2020-03-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Jag tror inte man skrivs ut om man hamnar i en kista.

Förutom att en plats blir ledig om någon avlider så skrivs det ut en del som inte längre behöver respiratorvård.
Citera
2020-03-19, 22:36
Medlem
Trogskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Alltså... 4 dödsfall på 38 bekräftat smittade i Södermanland. Vad kan det bero på? En slump eller vad?

Var det inte där som dom hade ett utbrott på ett äldreboende?
Citera
2020-03-19, 22:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Du behöver inte gissa. Det säger alla, inkl FHM.

Ok. Fortsätt ni leva som råttor, jag tänker kliva upp imorgon och tjäna mitt fosterland så bra jag bara kan. Precis som jag gjort resten av veckan och som jag tänker göra nästkommande veckor. Så kan ni leva som fega råttor inlåsta i era förortslägenheter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Vet inte vad det betyder. Men jag antar att du är rätt ung som vill offra de äldre?
Okej. När jag var tjugo så kunde jag gott och gärna dö vid femtio.
Åren gick och jag blev femtio. Då ville jag gärna bli sextio.
Och när jag var sextio ville jag gärna leva länge till och bli sjuttio.

Jag förstår nog mer om livet än vad du gör din gröngöling.

Du är grön, du tänker så egoistisk bara för ditt eget bästa. Jag tänker för hela folket.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Onödigt ja kanske. Det startade inte i Italien via backarna. Det var redan samhällsspridning där långt före det. Men sant om Åre kör fortsatt detta är det dumt.

Nej, inte backarna men till stor del på "after skin" - lättförståeligt då de är packade som sillar där och folk från hela världen...
Citera
Medlem
feemaxxxs avatar
Grovt sett finns två huvudstrategier

1. Låt smittan ha sin gång, ju snabbare desto bättre för att uppnå flockimmunitet.
Sjukvården kommer att bli överbelastad, man måste prioritera. De som redan står med ett ben i graven utsorteras och kommer sannolikt att dö-

2. Stoppa smittan: Utegångsförbud, isolering, skolor stängda, arbetsplatser stängda. kankse man får det någorlunda under kontroll.
Sedan räcker det med EN patient zero och vi måste repetera ovan.. arbetslöshet, ekonomisk stagnation, fallande bostadspriser - you name it. Detta tills ett vaccin kan utvecklas, testas och GODKÄNNAS.
Vi pratar här om månader eller år. Hur många klarar av att "överleva" utan lön ett halvår? Jag kan lova er, när det kommer hårt mot hårt, kommer bankerna att ta vad de kan - er bostad!!!

Frågan är nu: vilken strategi kör vi?

Ett mardrömslut, eller en mardröm utan slut?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Ja jag ska alltid målas upp som fan av honom. Nu åker han bussen VL nr 3 från Fredriksberg och kommer byta till nr 6 sannolikt vid centralen. Håll er ifrån honom! Han var förutom lite hostig, något varmare än normalt. Kan vara feber.

Låter inte som någon du ska umgås med. Och inte ta tempen på heller. Håller tummarna för att det inte var något allvarligt. 👍
Citera
2020-03-19, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trogskalle
Var det inte där som dom hade ett utbrott på ett äldreboende?

Onekligen en förklaring i sånt fall..
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Vet vi alla vad vi väntar på?
Jag väntar på att detta virusutbrott ska gå över.
Men när det är över år ett stort frågetecken.

Jag anser att styrande regering ska gå in för att minska smittspridningen, men det är skillnad på mellan lilla mig och regeringen som styr.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Tackar, så 42 prover på en vecka. Inte särskilt seriöst om man vill få en bild över situationen. Men du tänkte som vanligt inte steget längre, det har vi ju märkt.
Ah, ser att du glatt anammar ditt lågpannade fitthuvud. Det är bra, stå stolt och rak, eller något.

Det gäller vecka 10, finns även för vecka 11 om du hade bemödat dig med att själv söka information.

Folkhälsomyndigheten citat;

Analyserade prover vecka 11 (17 mars 2020 kl. 16.00)
Folkhälsomyndigheten samlar veckovis in data på antalet prover analyserade för viruset som orsakar covid-19. Under vecka 11 har sammanlagt drygt 9 100 individers prover analyserats i Sverige. Detta kan jämföras med att drygt 4 200 individers prover analyserades vecka 10. Totalt har drygt 14 300 individers prover analyserats sedan diagnostiken sattes upp i Sverige. Data är preliminära och kan komma att ändras.

Dock har jag tidigare ifrågasatt varför resultatet inte har redovisats, är man kanske inte klara med sammanställningen, märkligt i alla fall.
Citera
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suranappar
Jag säger ju det, jag kommer bli av med mitt jobb inom 4 veckor om det fortsätter, jag är ung jag vill jobba är taggad på tjäna pengar. Men istället får jag sälja min nyinköpta lägenhet och flytta hem till mamma och pappa igen. För att multisjuka som inte tillför något dör, jag förstår inte. Verkligen helt sinnessjuk. Vilka klarar sig bra?

Jo dem som går på bidrag, samma utbetalning och inbetalning som innan. Om pengarna tar slut så lånar staten. Men jag som jobbar i näringslivet bye bye.

Vore onekligen putslustigt om du råkade smitta ner mamma och pappa och någon råkade få läggas in på sjukan.
Citera
Bannlyst
Varför dröjer Italien siffrorna så?

Gör mig klart orolig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in