2020-03-19, 21:37
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Vilken bransch?

Lastvagnar!
Citera
2020-03-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Någon som blivit varslad som INTE är inom turism, hotell, restaurang, flyg, retail ?

Städfirmorna har väl också panik. Folk avbokar och inga nya bokar in okända människor till sitt hem i den rådande situationen.
Citera
Medlem
Experter i aktuellt ikväll varnar för depression med 40-procentig arbetslöshet inom kort. Då är det kört, då blir det kärva tider och försvunna pensioner, husprisen kommer sjunka i dyn. Sverige står ytterst dåligt rustade med en enorm invandring med många arbetslösa och inskrivna i åtgärder. Det ser illa ut för Svea rike. Vänligen se aktuellt på SVT play
Citera
Medlem
Vdn för 3ap fonden sa på aktuellt att om de ej händer ngt nu så är vi inne i en depression jämfört med Tyskland på 20 talet.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Hur ser det ut för Volvo Cars?

Vad jag sett på nyheterna överväger man att stänga Torslanda eftersom man har stängt fabriker i övriga Europa.

De skulle utvärdera och komma med beslut inom kort.
Citera
2020-03-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Lastvagnar!
Under leverantör?
Citera
2020-03-19, 21:40
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Vdn för 3ap fonden sa på aktuellt att om de ej händer ngt nu så är vi inne i en depression jämfört med Tyskland på 20 talet.

Japp många här på FB som varnat för det i 1 månad.

Problemet är att vi i Sverige inte kan göra så mycket eftersom vi är beroende av omvärlden. Därför är det bäst att gå all in på att stoppa smittspridningen eftersom ingen kommer kunna jobba ändå och ekonomin krascha oavsett.

Nog så de flesta länder tänk, ta smällen nu sen försöka återställa allt inom några månader.

Kommer bli tufft oavsett. Ta hand om er vänner, gäller att vi svenskar håller ihop i dessa svåra tider.
Citera
2020-03-19, 21:40
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag hoppa du har rätt. Opinionen låter sig styras och allt blir så fel. Nu rasar Europas ekonomi frågan är vilka länder som klarar det bäst, jag tror inte på Sverige

Ser precis på aktuellt. Ordförande för 3:e AP-fonden var där och diskuterade konsekvenserna för ekonomi. Hon framförde precis det som jag m. fl. nu har påpekat. Debatten om konsekvenserna har börjat. Visserligen smått men den kommer att öka nu liksom trycket på att göra ordentliga konsekvensanalyser över de åtgärder som vidtas.

Jag tror man till slut kommer att tvingas öppna upp fast spridningen ännu inte nått sin kulmen. Det kan t.o.m. bli så att pendeln svänger helt och folk uppmanas att "göra sin plikt" och börja konsumera igen. Lite "var solidarisk och rädda din grannes jobb" Dock kan det ta ett tag innan den nu stora psykologiska effekten hos folk avtar och folk verkligen börjar konsumera igen. Oron hos de som ännu inte haft viruset kommer fortsatt vara stor pga skrämselpropaganda som spritts.

// CC
Citera
2020-03-19, 21:42
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Säljare. Folk är oroliga för att pengarna knappt ska räcka till hyra, el och mat köper knappast produkter eller tjänster idag.

Ibland får jag samtal från telefonförsäljare, men idag har dom ringt i princip konstant. Fem gånger under tiden jag var på jobbet, samma för en kollega. Svarade på sista och bad dom snällt ta bort mitt nummer från listan. Kan inte vara lätt för någon i dessa tider och man får försöka vara ödmjuk.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Under leverantör?

Volvo Lastvagnar Tuve, så nej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Experter i aktuellt ikväll varnar för depression med 40-procentig arbetslöshet inom kort. Då är det kört, då blir det kärva tider och försvunna pensioner, husprisen kommer sjunka i dyn. Sverige står ytterst dåligt rustade med en enorm invandring med många arbetslösa och inskrivna i åtgärder. Det ser illa ut för Svea rike. Vänligen se aktuellt på SVT play
Varnades även för hyperinflation och förhållanden som i Tyskland på 20-talet, "hel generations framtid som ödeläggs".
Citera
2020-03-19, 21:44
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Kerstin Hessius var ju totalt hysterisk. Fattar hon inte att denna kris hade kommit ändå pga obalanser i den superbelånade ekonomin. Corona är bara en trigger, låt var väldigt häftig och abrupt. Men en rejäl kris hade vi inte sluppit. Att bara pumpa ut massa pengar kommer bara förlänga pinan. Ekonomin måste komma i balans igen.

Och vad menar hon? Att vi alla ska gå ut och shoppa igen, gå på restaurang, anlita städfirmor och skita i att vi kommer bli smittade? Det kan hon glömma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in