2020-03-19, 23:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Ja. Mycket möjligt att viruset muterat ytterligare och det här är bara början. Invänta våg 2 och 3, då kommer det eskalera till det värre.

Det finns ingen inneboende ondskefull kraft i viruset som bestämmer sig för att om viruset muterar sig, bli mer allvarligt.
Citera
2020-03-19, 23:50
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnythingGoes
Ni förstår väl också att anledningen till att fler yngre inte dör, är för att hela världens sjukvård prioriterar dom unga?

Det kommer inte bli lika roligt när vårdplatserna är slut i det här landet.

Det blir spiken i kistan för "allas lika värde" smörjan. Den var skev från början i teorin och den blir ännu skevare i praktiken. Det är nog mycket i Sverige som kommer att omvärderas efter att krutröken lagt sig.
Citera
Medlem
Talespins avatar
Folk pratar om pengar hela tiden.

Förstår ni ens hur mycket det här kalaset kommer att kosta om man drar ut på det hela?

Om man är ute efter den mest ekonomivänliga strategin så bör man göra som Kina. Man drar bort plåstret snabbt.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Du vet inte mycket du pojk. Ett vaccin och dess framställande har sin gång om man säger så. Läs på om de olika faserna så kanske du förstår att din värld inte riktigt stämmer med verkligheten

Men du vet allt som man. Berätta vad du vet vilket jag inte tror att du kan.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
https://www.folkhalsomyndigheten.se/publicerat-material/publikationsarkiv/p/provtagningsindikation--misstankt-fall-av-covid-19/

Läs Pdf för sjutton. Du menar att FHM ljuger när de själva informerar att enbart akut sjuka patienter, inlagda, och personal med samma symtom är de enda som ska testas?

Det bor visst en konsprationsteoretiker i dig i så fall.

Har du inte förstått ännu?

Provtagningsindikationerna gäller för patienter som ska läggas in och inneliggande patienter, för att kunna smittspåra vid behov etc.

Sentinelövervakningen har inget med vård av patienten att göra. Det är för att kunna rapportera statistik och förekomst av influensa (och nu Covid).
Citera
2020-03-19, 23:51
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Sa det igår och säger det igen idag:

Sakta närmare sig dagen då regeringen kommer öppna samhället igen och låta viruset löpa fritt, eftersom vi inte kan riskera ekonomin och därigenom falla ned i en ekonomisk depression som kan pågå i decennier.

Vi får helt enkelt offra de äldre och sjuka, och sedan kan vi ta itu med FHM med Tegnell i spetsen.

Hur skulle Sverige våga fatta ett sådant beslut? Det skulle behövas fattas gemensamt mellan alla EU-länder i så fall
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suranappar
Exakt, dem har gjort sitt låt dem dö så vi andra kan leva vidare.

Du har en jävla tur som finns till p.g.a dem ärthjärna! När det blir din tur hoppas jag att det har blivit ännu mer omänskligt, ingen kommer sakna såna som dig.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Hur långt har du mellan skoven, och hur länge varar ett skov? Hur många skov har du haft?

Är det samma för de andra smittade du nämnde? Kön på de andra två?
Hon som smittade mig hade haft hostan två veckor innan mig. Hon hostade dessutom upp någon underlig sak med blodådror i och hade exakt som mig, man hostar tills man nästan kräks eftersom det inte kommer upp något slem när man hostar. Det går inte att stoppa.
Den andre var en man. Han blev sjuk dagen efter vi hade träffats. Fick feber, huvudvärk och torrhosta men han blev frisk på en vecka.
Jag har haft två skov. Det första när det började var hemskt, satt i fler veckor. Hostattackerna avtog kunde gå fler timmar, till slut en hel dag och det kändes bättre ca en vecka. Sedan började det om igen med stickningar, kli i halsen, hes och torrhosta. Inte lika mycket nu men det känns tyngre över bröstet. Som att någon kramar åt.
Kvinnan som smittade mig hade också hosta i fler veckor som gick i skov. Hon mår bra nu.

Jag kan förstå om inte gamla och sjuka klarar av det.
Senast redigerad av gabrielle2 2020-03-19 kl. 23:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Då det är en sjukdom som kan ge andningsproblem så är de definitivt en riskgrupp

Jag har läst om det sedan detta började och det finns faktiskt ingentingnsom stödjer att så är fallet. I början gick man ut med att asmatiker INTE var en riskgrupp, men senare drog man tillbaka detta och nu är det ingen (?) som vet. Astma & allergi-förbundet söker svar men har inte fått några direktiv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Exakt så är det. Och det känns som det blir nedsatt minst 30 % under värsta attackerna och sedan bättre men inte helt bra. Får se hur allt slutar.
Varmt vatten Hjälper. Kommer ihåg när jag hade svininfluensa och det övergick till bihålorna. Satt med handduk över en kastrull kokande vatten. Städa så mycket du orkar, ha rent hemma och vädra så mycket du kan utan att göra det för kalt inomhus. Kaffe kan vara skönt också för andningen.

Vill minas som kuriosa hur flashbackanvändare då i svininfluensa tråden prata om hur man skulle kunna opera sig själv med hjälp av en kulspetspenna med hjälp av en kamrat för att att få syre in i lungan. Då vården skulle vara utslagen. Men kanske är värt att dessa jägar trix kommer upp igen då vården ser ut att faktiskt falla denna gång.

Finns inga jägartips från wuhan hur man skulle kunna bota någon hemma? :/
Citera
2020-03-19, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Då det är en sjukdom som kan ge andningsproblem så är de definitivt en riskgrupp

Finns inte med i en enda undersökning. Det är bara antaganden, för att det borde vara så av förståeliga skäl. Men det finns inget som pekar på det nu. Precis som rökare. Den enda undersökningen som pekar på rökare bestod av 78 pers.
Men gissningsvis borde ju en bra lungkapacitet vara bättre än en dålig, så vi rökare eller astmatiker skall nog vara lite försiktiga.
Dock pekar ju allt hittills på att högt blodtryck verkar vara det sämsta
Citera
2020-03-19, 23:52
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Folk pratar om pengar hela tiden.

Förstår ni ens hur mycket det här kalaset kommer att kosta om man drar ut på det hela?

Om man är ute efter den mest ekonomivänliga strategin så bör man göra som Kina. Man drar bort plåstret snabbt.

Ja jag tycker också att det borde bli en lägre kostnad om man ser till och agera nu och inte drar ut på det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in