoner dollar, vilket motsvarar ungefär 45 miljoner SEK. Inte en chans att en artist som 50 Cent tjänar 450 000 dollar/4.5 miljoner kr på ett så känt album som "Get rich or die tryin".

Jag tvivlar på att Yasin inte tjänat några pengar alls på sin musik. Gå till valfri skola i Stockholm som inte består av Östermalmsbrats, och stå där i en vecka så kommer du höra minst tre personer prata positivt om Yasin eller lyssna på hans musik. Jag upplever att han är omtyckt och respekterad för sin musik i orten och att vissa tycker att han är cool för att han "tagit upp sig" samt är det närmaste det moderna Sverige har till en riktig, framgångrik "maffiaboss", även om det är lite av en förolämpning till Al Capone och Pablo Escobar att kalla honom det.
Senast redigerad av SanningensProfet 2020-03-20 kl. 03:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in